Skocz do zawartości

Najekonomiczniejszy motor


StroWn

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Ekonomia jednostki napędowej to nie tylko spalanie. Ważne jest również to jak drogie jest eksploatowanie silnika.

Ale do brzegu.

Przy obecnych cenach paliwa faktycznie silniki diesla są tańsze w utrzymaniu niż silniki benzynowe. Na tą opinię składa się zarówno cena paliwa jak i awaryjność i wytrzymałość silników. Przy czym pamiętać należy, że ewentualny remont silnika diesla znacznie przewyższa koszt remontu silnika benzynowego.

Silnik o który pytasz, czyli 1,9 TDI faktycznie jest jednostką oszczędną i mało awaryjną. Spalanie takiego silnika oscyluje pomiędzy 5 a 6 l/100 km. przy spokojnej jeździe. Aktualna cena ON to jest około 3,80. Natomiast silnik benzynowy o podobnej pojemności 1,8 T spali około 9 - 12 litrów na 100 km. Również przy spokojnej jeździe. Aktualna cena benzyny to około 4,60. Rachunek jest bardzo prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...

Jeżdżę Audi A4 B7 2,0 T wersja qattro skrzynia tiptronic. Przez kilka miesięcy użytkowania pojazdu stwierdzam że średnie spalanie w trybie 70 % miasto a 30 % trasa waha się pomiędzy 11,8-13,8l benzyny na 100. Przy prędkości 90-110 na trasie z użyciem tempomatu 6,5-8,0 l. Ale przy większych prędkościach stałych 11-12 l. Jeżeli w trybie tylko miasto to około 14l na 100. Zaznaczam, że nie mój tryb jazdy jest dość łagodny i rzadko gwałtownie wciskam pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie