Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Jazda na półsprzęgle - prowadzi to do szybkiego zużycia docisku sprzęgła i łożyska.

2. Szybkie wjeżdżanie w kałuże - może doprowadzić do zassania wody do cylindrów.

3. Hamowanie na nierównościach - wpadnięcie w dziurę podczas hamowania powoduje bardzo duże przeciążenie elementów zawieszenia.

4. Hamowanie na luzie - powoduje większe spalanie, mniejszą stabilność samochodu i zwiększa niebezpieczeństwo jazdy, ponieważ trzeba najpierw wrzucić bieg żeby wykonać manewr.

5. Powolne przyspieszanie - najefektowniej przyspieszamy wtedy, gdy wciskamy pedał gazu w około 80 % i obroty są utrzymane w okolicach momentu maksymalnego - wtedy jest najmniejsze zapotrzebowanie na paliwo.

6. Pokonywanie progów zwalniających całą szerokością auta - progi najlepiej jest pokonywać jedną stroną samochodu, gdyż przekraczanie ich całym samochodem prowadzi do nadmiernego obciążenia zawieszenia.

7. Jazda na niewłaściwych obrotach - przy zimnym silniku obroty nie powinny przekraczać 2500-3000, natomiast podczas normalnej jazdy nie powinny przekraczać one 3/4 obrotów mocy maksymalnej. Należy wystrzegać się także jazdy na zbyt niskich obrotach.

8. Uruchamianie silnika przy włączonych światłach - podczas rozruchu silnika może dochodzić do skoków napięcia, które niekorzystnie wpływają na żywotność żarówek.

9. Częste jeżdżenie z małą ilością paliwa - jazda na rezerwie jest niekorzystna dla silnika jak i pompy paliwowej.

10. Wyłączanie turbodoładowanego silnika bez odczekiwania na schłodzenie turbosprężarki - silnik turbo należy wyłączać tylko wtedy, gdy temperatura oleju nie jest wysoka. Po normalnej jeździe powinniśmy schładzać silnik na wolnych obrotach co najmniej pół minuty, a przy szybszej jeździe nawet minute.

Pozdrawiam :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie