Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zbliża sie zima więc postanowiłem wymienić płyn w chłodnicy bo z tego co się zdąrzyłem zorientować nie był wymieniany przez kilka lat, jest już nawet poniżej minimum.Teraz proszę o radę:

-jakiego płynu urzyć

-ile litrów będę potrzebować

-jak dobrze zlać stary płyn żeby zleciał do zera

-jak nalać nowego i ewentualnie odpowietrzyć bo pewnie taka konieczność zaistnieje

Pozdrawiam

Opublikowano

ELo

- G-12 np: Hepu, Febi

- 6 litrów, 3 litry koncentratu 1:1 z wodą

- rozgrzać samochód, rozszczelnić układ w najniżej polożonym punkcie ( zawór na dolnym wężu chłodnicy lub po porstu zdjąć wąż ), zdjąć wąż z chłodnicy oleju, odkręcić korek zb. wyrówn.

- założyć wszystkie zdemontowane węże, napełnić układ płynem, rozgrzać silnik, obserwowować poziom płynu w zbiorniczku,uzupełniać w miarę potrzeb, Zwrócić uwagę na wycieki w miejscach zdjętych przewodów.

Gdybym miał to zrobić tak by to wyglądało :)

Pzdr

  • Upvote 1
Opublikowano

2 pytania:

rozrobić z wodą - domyślam się że destylowaną

wąż z chłodnicy oleju - nie orientuję się który to, możesz podać jakieś wskazówki lub zdjęcie?

Opublikowano

Tak z wodą destylowaną

Jak stoisz przed samochodem z otwartą maską, to po prawej stronie, u dołu silnika kwadratowa żebrowana "puszka". Jutro zrobię foto jak chcesz.

  • Upvote 1
Opublikowano

dzięki za foto, po wstępnych oględzinach stwierdziłem że chyba będę potrzebować kanał bo inaczej ciężko będzie zlać płyn a właściwie ściągnąć wąż, od góry jest bardzo słaby dostęp. pozdro

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie