bydlaczek Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Witam, otóż mam taki problem w samochodzie małżonki - klima włącza się dopiero po nagrzaniu silnika, pokazuje w VCDS temperaturę powietrza zasysanego -50 stopni (czujnik G89). Swoją drogą - czy błędnie odczytana temperatura zasysanego powietrza ma wpływ na spalanie ? dzięki, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Termorezystywny czujnik temperatury powietrza dolotowego zainstalowany jest typowo pomiędzy obudową filtra powietrza przed przepustnicą. Wartość oporu czujnika zależy od temperatury powietrza przepływającego przez kanał dolotowy. Na podstawie sygnału wyjściowego z czujnika centralna jednostka sterująca ma możliwość skorygowania proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej tak, aby spalanie miało przebieg optymalny dla silnika. Ze względu na warunki pracy czujnik ulega stopniowemu zabrudzeniu i uszkodzeniom elektrycznym powodującym zakłócenia jego pomiarów. Może on wskazywać całkowite wychłodzenie jednostki napędowej, niezależnie od faktycznej temperatury, co przyczyni się do znacznie zwiększonego spalania paliwa i przyspieszy zużycie jednostki napędowej. Może on także wskazywać silne nagrzanie silnika nawet, gdy jest on wystudzony, co praktycznie uniemożliwi rozruchu. O uszkodzeniu może także świadczyć spadek mocy oraz niestabilność obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi