Skocz do zawartości

Tips&Tricks czyli pomocne ciekawostki


kokojumbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że prawdopodobnie niektóre tricki znacie z tego forum i pewnie się powtarzam, ale chciałem umieścić je w jednym temacie. Pisalem polskimi znakami ale jednak je oleje ;) Jezeli ktos zna jakies dodatkowe dopisze do tematu.

 

 

 

 

Otwieranie okna i zamykanie poprzez lekkie podniesienie lub wciśniecie przycisku:

 

Nalezy wcisnac i trzymac do gory przycisk okna az okno sie zamknie i dalej trzymac przez 5s. Nastepnie wciskamy i trzymamy przycisk okna w dol i dalej trzymamy wcisniety w dol przez 5s. Teraz natychmiast ponownie wciskamy i trzymamy przycisk okna do gory az sie okno zamknie. Od tej pory powinno dzialac otwieranie okna "na raty"  ;)

 

Zwiekszenie bassu i dodatkowe opcje radia:

 

Wlaczamy radio. Wciskamy przycisk MENU przez 5s. Rozne ustawienia przelaczamy pojedynczym przyciskaniem MENU.

 

 

Wyrownanie przepustnicy:

 

Jeden z trickow ktory mnie urzekl. Wkladamy kluczyk do stacyjki przekrecamy na zaplon (nie uruchamiamy silnika, to ta pozycja w stacyjce tuz przed uruchomieniem silnika;) ) nastepnie wciskamy pedal gazu do podlogi i trzymamy tak przez 3s. Wylaczamy zaplon (kluczyk calkiem w lewo) i dopiero teraz puszczamy pedal gazu. Kluczyk pozostaje w stacyjce, czekamy 2 minuty!! a nastepnie wyciagamy kluczyk ze stacyjki, wkladamy z powrotem normalnie odpalamy autko i reakcja oraz czulosc na "depniecie" jest duzo lepsza. UWAGA NIE WCISKAMY PEDALU SPRZEGLA RAZEM Z PEDALEM GAZU ! Trzeba "zabieg" powtarzac do kilka tygodni.

 

Schowek pod kierwonica.

 

 

Schowek pod siedzeniem kierowcy i pasazera.

 

 

Wylaczenie ekranu FIS:

 

Dwukrotne nacisniecie przycisku RESET.

 

Ustawienie kierownicy:

 

Niektorzy z was moga nie wiedziec, ale kierownice w wiekszosci modeli mozemy ustawic, gora-dol ale takze przod-tyl pociagajac ja do siebie lub odpychajac.

 

 

Skladanie lusterek:

 

 

Lusterka mozemy skladac automatycznie poprzez obrocenie galki od ustawiania polozenia lusterek o 180 stopni w stosunku do pozycji zero. Wiekszosc moze z was o tym wie ale moj kolega nie wiedzial (skladal recznie) dlatego pisze.

 

 

Opadniecie lusterka pasazera w celu zauwazenia kraweznika przy cofaniu:

 

Bardzo fajny trick. Niestety w moim 1.9 Tdi nie dziala. Podobno dziala w 3.0 benzynie. Chcialbym abyscie napisali czy wam dziala ten trick. Ustawiacie sterowanie lusterka na pozycje pasazera. Wlaczacie wsteczny bieg, lusterko pasazera powinno sie obnizyc.

 

 

Oslona przed sloncem:

 

 

Znajduje sie oslonka przed sloncem miedzy lusterkiem wstecznym, a przednia szyba. Zauwazylem to u kolegi w Golfie IV okazalo sie ze u mnie tez jest taka oslonka. Przydatne.

 

Zamykanie okien z zamka i kluczyka:

 

Wkladamy kluczyk do zamka kierowcy przekrecamy i trzymamy. Jak zamykamy okna sie zamykaja jak otwieramy okna sie otwieraja. Mozna rowniez przytrzymac przycisk zamykania z kluczyka (w bliskiej odleglosci od auta) okna sie domkna i analogicznie z przyciskiem otwierania. Otwieranie z kluczyka niektorzy musza zaprogramowac z VAGa.

 

 

Automatyczna blokada drzwi po przekroczeniu 20km/h:

 

Wiem, ze istnieje cos takiego i mozna z Vaga zaprogramowac, nie wiem jeszcze czy da sie inaczej. Niestety nie jestem pewny czy to akurat 20km/h ;)

 

Otwieranie bagaznika kluczykiem z automatycznym podniesieniem klapy:

 

Opisze niedlugo całość wykonania, jak sam to zrobie. Dodam tylko ze patent opiera sie na dwoch sprezynach model SB-20051 , dwoch podkladkach oraz kosztach okolo 20zl.

 

Oszczedne oswietlenie pozycyjne auta w nocy:

 

Poprostu na wylaczonym silniku i wyciagnietym kluczyku kierunkowskaz wciskamy w prawo, pozycyjne swiatla zaswieca sie z prawej strony auta, analogicznie po stronie lewej.

 

Radio na wylaczonym silniku i wyjetym kluczyku:

 

Radio moze byc wlaczone gdy silnik jest wylaczony a kluczyk wyjety. Takie radio jednak po godzinie samo sie wylaczy.

 

Wycieraczki i spryskiwacze:

 

Po wlaczeniu spryskiwaczy, wycieraczki wlaczaja sie automatycznie i przecieraja kilka razy. Jednak po kilku sekundach od zakonczenia wycierania, wycieraczki przecieraja raz jeszcze. Mozna to ominac bardzo mnie to denerwowalo. Wystarczy ze podczas wycierania wcisniemy raz w dol wajche od wycieraczek.

 

 

Klimatronik. Ustawianie dwoch temperatur na raz:

 

Moj ulubiony trick. Doprowadzalo mnie do szewskiej pasji ustawianie rownej temperatury po stronie pasazera i kierowcy osobno. Wystarczy wcisnac przycisk AUTO po stronie kierowcy i trzymac przez 4s. Teraz zmieniajac temperature po stronie kierowcy, zmienia sie rowniez na taka sama po stronie pasazera. Zeby to anulowac wystarczy wciskac "+" lub "-" po stronie pasazera. 

 

Ostrzezenie dzwiekowe po przekroczeniu predkosci - dwa warianty:

 

Pierwszy wariant to jedziemy z okreslona predkoscia naciskamy raz przycisk CHECK zapala nam sie zolta ikonka ograniczenia predkosci i od teraz KROTKIE powiadomienie dzwiekowe i ikonka na ekranie FIS po przekroczeniu ustalonej predkosci o 5km/h. Po wylaczeniu silnika predkosc NIE ZAPISUJE SIE. Mozemy rowniez usunac powiadomienie nie wylaczajac silnika, a po wcisnieciu CHECK tym razem podczas powiadomienia. 

 

Drugi wariant silnik wylaczony. Kluczyki nie musza byc w stacyjce. Naciskamy raz CHECK zaswieci nam sie godzina i data oraz przebieg. Jak sie tylko zaswieca znowu naciskamy CHECK i tym razem trzymamy okolo 2-3s. Puszczamy ukaze nam sie w km/h okreslona wartosc. Zmieniamy ja na manetce FISu chyba o ile dobrze pamietam od 0 do 360 (!?) km/h. Po ustawieniu czekamy az samo zgasnie. Po przekroczeniu ustalonej predkosci o 5-10km/h wlacza sie CIAGLE powiadomienie dzwiekowe, ogolnie nie do wytrzymania.  Predkosc ZAPISUJE SIE nawet po zgaszeniu silnika na stale co jest bardzo przydatne gdy samochod np. dziewczyna lub kolega, uzytkuje a nie chcemy zeby przekraczali okreslonej predkosci.

 

Mozna uzywach dwoch wariantow naraz. Przykladowo na stale mamy ustawiony wariant 2 na 140km/h. Podczas jazdy dojezdzamy do 100km/h kodujemy wariant 1. Przekraczamy 100km/h uruchamia sie powiadomienie dla wariantu 1. Dalej "w pedzel" po przekroczeniu 140km/h ostrzezenie wariantu 2.

Edytowane przez kokojumbo
  • Upvote 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne. Stokrotne dzięki za pracę i udostępnienie. Pozdro!

OK. Byłem sprawdzić, piszę zatem raz jeszcze :)

Trick: z lusterkiem i wstecznym nie działa!

Trick: ze składaniem lusterek, nie mogę obrócić tej gałki o 180 stopni. Boję się, żeby jej nie uszkodzić.

Pozdrowienia

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Dobrze, że ciągnąłem na siłę, hehe. Ale by byłooooo... Jak widać, nie mam niestety takiego rozwiązania. Cóż, w następnym Audi ;)

Pozdrowienia

Jeszcze jedno, Trick: wyrównanie przepustnicy.

Należy powtarzać co kilka tygodni, aby zadziałał? Czy należy powtarzać, aby utrzymać stan wyrównany?

Edytowane przez michał JAGODA#
Nie pisz postu pod postem - używaj funkcji edytuj. Posty połączyłem. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie Yastel. Przyznam sie bez bicia, ze sam zastanawialem sie dlaczego trzeba ten zabieg powtarzac co kilka tygodni. Wzialem to rozwiazanie z anglojezycznego forum. Mozna rowniez zrobic to za pomoca VAGa. Wiem, ze powinno sie wyrownac ustawienie przepustnicy po takich zabiegach jak:

 

1) Odlaczenie i ponowne podlaczenie akumulatora

2) Kiedy przepustnica byla czyszczona lub wymieniana

3) rozne manewry z ECU

4) pedal gazu zostal z jakiegos powodu sciagniety lub wymieniony

 

Wazna jest tez temperatura silnika. Powinna byc miedzy 5 a 95 stopni C. Ladowanie baterii na poziomie 11.5 V.

 

Nie wiem jak to wszystko w praktyce wyglada. Musialby wypowiedziec ktos bardziej kompetentny w temacie.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz problem u mnie jest nieco głębszy. Pisałem o tym już na tym forum: http://www.auditimes.pl/topic/1665-spadek-mocy-silnika-18t/

 

Kwestia dotyczy odłączenia akumulatora: adamas napisał mi, że mogę rozkodować przy okazji szyby i kluczyki! 

 

Nie mam dostępu do Vaga, może kupię może nie. W każdym bądź razie nawet nie potrafię tego obsługiwać, a rozkodowanie czegokolwiek mi się nie uśmiecha.

 

Generalnie jestem również amatorem w tej zabawie, poczekam zatem (zgodnie z Twoją radą) na post kogoś bardziej kompetentnego.

 

Zresztą i tak czeka mnie ASO (myślę tutaj o mocy w moim audi) i to i dowiem się wtedy nieco więcej o przepustnicy. Tyle na teraz. :piwo:

Pozdrawiam

 

PS: OK Jagoda#. Dzięki i sorry za kłopot. 

Edytowane przez Yastel
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ELo

 

Sztuczki fajne najlepszy ten z przepustnicą. Co do ustawiania lusterka przy wstecznym nie wydaje mi się żeby była konieczna zmiana samochodu :) Akurat rozpieprzyłem swój przełącznik więc kupię sobie taki z opcją biegu wstecznego i myślę, że przy pomocy VAG-a uda mi się to uruchomić. Dam znać jak uruchomię.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znac jak to dokladnie wyglada bo mnie ta opcja ciekawi ze wstecznym. Naprawde by mi sie to przydalo. Poki co docieram silnik po remoncie i mam troche pracy ale zabiore sie za ten trick z bagaznikiem w wolnym czasie. Dorzucam jeszcze jedna rzecz o ktorej zapomnialem a dzisiaj na trasie mi sie przypomniala i przydawala :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, akurat do tego to mnie nie trzeba namawiać ;) Sprawdzimy, zobaczymy jak działa. Dam znać!

No i ten reset jeszcze mnie czeka kokojumbo, ciągle stosuję ten trick z pedałem gazu - sprawdza się fajnie. :) Tyle na teraz.

 

Pozdrowienia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie