Skocz do zawartości

Megan90

Twardy hamulec po wymianie klocków i tarcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj miałam wymienione tarcze i klocki przód. Przejechałam sie autem żeby sprawdzić hamulce i jak docisnełam to zatrzymałam się dopiero po 100 metrach zwykle gdy wcisnełam hamulec to auto hamowało w prawie w miejscu. Po za tym strasznie twardy jest hamulec nie wiem czy to normalne.  Po wymianie  nadal świeci mi kontrola od zużycia okładzin hamulcowych. Z góry dzięki :mellow:

Edytowane przez Megan90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ELo

 

Sporo problemów jak na dosyć prostą czynność serwisową

 

Czy mechanik zamontował klocki z czujnikiem zużycia?, jeżeli tak, to czy podłączył je?

Twardy pedał hamulca jest twardy tak , że nie możesz go wcisnąć, czy przy próbie wciśnięcia pulsuje jakby ABS działał?

Oprócz informacji na FIS-ie o zużytych klockach nie świeci żadna inna kontrolka ESP lub od hamulca ręcznego?

 

Pewnie już byłaś u tego fachowca z reklamacją i auto śmiga :)

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki za odpowiedz.

Pedał hamulca twary tak że trudniej mi go wcisnąć ale  chyba muszą się tarcze i klocki ułożyć bo z dnia na dzień coraz lepiej.  Kontrolka świeci tylko od okładzin żadna inna nie. Wszystko napewno dokładnie podłączone. Zastanawiam sie czy z tyłu też jest  czujnik zużycia bo z tyłu jeszcze nie wymieniali mi klocków.

Pzdr :egyptian:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ELo

 

Z tyłu nie ma czujników zużycia. Co do twardości pedała-(u)? :) hamulca. To masz rację, że muszą się klocki ułożyć pedał jest twardszy. Jeżeli miałaś wymieniane razem z tarczami to wrażenie jest takie jak opisujesz.

 

Ja zawsze po wymianie klocków, tarcz robię tak, wybieram mało uczęszczaną drogę. Rozpędzam się do 120-140km/h i hamuję do 20km/h, powtarzam to 4-5 razy klocki ładnie docierają się do tarczy i potem spokojnie jadę bez gwałtownego hamowania i przyśpieszania. Ważne jest żebyś podczas tego zabiegu nie zatrzymała auta i nie wjechała w wodę, można uszkodzić tarcze.

 

Co do kontrolki zużycia to hmm uszkodzony klocek brak połączenia między wtyczką a gniazdem, łatwo to sprawdzić wypiąć wtyczkę od klocka a w gniazdo wstawić mostek ( zamknąć obwód ). komunikat na FIS-ie powinien zniknąć. Jak masz alusy to zrobisz to bez ściągania koła albo podnoszenia samochodu.

 

Pzdr

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;) . Muszę poprosić szwagra aby sprawdził mi te wtyczki. Niestety musi  sciągać koła bo na zimę mam stalówki.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.