Skocz do zawartości

Co ile wymiana rozrządu


Jeżu

Rekomendowane odpowiedzi

:siema: Poniżej zalecenia dotyczące okresów wymiany elementów rozrządu dla samochodów marki Audi

Audi A2 (8Z):

Silniki benzynowe

4 cylindry 1,4L 4V od wprowadzenia brak wskazań

4 cylindry 1,6L FSI od wprowadzenia od 90 000 km sprawdzić

Silniki diesel

3 cylindry TDI-pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 90 000 km, wymiana rolki napinacza

3 cylindry 1,4L TDI-pompowtryskiwacze od rocznika 2004 co 120 000 km wymiana rolki napinacza co 240000 km

Audi A3 (8L) 1997-2003:

Silniki benzynowe

1,6L 2V od wprowadzenia brak wskazań

1,8L 5V ( także turbo) do rocznika 2000 oprócz S3 co 180 000 km /5lat

1,8L 5V ( także turbo) od rocznika 2001 oprócz S3 co 180 000 km

S3 1,8L 5V turbo do rocznika 2000 co 180 000 km

S3 1,8L 5V turbo od rocznika 2001 co 120 000 km

Silniki diesel

4 cylindry TDI-pompowtryskiwacze (74/100/103 KW) od wprowadzenia co 90 000 km

4 cylindry TDI (bez pompowtryskiwaczy) do rocznika 1999 co 60 000 km

4 cylindry TDI (bez pompowtryskiwaczy) rocznika 2000 – 2001 co 90 000 km

4 cylindry TDI (bez pompowtryskiwaczy) od rocznika 2002 co 120 000 km

4 cylindry TDI (bez pompowtryskiwaczy) od rocznika 2003 co 150 000 km

Audi A3 (8P) od 2004:

Silniki benzynowe

1,6L MPI od wprowadzenia brak wskazań

1,6L FSI od wprowadzenia łańcuch

2,0 FSI od wprowadzenia co 180 000 km rolki etc. sprawdzić ew. wymienić

2,0 FSI turbo od wprowadzenia co 180 000 km

3,2L V6 od wprowadzenia łańcuch

Silniki diesel

1,9L TDI od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km

2,0 LTDI do rocznika 1999 co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km

Audi TT (8N) od 1999:

Silniki benzynowe

1,8L Turbo 110KW co 180 000 km

1,8L Turbo 120KW od wprowadzenia co 120 000 km

1,8L Turbo 132KW do rocznika 2000 co 180 000 km/5lat

1,8L Turbo 132KW od rocznika 2001 co 180 000 km

1,8L Turbo 140KW od wprowadzenia co 120 000 km

1,8L Turbo 165KW do rocznika 2000 co 180 000 km

1,8L Turbo 165KW od rocznika 2001 co 120 000 km

1,8L Turbo 176KW od wprowadzenia co 120 000 km

3,2L V6 od wprowadzenia łańcuch

Audi 80/90 od 1987-1995:

Silniki benzynowe

4 cylindry 2V od wprowadzenia co 120 000 km

5 cylindry 2,2/2,3L od wprowadzenia co 120 000 km

V6 cylindry 2,6/2,8 L od wprowadzenia brak wskazań

Silniki diesel

wszystkie TDI od wprowadzenia co 90 000 km i wymiana rolki napinacza

Audi Cabriolet do 2000:

Silniki benzynowe

4 cylindry 2V od wprowadzenia brak wskazań

4 cylindry 5V 1,8 L od wprowadzenia co 120 000 km

V6 cylindry 2,6L od wprowadzenia brak wskazań

V6 cylindry 2,6L od wprowadzenia brak wskazań

Silniki diesel

1,9L TDI do rocznika 1999 co 90 000 km wymiana rolki napinacza

1,9L TDI od rocznika 2000 co 90 000 km

Audi A4 (8D) 1995-2001:

Silniki benzynowe

4 cylindry 2V 1,6 L od wprowadzenia brak wskazań

4 cylindry 5V 1,8 L do rocznika 1997 co 120 000 km/5 lat wymiana kompletnego rozrządu

4 cylindry 5V 1,8 L rocznika 1998/1999 co 120 000 km/5 lat

4 cylindry 5V 1,8 L od rocznika 2000 co 180 000 km

4 cylindry 5V 1,8 L Turbo do rocznika 1999 co 120 000 km wymiana kompletnego rozrządu

4 cylindry 5V 1,8 L Turbo od rocznika 2000 co 120 000 km

V6 cylindry 2V od wprowadzenia brak wskazań

V6 cylindry 5V 2,4L do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 2,4L od rocznika 2001 co 120 000 km wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 2,8L do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 2,8L od rocznika 2001 co 120 000 km wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 2,7L Turbo do rocznika 2000 oprócz RS4 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić,wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 2,7L Turbo od rocznika 2001 oprócz RS4 co 120 000 km wymiana kompletnego rozrządu

V6 cylindry 5V 2,7L Turbo od wprowadzenia tylko RS4 co 60000 km wymiana kompletnego rozrządu

Silniki diesel

1,9L TDI do rocznika 1999 tylko MKB AHH co 60 000 km wymiana rolki napinacza

1,9L TDI do rocznika 1999 oprócz MKB AHH co 90 000 km wymiana rolki napinacza

1,9L TDI bez pompowtryskiwacze od rocznika 2000 co 90 000 km wymiana rolki napinacza

1,9L TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 90 000 km wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 2,5 TDI od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski

Audi A4 (8E2 & 8E5) 2001-2004:

Audi A4 Codriolet od 2003:

Silniki benzynowe

4 cylindry 5V 1,8 L Turbo od wprowadzenia co 180 000 km

4 cylindry 5V 2,0 L od wprowadzenia co 180 000 km

V6 cylindry 5V 2,4 L od wprowadzenia co 180 000 km

V6 cylindry 5V 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km

V8 cylindry 5V 4,2 L od rocznika 2004 łańcuch

Silniki diesel

1,9L TDI pompowtryskiwacze do rocznika 2003 co 90 000 km wymiana rolki napinacza

1,9L TDI pompowtryskiwacze od rocznika 2004 oprócz MKB BKE co 120 000 km wymiana rolki napinacza

1,9L TDI pompowtryskiwacze od rocznika 2004 tylko MKB BKE co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km

V6 cylindry 2,5 TDI od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski, wymiana rolki napinacza

Audi A4 (8EC & 8ED) od 2005:

Silniki benzynowe

4 cylindry 2V 1,6 L od wprowadzenia brak wskazań

4 cylindry 5V 1,8 L Turbo od wprowadzenia co 180 000 km

4 cylindry 5V 2,0 L od wprowadzenia co 180 000 km

4 cylindry 4V 2,0 T FSI od wprowadzenia co 180 000 km rolki etc. sprawdzić

ew. wymienić

V6 cylindry 5V 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km

V6 cylindry 5V 3,2 L FSI od wprowadzenia łańcuch

V8 cylindry 5V 4,2L od wprowadzenia łańcuch

Silniki diesel

1,9L 2V TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km

2,0L 2V TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km

2,0L 4V TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km

V6 cylindry 4V 2,5 TDI od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski, wymiana rolki napinacza w pompie wtryskowej

V6 cylindry 4V 3,0 TDI od wprowadzenia łańcuch pasek , pompa ciśnienia

Audi 100/A6 od 1991-1997:

Silniki benzynowe

4 cylindry 2V od wprowadzenia co 120 000 km

4 cylindry 5V 1,8L od wprowadzenia co 120 000 km/5lat

5 cylindry 2,2 L Tur /2,3 L od rocznika 2000 co 120 000 km

V6 cylindry 2V 2,6 / 2,8 L od wprowadzenia brak wskazań

V6 cylindry 5V 2,8 L od wprowadzenia co 120 000 km wymiana rolki napinacza

V8 cylindry 4,2 L od wprowadzenia co 120 000 km

Silniki diesel

4 cylindry 1,9 L TDI od wprowadzenia co 90 000 km wymiana rolki napinacza

5 cylindry 2,4L TDI od wprowadzenia co 120 000 km, co 30 000 km napiąć obydwa paski

5 cylindry 2,5L TDI od wprowadzenia co 120 000 km co 30 000 km napiąć obydwa paski

Audi A6 (4B) & 4×4 od 1998:

Silniki benzynowe

4 cylindry 5V 1,8 L od wprowadzenia co 180 000 km

4 cylindry 5V 1,8 L Turbo do rocznika 1999 co 120 000 km/5 lat wymiana kompletnego rozrządu

4 cylindry 5V 1,8 LTurbo od rocznika 2000 co 120 000 km

4 cylindry 5V 2,0 L od rocznika 2000 co 180 000 km

V6 cylindry 5V 2,4 L do rocznika 2000 oprócz 125KW co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić,wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 2,4 L od rocznika 2001 oprócz 125KW co 120 000 km wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 2,4 L od wprowadzenia tylko 125KW co 180 000 km

V6 cylindry 5V 2,7L Turbo do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana kompletnego rozrządu

V6 cylindry 5V 2,7L Turbo od rocznika 2001 co 120 000 km wymiana kompletnego rozrządu

V6 cylindry 5V 2,8 L do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 2,8 L od rocznika 2001 co 120 000 km wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km

V8 cylindry od wprowadzenia oprócz RS6 co 120 000 km

V8 cylindry Turbo od wprowadzenia tylko RS6/RS6 Plus co 90 000 km/ 3 lat

Silniki diesel

1,9L TDI od wprowadzenia co 90 000 km wymiana rolki napinacza

1,9L TDI pompowtryskiwacze do rocznika 2003 co 90 000 km wymiana rolki napinacza

1,9L TDI pompowtryskiwacze od rocznika 2004 co 120 000 km wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 2,5 TDI 110KW od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski

V6 cylindry 2,5 TDI / 120 / 132 KW od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski, wymiana rolki napinacza w pompie wtryskowej

Audi A6 (4F) & 4×4 od 2005:

Silniki benzynowe

4 cylindry 2,0 L TFSI od wprowadzenia co 180 000 km Spannsys. & rolki sprawdzić

V6 cylindry 4V 2,4 L od wprowadzenia łańcuch

V6 cylindry 5V 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km

V6 cylindry 4V 3,2 L od wprowadzenia łańcuch

V8 cylindry 4,2 L od wprowadzenia łańcuch wymiana rolki napinacza

V10 cylindry 5,2 L S6 od wprowadzenia łańcuch

Silniki diesel

4 cylindry 2,0 L TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km

V6 cylindry 2,7 L TDI CR od wprowadzenia łańcuch

V6 cylindry 3,0 L TDI CR od wprowadzenia łańcuch

Audi Q7 (4L) :

Silniki benzynowe

V6 cylindry 3,6 L od wprowadzenia łańcuch

V8 cylindry 4,2 L od wprowadzenia łańcuch

Silnik diesla

V6 cylindry 3,0 L TDI od wprowadzenia łańcuch pasek

Audi V8 1989-1994 :

Silniki benzynowe

V8 cylindry 3,6 L od wprowadzenia co 90 000 km

V8 cylindry 4,2 L od wprowadzenia co 120 000 km

Audi A8 (4D) 1994-2002:

Silniki benzynowe

V6 cylindry 2V 2,8 L od wprowadzenia brak wskazań

V6 cylindry 5V 2,8 L do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana rolki napinacza

V6 cylindry 5V 2,8 L od rocznika 2001 co 120 000 km

V8 cylindry od wprowadzenia co 120 000 km

W 12 cylindry 6,0 L od wprowadzenia łańcuch

Silnik diesla

V6 cylindry 2,5 L TDI 110 KW od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski

V6 cylindry 2,5 L TDI 132 KW od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski & wymiana rolki napinacza w pompie wtryskowej

V8 cylindry 3,3 L od wprowadzenia co 120 000 km

Audi A8 (4E) od 2003:

Silniki benzynowe

V6 cylindry 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km

V6 cylindry 3,2 L od wprowadzenia łańcuch

V8 cylindry 3,7 L od wprowadzenia co 120 000 km

V8 cylindry 4,2 L 246KW od wprowadzenia co 120 000 km

V8 cylindry 4,2 L 257KW od wprowadzenia łańcuch

V10 cylindry 5,2 L S8 od wprowadzenia łańcuch

W12 cylindry od wprowadzenia łańcuch

Silnik diesla

V6 cylindry 3,0 L TDI od wprowadzenia

V8 cylindry 4,0 L TDI od wprowadzenia

V8 cylindry 4,2 L TDI od wprowadzenia

Żywotność paska rozrządu określa nie tylko przebieg, ale i wiek samochodu. Jeśli ktoś w ciągu 5 lat przejedzie zaledwie 30 000 km i tak będzie musiał wymienić przynajmniej sam pasek rozrządu.

Popularna wymiana paska rozrządu praktycznie zawsze oznacza wymianę wybranych elementów, które z nim współpracują. Najczęściej oprócz paska wymieniamy:

1. Rolkę napinającą (napinacz)

2. Rolkę (rolki) prowadzące

3. Uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego

Czasem zdarza się, że trzeba wymienić także koła zębate z którymi współpracuje pasek oraz pompę cieczy chłodzącej jeśli jest napędzana paskiem zębatym.

W wielu samochodach naciąg paska rozrządu reguluje się za pomocą pompy cieczy chłodzącej. Na ogół wymiana rozrządu jest dobrym pretekstem do wymiany owej pompy lub samych uszczelek.

:dobranoc:

Źródło: Autoświat

  • Upvote 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że nie nie ma informacji lub nie wiedzieli... :asswhip: Im nowszy samochód tym mniej "pewne" informację.. Spróbuję sprawdzić jeszcze w Elsie.... Większość nowszych konstrukcji np diesla to już głównie łańcuchy i pasek już tylko napędza pompę wtryskową jak się zerwie to tylko auto zgaśnie bez obaw o uszkodzenie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Długo szukałem sprawdzonych informacji na temat tego, co ile trzeba wymieniać rozrząd. Wszystko pięknie opisane, tylko nie wiem o co chodzi z moim silnikiem: 1,6L 2V od wprowadzenia brak wskazań.

Tzn. co ile muszę u siebie wymieniać rozrząd?

Z góry dzięki!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie