Witam. Jak w temacie. Od okolo miesiaca jezdze Q5 2.0 TFSI e 299 KM.
Zauwazam ze Auto najpierw do zera zuzywa baterie, Gdy juz to zrobi zmienia na silnik spalinowy, i sporadycznie przy nizszych predkosciach wylacza go. Jaki tryb ustawic zeby auto ciagle jechalo z moca tych 299KM?
Raz mialem przypadek ze chcialem szybko wyprzedzic pojazd pedal gazu jak gdyby zatrzymal sie w polowie odpalil silnik spalinowy i dopiero odblokowal pedal gazu i przyspieszyl Na szczescie nic sie nie stalo ale przy jakims dynamicznym wyprzedzaniu uwazam to za niebezpieczny zabieg.
Chce rowniez jezdzic tak aby bateria wytrzymala jak najdluzej. Z tego co wyczytalem to nie powinno sie utrzymywac auta naladowanego na 100% zbyt dlugo ani nie schodzic ponizej 20% bo tracimy cykl ladowania. ale auto przy dluzszej trasie wykorzystuje najpierw baterie do zera a pozniej jezdzi na silniku spalinowym. Jak wy eksploatujecie wasze baterie.
Dodatkowo mam pytanie jak to jest ze spaleniem na dluzszych trasach. Wczesniej jechalem jedna dluzsza trase ale na trybie ladowania no i spalanie wyszlo 11-12 l. Jednak wyczytalem ze tryb ladowania zuzywa wiecej paliwa. Jak to jest ze spalaniem na trybie hybrydowym i trasie 200-300 km? zima po naladowaniu baterii pokazuje mi 42 km na baterii ale realnie jest to ok 30 przy wlaczonym ogrzewaniu i radiu, jezdzie po miescie z przystankami. zastanawia mnie jakie jest spalanie na dluzszej trasie na trybie hybrydowym gdy auto szybko wyczerpuje baterie i zmienia napedy na zmiane. Nie zauwazylem takiej zaleznosci zeby dwa silniku rownomiernie i sie wspomagaly chyba ze nie o to chodzi?
Pierwszy raz mam stycznosc z hybryda i chcialbym poznac zasade dzialania tego napedu. Czy jest ktos w stanie po krotce mi to wytlumaczyc, i no czy ktos z doswiadczenia moze powiedziec jak uzytkuje auto z takim napedem? Z gory dziekuje za wszystkie udzielone odpowiedzi. Pozdrawiam.