Skocz do zawartości

michał JAGODA#

Premiera Audi A6 C8 Avant

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe Audi A6 Avant udanie łączy dynamiczną stylistykę z gamą rozwiązań przydatnych podczas codziennego użytkowania oraz
z wieloma możliwościami aranżacji. Tylna część pojazdu o uderzającej stylistyce, mieści bagażnik o ogromnych możliwościach aranżacyjnych, którego pojemność wynosi od 565 do 1680 litrów. Systemy jezdne i zawieszenie projektowane były
z myślą o komfortowym, ale jednocześnie sportowym prowadzeniu. Standardowy system mild hybrid podnosi wydajność auta, a dynamiczny układ czterech kół skrętnych zwiększa jego zwrotność i manewrowość. W pełni cyfrowy system operacyjny MMI touch response, dzięki swej intuicyjnej obsłudze, oferuje kierowcy i pasażerom najwyższej jakości wygodę.

Estetyka i funkcjonalność – stylistyka zewnętrzna

„Piękne kombi nazywają się Avant” – nowe A6 Avant kontynuuje te aspiracje marki Audi. Ostre linie nadwozia, duże powierzchnie i wyraźnie wyróżniające się, nisko poprowadzone okna w tyle samochodu, oddają ducha nowego języka stylistycznego marki z Ingolstadt. Audi A6 Avant emanuje elegancją, sportowym charakterem
i wyrafinowaniem. Przód auta jest długi, a linia dachu delikatnie opada ku tyłowi.

Szeroka i nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe zdominowała front pojazdu, a wydłużone linie i trapezoidalne powierzchnie okien jego boki. Nad wnękami kół rozciągają się wyraźnie zarysowane przetłoczenia, podkreślające obecność w tym samochodzie napędu na cztery koła quattro. Muskularna linia dachu przechodzi
w wąski słupek D. Spoiler wieńczący tylny koniec dachu wydłuża jeszcze jego linię
i podkreśla sportowy wygląd nowego A6 Avant. Tylne światła połączone są ze sobą ozdobną listwą. Oprócz jednego z kilkunastu kolorów lakieru, klient wybrać może również sportową linię wyposażenie, a także pakiet dodatków zewnętrznych S line.

Zaproszenie – karoseria, przestrzeń i bagażnik

Wymiary nowego Audi A6 Avant: długość 4,94 m, szerokość 1,89 m i wysokość
1,47 m. Wnętrze auta jest większe niż wnętrze poprzednika. Pod względem ilości miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach
(w obszarze tułowia i nóg), nowy model jest lepszy od całej konkurencji.

Pomimo sportowej linii, nowe A6 Avant zachowało ogromną przestrzeń bagażową
z której znany był poprzedni model. Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm,
a pojemność bagażnika sięga od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.

Po pierwsze bezpieczeństwo – technika oświetlenia i systemy wsparcia kierowcy

Standardowo, Audi A6 Avant wyposażane jest w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa, w skład którego wchodzą m.in. systemy oświetleniowe, systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa biernego. Standardem są również
przednie reflektory LED dostępne także w dwóch ponadstandardowych wariantach,
z których najbardziej zaawansowaną technicznie wersją są reflektory HD Matrix LED
ze światłami drogowymi wysokiej rozdzielczości. Funkcje dynamicznych kierunkowskazów i pulsujących świateł „coming-home” i „leaving-home”, podkreślają wyjątkowy charakter pojazdów rodziny A6. Opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego ambient uwypukla stylistykę wnętrza.

Z myślą o kierowcach często korzystających ze swego samochodu i dojeżdżających codziennie do pracy, w A6 Avant zamontowano szeroki wachlarz systemów wsparcia kierowcy, zebranych w dwa dostępne pakiety: pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Obok standardowego systemu hamowania awaryjnego Audi pre sense front, znajdziemy tu między innymi adaptacyjnego asystenta jazdy z funkcją przewężenia. System wspomaga kontrolę nad pojazdem, przyspieszając i hamując
w przypadku poruszania się w ruchu wymagającym nieustannego ruszania
i zatrzymywania się, działając w przedziale prędkości od 0 do 250 km/h.

Funkcja asystenta wydajności, przy pomocy danych pozyskiwanych z adaptacyjnego asystenta jazdy, pomaga przewidzieć ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i –
o ile włączona jest funkcja nawigacji – również przebieg drogi. Oprócz informacji wyświetlanych predyktywnie na tablicy rozdzielczej, asystent wydajności daje kierowcy również informację zwrotną płynącą z pedału gazu. Funkcje te, wraz
z systemem MHEV wydatnie wpływają na oszczędność paliwa.

System ostrzegania przed niebezpiecznymi sytuacjami zwiększa bezpieczeństwo rozpoznając sytuacje, w których kierowca nie zareagował prawidłowo i daje mu wizualne, akustyczne i na końcu haptyczne ostrzeżenie. Jeśli kierowca dalej nie zareaguje, system przejmie kontrolę nad pojazdem, automatycznie włączy światła awaryjne i zatrzyma nowe A6 Avant w obrębie tego samego pasa ruchu.

Wydajne i mocne – wszystkie jednostki napędowe wyposażone w technikę mild hybrid

Standardowo, wszystkie silniki montowane w nowym Audi A6 Avant wyposażone są w system mild hybrid zwiększający komfort prowadzenia, wpływający na wydajność
i redukujący zużycie paliwa w realnych warunkach drogowych. Alternator – rozrusznik, serce systemu MHEV, funkcjonujący w ramach 48-woltowego pokładowego systemu elektrycznego, pozwala na oszczędność energii rzędu 12 kW. Zaoszczędzoną energię przesyła następnie do osobnego akumulatora litowo-jonowego. Nowe Audi A6 Avant, przy prędkościach od 55 do 160 km/h może „żeglować” z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h.

Zawieszenie – wygodne i zwrotne jak nigdy wcześniej

Zawieszenie nowego Audi A6 Avant oferuje szeroki wachlarz możliwości jego zestrojenia: od bardzo dynamicznego, po komfortowe. Standardowy, progresywny układ kierowniczy jest bardzo wygodny w użyciu. Jego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania się kąta skrętu. Opcjonalnie,
Audi oferuje dynamiczny układ czterech kół skrętnych, zwiększający możliwości manewrowania samochodem. Przy prędkościach nie przekraczających 60 km/h,
tylne koła skręcają o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich. Funkcja ta pomaga zmniejszyć promień skrętu nawet o metr, do 11,1 metrów.
W przypadku codziennego użytkowania samochodu – nie ważne czy podczas parkowania, manewrowania czy jazdy po mieście – kierowca nie ma żadnych problemów z rozmiarami swego nowego A6 Avant.

Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie
z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia. Elektroniczna Platforma Podwozia (EFP) reguluje funkcjonowanie nie tylko amortyzatorów
i sprężyn pneumatycznych, ale również pracę dynamicznego układu czterech kół skrętnych i nowego, sportowego mechanizmu różnicowego, aktywnie dystrybuującego moment napędowy między kołami tylnej osi podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Piękny dom – wnętrze i wyposażenie

Wnętrze nowego Audi A6 Avant charakteryzuje się stylową, minimalistyczną architekturą, harmonijnie łączącą się z koncepcją obsługi. Na szczycie eleganckiego tunelu środkowego dominuje czarny panel z wbudowanym ekranem dotykowym systemu MMI touch response. Podobnie jak ekran dolny, również umieszczony na konsoli tunelu środkowego, jest on lekko zwrócony w stronę kierowcy. W zależności od życzenia klienta, wnętrze nowego A6 Avant przybierać może różne osobowości. Obok wersji podstawowej, dostępne są dwie inne linie wyposażenia: sport i pakiet sportowy S line. Każda z nich ma swą indywidualną koncepcję kolorystyczną. Do wszystkich linii wyposażenia dodać można jeszcze pakiet stylistyki zewnętrznej S line.

Intuicyjny i logiczny – system operacyjny MMI touch response

Możliwość sterowania prawie wszystkimi funkcjami samochodu dostępna jest
z poziomu dwóch dużych wyświetlaczy nowego systemu operacyjnego MMI touch response. Z poziomu wyżej umiejscowionego 10,1-calowego ekranu, kierowca
(o ile na pokładzie samochodu zamontowany jest system nawigacji MMI navigation plus) zarządza nawigacją i systemami infotainment. Położony niżej ekran 8,6-calowy, służy do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortowych i do wprowadzania tekstu. Podczas obsługi, nadgarstek kierowcy spoczywa wygodnie na szerokiej gałce dźwigni zmiany biegów. System MMI touch response wyposażony jest w funkcję akustycznej
i haptycznej reakcji zwrotnej, co czyni go szybkim i niezawodnym. Struktura menu systemu jest płaska i logiczna – niczym w nowoczesnym smartfonie.

W skład systemu MMI navigation plus wchodzi również w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit (ekran o przekątnej 12,3 cala), którego obsługa prowadzona jest przy pomocy wielofunkcyjnych przycisków na kierownicy. Opcjonalny wyświetlacz danych head-up display wyświetla dane na szybie, na wprost wzroku kierowcy. System obsługi głosowej zamienia nowe A6 Avant w inteligentnego partnera do dialogu. System odpowiada na komendy i pytania czerpiąc wiedzę z dwóch źródeł: bazy danych zgromadzonych na pokładzie samochodu i pozyskując je z chmury danych. Standardowa możliwość personalizacji pozwala na stworzenie nawet siedmiu profili kierowców, uwzględniając w tym nawet 400 ustawień.

Uważne i uczynne – nawigacja i Audi connect

Opcjonalny system nawigacji MMI navigation plus jest najwyższym stopniem rozbudowy systemów infotainment na pokładzie nowego Audi A6 Avant. Jego moduł transferu danych działa w standardzie LTE Advanced i posiada również hotspot WiFi. System nawigacji, na podstawie wcześniejszych podróży i przebiegów tras, rozpoznaje preferencje kierowcy i generuje na tej podstawie inteligentne podpowiedzi. Zbiór systemów Audi connect oferuje szereg usług online,
w tym usługi Car-to-X. Opcjonalna funkcja Audi connect key pozwala na otwieranie
i zamykanie nowego Audi A6 Avant za pośrednictwem smartfona pracującego
w systemie Android. Smartfona właściciela z jego samochodem połączyć można za pośrednictwem aplikacji myAudi.

 

audi_a6_c8_avant_1.jpg

audi_a6_c8_avant_2.jpg

audi_a6_c8_avant_3.jpg

audi_a6_c8_avant_4.jpg

audi_a6_c8_avant_5.jpg

audi_a6_c8_avant_6.jpg

audi_a6_c8_avant_7.jpg

audi_a6_c8_avant_8.jpg

audi_a6_c8_avant_9.jpg

audi_a6_c8_avant_10.jpg

audi_a6_c8_avant_11.jpg

audi_a6_c8_avant_12.jpg

audi_a6_c8_avant_13.jpg

audi_a6_c8_avant_14.jpg

audi_a6_c8_avant_15.jpg

audi_a6_c8_avant_16.jpg

audi_a6_c8_avant_17.jpg

audi_a6_c8_avant_18.jpg

audi_a6_c8_avant_19.jpg

audi_a6_c8_avant_20.jpg

audi_a6_c8_avant_21.jpg

audi_a6_c8_avant_22.jpg

audi_a6_c8_avant_23.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te przednie lampy jakoś mnie nie urzekają. Tył wygląda napewno lepiej niż w C7 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wszystkie nowe A6 wyglądaja o wiele lepiej niż C7 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.