Skocz do zawartości

Syczenie / świst przy przyśpieszaniu


B7 2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Pojawił mi się ostatnio dość dziwny problem otóż świeżo po wymianie oleju (oryginalny filtr oraz olej 5W/30 Castrol Edge Professional - pełen syntetyk) nie przejechałem nawet kilometra pojawiło się syczenie/ świst przy przyśpieszaniu (dodawaniu gazu wyłącznie w czasie jazdy na postoju to nie występuje). Jest to o tyle ciekawe że problem wcześniej nie występował.

Jak go podkręcę na 2200 obrotów lub poniżej 2000 i aby aby podtrzymuje gaz to nic nie świszcze. Dodam gazu świszcze . Z kolei jak depnę mu pod 4000 to jest moment że np na 2300 przez chwilę to słychać a potem niesłychać. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?

Edytowane przez B7 2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak wymieniany był również filtr powietrza w tym samym czasie. Jutro posprawdzam te przewody. Byłem też z tym w ASO i tam zawsze to samo - nic nie znaleźli, VAG-i nic nie pokazały bo szczerze to chyba im się szukać nie chciało... Ja z kolei że jestem dociekliwy nie odpuszczę dopóki tematu nie rozwiążę choćby to miało trochę potrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja mam 1.9 TDI AVF i również mam delikatne syczenie, ale ja to miałem od kupna samochodu. Mam już najechane 174 tyś. i samochód jeździ jak od momentu kupna.

U mnie odgłos wydaje się, że pochodzi z lewej części samochodu, ale nie jestem pewny czy on jakoś nie dobiega z układu powietrza.

Pojawia się przy obrotach ok. 1500-1600 i trwa tak do ~2200 obr/min. Nie jest to głośny dzwiek, a poniewaz ten odgłos miałem od kupna, to przyjąłem, że ten typ tak ma.

Poza tym sprawdź mimo wszystko to co napisał Adamas - nie uniżając żadnemu zakładowi ASO, sprawdzić dokładnie samemu nie zaszkodzi :)

Masz może możliwość pożyczenia interfejsu VAG? Dobrze będzie zrobić diagnostykę dynamiczną i statyczną turbo i jej sprężania.

pozdrawiam,

m@uryc

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem u mnie nadal występuje. Dziś zdjąłem rurę u góry od filtra powietrza i zajrzałem do środka i co... światełko w tunelu. Może mi to ktoś wytłumaczyć dlaczego w środku jest tak widno - czy to z drugiej strony coś mogło spaść. Z góry nic nie widać na razie na kanał nie mam kiedy podjechać. Rura głębiej jest lekko w oleju.

Wrzucam fotkę rury oraz film , https://vimeo.com/41236591 (od 2000 obrotów mniej więcej jest to 22 sekunda filmu słychać ten świst, który ustaje przy 2500 obrotów przed zmianą biegu 30 sekunda). Aby dobrze wsłuchać się w dźwięk należy mieć dość głośno ustawiony głos aby było to dobrze słyszalne).

post-9883-0-62481100-1335643181_thumb.jp

Edytowane przez B7 2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie