Skocz do zawartości

Audi A4 B6 130ps 2001r ESP raz działa raz nie w zależności od temperatury otoczenia


cind12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóz mam taki problem związany z ESP.

Od dłuższego czasu poprostu ESP nie działa, na początku było tak, że jak odpaliło się auto to świeciło ESP że jest wyłączone, próba włączenia go przyciskiem nic nie dawała, jak auto osiągneło temp 90 stopni to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu ESP już nie świeciło(działało poprawnie). Po pewnym czasie już wogule przestało działać. Ostatnio zaobserwowałem, że jeżeli temp otoczenia jest powyżej 25 stopni to ESP działa a jeżeli jest mniej to już nie działa. Po podpieciu do kompa w zimie wyszedł błąd coś ze światłem stopu bo żarówka się spaliła, ten błąd skasowałem, ale drugi błąd który komputer pokazał to Czujnik położenia skrętu kierownicy czy jakoś tak, ten błąd nie dał się skasować. Tak więc myślałem, że przyczyna leży tutaj ale ostatnio własnie ten wzrost temperatury pokazał, że ESP jednak działa i dlatego nie mam pojęcia co to może być.

Byłbym wdzięczny za pomoc bo wymieniać części w ciemno to troche nie bardzo zwłaszcza, że nie sś one tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wywalilo Ci blad tego czujnika skretu to albo jest padniety lub juz niedomaga albo trzeba go zaadoptowac innej opcji z nim nie ma , mialem kiedys taki przypadek w A4-B6 palilo sie wszystko esp, abs,tez nie moznabylo wylaczyc esp manualnie , adaptacja tego czujnika i jak reka odjal po dzis dzien smiga

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź:)

A możesz poradzić jak go zaadoptować Vagiem?. I czy taki zwykły kabel, który służy do odczytu błędów wystarczy do adaptacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szybko z innego forum

Steering Angle Sensor (G85) Calibration

Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

[Meas. Blocks - 08]

Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Enter 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

Jezeli kodowania nie wywalilo Ci na 00000 to powinna wystarczyc adaptacja czujnika skretu, tylko pózniej musisz zrobic jeszcze test drogowy, bo inaczej nie zgasnie kontrolka ESP. (musisz przekroczyc chyba 60km i wykonac kilka skretów)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. Mam nadzieje, że uda mi się zalogować przez Vaga, bo przy próbie adaptacji kluczy niestety vag odmówił zalogowania pomimo oryginalnego klucza do sterownika. Jak bd miał chwilę to spróbuje go zaadoptować mam nadzieje, że poskutkuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podepnę się po temat, u mnie zauważyłem inny problem. Nie wiem czy po prostu ESP tak działa czy coś jest nie tak. W skrócie opiszę sytuację:

Pojechałem sbie w bieszczady na weekend. Ponieważ droga dojazdowa do posesji jest tylko częściowo utwardzona i pod górkę jak popada jest problem z wyjazdem (usypałem dwa pasy zjazdowe, niestety jeden z nich już się zagniótł). Zbieram się do wyjazdu, zagrzałem silnik (jak zawsze) ruszyłem i wyjechałem przed bramę żeby ją zamknąć. Po zamknięciu siadam do auta wrzucam 1, delikatny gaz i nic. ESP się nie włącza a prawe koło buksuje. Musiałem znowu wysiąść, otworzyć bramę, cofnąć i rozpędem wyjechać.

Mam pytanie czy ESP nie powinno się włączyć, przyblokować prawe koło i przerzucić napęd na lewe, które stało na kamieniu? PS myślałem, że ten model ma EDB czy jakoś tak (chodzi mi o blokadę dyfru)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie