Skocz do zawartości

Kontrolka świec żarowych - P2015


MdZ89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Na wstępie chciałabym wszystkich pozdrowić i podziękować za ewentualną pomoc w rozwiązaniu mojego problemu  :-)!

Jestem posiadaczką samochodu Audi A3 8P 1.9 TDI BLS 2006 r. Problem z jakim "walczę" od ponad miesiąca, to migająca kontrolka świec żarowych.
Migająca kontrolka świec żarowych pojawia się tylko i wyłącznie jak przekręcony zostanie kluczyk na zapłon i odczekany zostanie czas ok 10-15 sekund, wówczas kontrolka świec żarowych zaczyna się pojawiać i mruga :( - zapalamy silnik i dalej mruga, wszystko do momentu, w którym nie wyłączymy silnika (oczywiście tu silnikiem "telepie" - podejrzewam,że nie zamyka klapy przepustnicy). Znajomy kolega sprawdził mi samochód programem VCDS i wyskoczył jakiś błąd P2015 , który podobno wskazuje na problem przepustnicy, która została wymieniona. Dodam,że kontrolka świec żarowych nie włącza się podczas jazdy, nie odczuwam spadku mocy w aucie, samo auto jest żwawe, brak problemu z zapalaniem. Na chwilę obecną wymieniane były elementy tj. akumulator, 4 świece żarowe oraz sama przepustnica :-(!

Przepustnica, która była wymieniana nie była adaptowana, czy może ona wiązać się z błędem P2015?

Mam nadzieję, że w/w uwagi pozwolą na zdiagnozowanie problemu, z którym borykam się od jakiegoś czasu.
 

Pozdrawiam,
Madzia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~Jeżu

Czy ten bezpiecznik odpowiada również za wentylatory w samochodzie?
Czy mógłbyś mnie nakierować, który bezpiecznik jest odpowiedzialny za tą przepustnicę? 

attachment.php?attachmentid=14599&d=1453670736


 

Edytowane przez MdZ89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie ta skrzynka..... Masz obok aku w komorze silnika drugą.

Zrób fotkę otwartej skrzynki bo schematu bezp w A3 nie mogę namierzyć

ale z tego co pamiętam jest to bezpiecznik SB24 10A (skrzynka low 2 przekazniki) lub SB8 10A (skrzynka high 4 przekażniki)

W touranie i jak i w A3 na tym bezpieczniku jest obwód klapy gaszącej i też obwód wentylatorów chłodnicy

sblow.png

sbhigh.png

 

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~ Jeżu

Dziękuję bardzo za  podesłany schemat,elektro-mechanik u którego byłam sprawdził bezpiecznik i jest ok,przepustnica działa, wentylatory normalnie się włączają, jak jest wysoka temp lub jak załączymy klimatyzację. Sprawa wygląda tak, że problem został połowicznie rozwiązany, ponieważ mechanik zrobił aktualizację oprogramowania "silnika?" i kontrolka świec żarowych się już nie włącza, a tym bardziej nie pojawiają się błędy P2015 :-)

Natomiast jest objaw, który nie został rozwiązany...   Dwa posty wyżej wspomniałam, że przy zapłonie i odczekaniu ~ 10-15 sekund włączam silnik i przemierzam trasę z pkt A-B i w momencie wyłączenia silnika pojawia się taki dźwięk silnika http://w933.wrzuta.pl/audio/51hqaMznEqy/tere2 . Silnik przy samym gaszeniu "mocno telepie" i nie ważne, czy jest wciśnięte sprzęgło, czy nie. Tu jest pojawia się ciekawa zależność bo w momencie, kiedy zostanie włączony zapłon i bez czekania zostanie uruchomiony silnik  przejadę trasę A-B silnik normalnie się już wyłącza "miękko" bez telepania. 

W związku z powyższym bardzo proszę o radę w tej sprawie. Wiem, że za miękkie gaszenie jest również odpowiedzialna sama klapa gasząca/ przepustnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie