Skocz do zawartości

Brak podświetlenia włącznika świateł mijania


Jimy_GM

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Miał ktoś problem z podświetleniem włącznika świateł mijania?? Spaliło mi się podświetlenie. Można wymienić samo podświetlenie ??

ELo

Prawdopodobnie się da. Przynajmniej w mojej A4 się udało.

Trzeba wyjąć wyłącznik, rozebrać go i wymienić diody w płytce. Jakieś pół godziny roboty.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie świeci się tylko symbol przeciwmgielnych ( nawet zmienia kolory zgodnie z zasadą ich uruchomienia) a od czasu do czasu na chwile podświetli się symbol świateł mijania i "0" ( pozycyjne bez oznak życia ) , co na to poradzicie, będę wdzięczny za pomoc

Edytowane przez kkuchta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A gdzie dostałeś diody?

ELo

Diody wylutowałem z karty elektronicznej, troszkę większe niż oryginalne ale nie ma problemu spokojnie się mieszczą. Jakbyś miał problemy z rozebraniem wyłącznika pisz chętnie pomogę.

Pzdr

Edytowane przez adamas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie świeci się tylko symbol przeciwmgielnych ( nawet zmienia kolory zgodnie z zasadą ich uruchomienia) a od czasu do czasu na chwile podświetli się symbol świateł mijania i "0" ( pozycyjne bez oznak życia ) , co na to poradzicie, będę wdzięczny za pomoc

Jak u kolegi Jimy_GM wymiana diod we włączniku. Miałem dokładnie tą samą sytuację, na chwilę zapalało się czerwone podświetlenie świateł mijania i gasło. Są tam dwie szeregowo połączone czerwone diody. U mnie sprawcą braku podświetlenia była uszkodzona dioda i zimny lut jednej z nich.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za info ale poproszę o opisanie sposobu rozbiórki włącznika bo słono kosztuje a nie chciałbym czegoś połamać, i jakiej lutownicy użyć aby nie zepsuć ścieżek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za info ale poproszę o opisanie sposobu rozbiórki włącznika bo słono kosztuje a nie chciałbym czegoś połamać, i jakiej lutownicy użyć aby nie zepsuć ścieżek

Włącznik z samochodu wyjmujesz poprzez wciśnięcie go i obrócenie w prawo ( jakieś 5 minut ), potem wyciągasz go do siebie, wypinasz wtyczkę i już jest twój. Następnie wyczepiasz zatrzaski od ringu z symbolami świateł i ściągasz go. Potem są trzy zatrzaski, które trzymają pokrętło do obudowy, śmiało możesz je wypinać pojedynczo nic nie połamiesz. Po wypięciu zatrzasków pokrętło wysunie się na około centymetr, musisz wtedy obrócić pokrętło o jeden stopień w prawo i dopiero wtedy wysuniesz pokrętło z ośką z obudowy. Pozostało jeszcze dostać się do płytki, która nadal siedzi w obudowie. Będziesz potrzebował czterech cienkich blaszek lub drucików. Nad gniazdem wtyczki znajdują się cztery zatrzaski, odblokowujesz je poprzez wsunięcie w nie przygotowanych wcześniej blaszek drucików, gdy to zrobisz wysuwasz włącznik z obudowy. Wymieniasz diody, składasz wyłącznik , montujesz w aucie i cieszysz się działającym podświetlaniem.

Do lutowania użyłem małej lutownicy kolbowej.

Powodzenia

Pzdr

Edytowane przez adamas
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również dzieki. Tak samo jak tylko będę miał chwile czasu zabieram się zaraz za wymiane. Jak się spotkamy na jakimś zlocie stawiam piwo :D

Jeszcze raz wielkie dzieki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie