qubak Opublikowano 22 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2017 Cześć, pierwszy raz spotykam się z sytuacją, że podczas aktywowania systemu start/stop następuje blokada układu kierowniczego. W Audi poniżej 7 km/h jak jest tendencja do zwalniania system jest już aktywowany, a tym samym blokowana jest od razu kierownica - w mojej opinii jest to bardzo niebezpieczna sytuacja, ponieważ nie ma możliwości zmienić kierunku jazdy dojeżdżając np do skrzyżowania - oczywiście mocniejsze 'szarpnięcie" lub dodanie gazu wznawia zapłon i wszystko wraca do normy... W serwisie Audi powiedzieli, że aktywacja systemu w trakcie toczenia się samochodu jest świadomym zagraniem, tak samo jak blokada kierownicy. Dziwi mnie tylko ta sytuacja, ponieważ miałem przez chwile zastępcze Audi A1 i tam po aktywacji sytemu Start/Stop jeszcze przez jakiś czas wspomaganie działało - dopiero po chwili kierownica się blokowała - jest to dla mnie zrozumiałe. W innych autach, które posiadałem lub miałem na jazdach testowych przy aktywnym Start/Stop wspomaganie zawsze działało. Będę wdzięczny za informacje jak sytuacja wygląda w Waszych Q2
sayek Opublikowano 20 Grudnia 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2018 Cześć Temat stary ale pozwolę sobie na odpowiedź. Od niedawna używam Q2. Mam identycznie jak u Ciebie - system się włącza, silnik gaśnie, układ kierowniczy się wyłącza mimo że autko jeszcze chwile może się toczyć. Nie uważam jednak żeby to było jakoś niebezpieczne. Grunt że wspomaganie hamulca cały czas działa. Można bez kłopotu dojechać w korku do poprzedzającego samochodu i się zatrzymać. Inna sprawa to w ogóle używanie systemu start/stop. Szczerze mówiąc nie widzę powodów żeby tego używać. Częściej mnie wkurza niż oszczędza moje paliwo. Raz zdarzyło mi się że stałem dłużej w korku - system się włączył ale że postój trwał nieco dłużej niż na światłach (2-3 minuty) to silnik uruchomił się samoczynnie. Ot i taka oszczędność paliwa... 1
Rekomendowane odpowiedzi