Skocz do zawartości

Czujnik temperatury wody G2 1.9 tdi 130km awx 2002r


drdala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam vag pokazał mi coś takiego:

01039 - czujnik temperatury płynu chłodzącego (G2)

30-10 - Open lub krótki do B + - Przerywany

i teraz nie wiem czy mam czujnik do wymiany czy kabel jest przerwany czy jeszcze coś innego... bardzo często jest tak, że nawet dopiero co po odpaleniu samochodu w wentylator chłodnicy już mi bardzo głośno chodzi. Nie chciałbym kupować od razu czujnika żeby an darmo nie wydawać pieniędzy... czy jest możliwość wyjęcia i sprawdzenia czujnika czy jest zły czy dobry? jeśli tak to gdzie się on znajduje, najlepiej proszę o pokazanie na zdjęciu i w jaki sposób go sprawdzić czy jest sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naucz korzystać się z opcji szukaj, nie zaśmiecaj forum

http://www.auditimes.pl/topic/811-lokalizacja-czujnikowsterownikow-elementow-wykonawczych/

Podłącz VAG-a sprawdź jaką temp. pokazuje

Sprawdż podłączenie czujnika a najlepiej go wymień nie kosztuje fortunę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsty przypadek w tych modelach aut. Sam wymieniałem już 2 razy. Koszt takiego czujnika to 30zl w sklepie motoryzacyjnym. 1 przypadek to rózne wskazania temp. na zegarze (czasami wskazówka wogóle się nie ruszała) a 2 to ciągła praca wentylatora chłodnicy od razu po odpaleniu oraz wahania temp. na zegarze. VAG pokazywał błędy tych czujników. Banalna wymiana.

Pozdrawiam,

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Miałem to samo co opisuje kolega wentylator wariował jak szalony po zapaleniu silnika wskaznik temp non stop na zero - wymiana i... wszystko jest wporzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi temperatura wzrasta... ale zaraz po odpaleniu wentylator czasem potrafi chodzić na maksa... co robić? od razu kupować czujnik czy na początku sprawdzić go w jakiś sposób? czy od razu kupować nowy? tylko 30 zł? wydawało mi się że na allegro był droższy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro kupiłem za 25zl i pochodził miesiąc, niby oryginał z emblematem VW, audi. Kupiłem w sklepie i zapłaciłem 30zl i chodzi do dziś (jakiś rok czasu). Wszystkie i tak są pewnie składane w jednym miejscu.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupujcie żadnych zamienników, "lepszych od oryginału" i tego typu bzdur od "SS" na aledrogo. Te czujniki mają inną rezystancję i potem bzdury pokazują na tablicy i w sterowniku. Później w samochodzie wzrasta nagle spalanie, przestaje odpalać itp. , a to wszystko przez badziewny czujnik

Pzdr.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale oryginalny podobno około 100 zł kosztuje prawda to? kolega w sklepie powiedział żebym od razu nie kupował czujnika tylko na razie sprawdził włącznik wentylatora co myślicie o tym co on powiedział

Edytowane przez drdala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest..... bo to komputer klimatyzacji nim steruje jak nie ma typowego termowyłacznika wkręconego w chłodnicę....

Edytowane przez Jeżu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam zrobiłem VAGiem polskim 4.9 test i wyszło mi coś takiego:

17994 Zawór magnetyczny zawieszenia silnika strona 1 i 2 - zwarcie do plusa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17664 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zwarcie do plusa/przerwa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

na początku skasowałem i został mi sam błąd 17664

sprawdziłem bloki na zimny silnik - około 3-5 min po odpaleniu samochodu i na bloku 7 wyszło coś takiego:

Dołączona grafika

sprawdziłem też blok 13 żeby zobaczyć co się dzieje z pompowtryskami wyszło coś takiego:

Dołączona grafika

i blok 23 bo podobno też świadczy coś o pompowtryskach:

Dołączona grafika

przeleciałem wszystkie bloki z czego nagrałem filmik i ponownie skasowałem 2 błędy 17994 i 17664 i teraz co dziwne już nie było żadnego błędu

jak sprawdzić 17-Instruments: 003 w tym vagu nie wiem -mógłby mi ktoś podpowiedzieć i tak samo też nie wiem jak włączyć autoskan całego samochodu... jest w ogóle taka możliwość w tym vagu?

przejechałem się samochodem około 5-10min i sprawdziłem ponownie błędy:

teraz pokazał się tylko błąd 17994 skasowałem go i nie pokazywał się on już

sprawdziłem bloki:

7

Dołączona grafika

13

Dołączona grafika

23

Dołączona grafika

co ma robić?

tak jak mówiłem samochód jak jest zimno (ponad -10 stopni) słabo odpala i dymi... świece się nagrzewają dość długo myślę że około 5-8 sekund, wentylator chłodnicy jak tylko odpalę samochód chodzi bardzo głośno i po jakimś czasie się wyłącza, pomóżcie od czego zacząć naprawiać mój samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić 17-Instruments: 003 w tym vagu?

pomoże ktoś? przede wszystkim na razie chcę poradzić sobie z tym żeby ten wentylator chłodnicy nie chodził zaraz przy uruchamianiu samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupujcie żadnych zamienników, "lepszych od oryginału" i tego typu bzdur od "SS" na aledrogo. Te czujniki mają inną rezystancję i potem bzdury pokazują na tablicy i w sterowniku. Później w samochodzie wzrasta nagle spalanie, przestaje odpalać itp. , a to wszystko przez badziewny czujnik

Pzdr.

a jakiej fimry jest oryginał? bo nie mogę nawet znaleźć chyba oryginału na allegro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

kupiłem czujnik na allegro... 30 zł... przyszedł ale nie zielony tylko czarny czy jest jakaś różnica?

Kostka Ci pasuję? wg mnie powinien byc zielony.... kostka tkz okrągła z jednej strony spłaszczona.... by wsadzic ja prawidłowo....

Jeśli dostałeś w tkz kwadracie to niestety nie będzie pasować....

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam!!!

Podepnę się po temat. Dzisiaj robiłem hamowanie auta i na sprawdzeniu ogólnym pojawił się problem z temperaturą cieczy tą co pokazuje VAG. Temperatura wisi cały czas na 43,2 oC. Mam pytanie czy w aucie są 2 niezależne czujniki temperatury cieczy bo na zegarachj jest temperatura 90 oC. Dodam, że komputer nie rejestuje tego jako błąd, czyli czujnik działa, ale cały czas wisi na jednej temperaturze.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie