Skocz do zawartości

klapy od nawiewu


Coolturek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu słyszę jak cały czas otwierają się i zamykają klapy od nawiewu. Jeśli chodzi o dmuchawę na przednią szybę to raz dmucha raz nie, mimo cały czas włączonego grzania przedniej szyby. Pojawiły się również następujące błędy na VAGu:

710-- ------- Defroster Flap Motor -V107

Blocked or no Voltage SPORADYCZNY

1272- ------- Central Air Flap Motor -V70

Blocked or no Voltage SPORADYCZNY

716-- ------- Recirculation Flap Motor -V113

Blocked or no Voltage SPORADYCZNY

W związku z tym chciałbym się do tego jakoś zabrać. Mam nadzieję, że wystarczy te silniczki przeczyścić (?). Posiada ktoś może schematy lub dobierał się kiedyś do klap/silniczków ?

Dziękuję i pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELo

Nigdy jeszcze tego nie rozbierałem :) Ja bym spróbował od przodu czyli demontaż radia, a jak nie będzie miejsca to bok konsoli środkowej.

Przydałyby się tutaj jakieś schematy z etki :)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... Boję się za to zabierać :) Kolega to robił w starszym modelu i rozebrał cały przód żeby się tam dostać. Po przeczyszczeniu problem powrócił. Odkładam i odkładam ale chyba trzeba się w końcu za to wziąć. Zaczne jak mówisz, zobaczymy co dalej :)

Dzięki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Jestem już po całej operacji i chciałbym przedstawić Wam co i jak (znalazłem opis tylko na forum UK).

Jedyne co trzeba rozebrać to schowek, ściągamy go i pojawiają nam się silniczki (serwa) od sterowania klapami.

- 3 silniczki z lewej strony:

Dołączona grafika

- 2 silniczki z prawej:

Dołączona grafika

Następnie odkręcamy po kolei silniczki jeden po drugim. Aby go wyciągnąć po odkręceniu wszystkich śrub trzeba nim przekręcać aż spasuje się w otwór.

Po ściągnięciu wygląda tak:

Dołączona grafika

Należy go otworzyć (ma kilka zaczepów) i ściągnąć obudowę.

Wyczyścić benzyną stary smar (czasami był dość twardy i nie smarował odpowiednio zębatek), przedmuchać i nałożyć nowy smar (ja użyłem silikonowego) w zaznaczonych miejscach:

Dołączona grafika

a następnie psiknąć środkiem do elektroniki na styki i złożyć obudowę.

Przed wkręceniem z powrotem silniczka należy poruszać klapą plastikowymi uchwytami (żeby ją np. odblokować, ja jeszcze psiknąłem sprężonym powietrzem):

Dołączona grafika

Wkręcić silniczek i zrobić tak z 4 pozostałymi.

Mam nadzieję, że komuś się to przyda, jest to podobno "bolączką" tego modelu (2 moich znajomych ma ten sam problem u siebie).

Po całej akcji klapy działają ok :) Więc jeśli komuś się to przydarzy to już wiadomo co można zrobić. 2-3h zabawy i po sprawie. Chyba, że komuś spali się ten silniczek to wtedy należy go po prostu wymienić.

Pozdrawiam,

Edytowane przez michał JAGODA#
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S.

Po takiej operacji warto jeszcze zrobić adaptację (nie mylić z kodowaniem) klimatyzacji. Mam tu opis tych działań, jeszcze tego nie robiłem ale przymierzam się w najbliższym czasie :)

ADAPTACJA KLIMATRONIKA

wchodzisz w klimatronic i wykonaj "test",

klapy i nawiewy będą sobie chodzić,klikaj "next" aż do zakończenia "END",

powróć do odczytania błędów i jeśli jakieś się pojawiły wykasuj je ,

potem wchodzisz w

basic settings(04),

blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób

[Adaptację -10]

Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) ,

do testu tylko zapłon na zgaszonym silniku.

oczywiście do tego tylko pełny vag.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

witam,

podepnę się do tematu i zapytam czy któryś z Was namierzył który z tych silniczków odpowiada za nawiew przedniej szyby?

Pozdrawiam

To będzie silniczek V107 (klapy rozmrażania) Dostępny po wyciągnięciu schowka pasażera. Ten najbardziej wysunięty ku przodu auta. Dźwignia jest koloru ciemnozielonego. (ruch prawostronny)

 

 

ac1.jpg

 

Działanie silnika nastawczego można sprawdzić np. w sposób następujący: Podłączyć oba styki „5“ i „6“ we wtyczce silnika nastawczego do źródła stałego napięcia 12V, silnik nastawczy porusza się do oporu w jednym kierunku, kierunek obrotów zmienia się po zamianie plusa i minusa.

 

Reszta dostępnych silniczków z opisem i miejscem lokalizacji w PDF

ac.pdf

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam takie błędy mi wyskoczyły. Wcześniej czyscilem oba te silniczki (z pol roku temu). Z ciekawości zrobiłem test bo znowu coś zaskrzypialo. Wyskoczył błąd silniczka klapy v113. Usunąłem błędy i zrobiłem adaptacje, błąd zniknął ale pojawily  się takie błędy:
00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)
            09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
            09-00 - Adaptation Limit Surpassed

 

Czy to znaczy ze oba silniczki już do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam

Sory, że odkopuje temat, ale mam ten sam problem.

Musze dostać się do klap sterowania nawiewem dół / szyba.

Czy ma ktoś może jakieś filmy lub zdjęcia gdzie to dokładnie jest ?

Grafika ze strony coś się nie ładuje

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie