Skocz do zawartości

Wymiana i sprawdzenie termostatu płynu chłodzącego


Jeżu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. :crazy: Zamieszczam opis wymiany i sprawdzenia termostatu w silnikach diesla w nadwoziu B6. Użytkownicy nadwozia B7 mogą też spokojnie skorzystać z opisu, gdyż jest bardzo podobny jak w B6. Myślę, że opis się przyda zwłaszcza,że można to samemu zrobić, a nie jest to nic trudnego i zaoszczędzić 50-70zł za wymianę termostatu ...

Wymontowanie i zamontowanie, sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego

Wymontowanie

– Odczepić osłony.

– Wykręcić nakrętki -patrz strzałki- i zdjąć osłonę silnika, w razie potrzeby dodatkowo wyjąć miarkę poziomu oleju.

– Jeśli jest, wymontować znajdujące się poniżej wytłumienie.

– Spuścić płyn chłodzący( otworzyć korek spustowy przy dolnym wężu płynu chłodzącego po lewej stronie lub w przypadku jego

braku poprzez wyjęcie klamry mocującej czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz sam czujnik przy wyjściu z chłodnicy)

Dołączona grafika

– Wymontować wąż płynu chłodzącego od króćca połączeniowego termostatu płynu chłodzącego -patrz strzałka-.

Dołączona grafika

– Wykręcić śruby -1- króćca połączeniowego -2- i wyjąć króciec połączeniowy razem z termostatem płynu chłodzącego -4- i pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -3-.

Dołączona grafika

– Wykręcić przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara termostat płynu chłodzącego -poz. 2- ok. 90° (1/4 obrotu) -patrz strzałka- i wyjąć z króćca połączeniowego.

– Zdjąć pierścień uszczelniający typu o-ring -1-.

Dołączona grafika

Zamontowanie

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

Wskazówka Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring. (50x4)

– Oczyścić lub wygładzić powierzchnię uszczelniającą pierścienia uszczelniającego typu o-ring.

– Włożyć termostat płynu chłodzącego -3- z nowym pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -2- w króciec połączeniowy -1-.

Podczas osadzania pałąk termostatu musi znajdować się w położeniu poziomym, jak pokazano na rysunku.

– Następnie obrócić termostat płynu chłodzącego o 90° (1/4 obrotu) zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

– Zwilżyć pierścień uszczelniający typu o-ring dodatkiem do płynu chłodzącego.

– Wlać płyn chłodzący.(zalecany G12+)

Dołączona grafika

Moment dokręcenia

Podzespół Nm

Króciec połączeniowy termostatu płynu chłodzącego do bloku silnika 15

Sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego

– Podgrzać termostat w wodzie.

Początek otwarcia Ok. 87°C

Koniec otwarcia Ok. 102 °C

Skok otwarcia Min. 8 mm

Spokojnej i bezproblemowej wymiany....

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie