Jeżu Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 (edytowane) Witam. Zamieszczam opis wymiany i sprawdzenia termostatu w silnikach diesla w nadwoziu B6. Użytkownicy nadwozia B7 mogą też spokojnie skorzystać z opisu, gdyż jest bardzo podobny jak w B6. Myślę, że opis się przyda zwłaszcza,że można to samemu zrobić, a nie jest to nic trudnego i zaoszczędzić 50-70zł za wymianę termostatu ...Wymontowanie i zamontowanie, sprawdzanie termostatu płynu chłodzącegoWymontowanie – Odczepić osłony. – Wykręcić nakrętki -patrz strzałki- i zdjąć osłonę silnika, w razie potrzeby dodatkowo wyjąć miarkę poziomu oleju. – Jeśli jest, wymontować znajdujące się poniżej wytłumienie. – Spuścić płyn chłodzący( otworzyć korek spustowy przy dolnym wężu płynu chłodzącego po lewej stronie lub w przypadku jego braku poprzez wyjęcie klamry mocującej czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz sam czujnik przy wyjściu z chłodnicy)– Wymontować wąż płynu chłodzącego od króćca połączeniowego termostatu płynu chłodzącego -patrz strzałka-. – Wykręcić śruby -1- króćca połączeniowego -2- i wyjąć króciec połączeniowy razem z termostatem płynu chłodzącego -4- i pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -3-. – Wykręcić przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara termostat płynu chłodzącego -poz. 2- ok. 90° (1/4 obrotu) -patrz strzałka- i wyjąć z króćca połączeniowego. – Zdjąć pierścień uszczelniający typu o-ring -1-. Zamontowanie Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: Wskazówka Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring. (50x4)– Oczyścić lub wygładzić powierzchnię uszczelniającą pierścienia uszczelniającego typu o-ring. – Włożyć termostat płynu chłodzącego -3- z nowym pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -2- w króciec połączeniowy -1-. Podczas osadzania pałąk termostatu musi znajdować się w położeniu poziomym, jak pokazano na rysunku. – Następnie obrócić termostat płynu chłodzącego o 90° (1/4 obrotu) zgodnie z ruchem wskazówek zegara. – Zwilżyć pierścień uszczelniający typu o-ring dodatkiem do płynu chłodzącego. – Wlać płyn chłodzący.(zalecany G12+)Moment dokręceniaPodzespół Nm Króciec połączeniowy termostatu płynu chłodzącego do bloku silnika 15 Sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego – Podgrzać termostat w wodzie. Początek otwarcia Ok. 87°CKoniec otwarcia Ok. 102 °C Skok otwarcia Min. 8 mm Spokojnej i bezproblemowej wymiany.... Edytowane 29 Stycznia 2011 przez Jeżu 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras Opublikowano 2 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Opis bardzo przydatny. Chcialem sie dowiedziec ile wchodzi plynu chlodzacego w caly uklad do a4 b6?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeżu Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Z tego co się orientuję to około 6.5L-7L 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropek85 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Moze ktos zamiescic podobny opis do benzynki np.1.8T??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekpiwko Opublikowano 20 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Dołączam się do prośby :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi