michał YaGODA Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia 2010 1. Jazda na półsprzęgle - prowadzi to do szybkiego zużycia docisku sprzęgła i łożyska. 2. Szybkie wjeżdżanie w kałuże - może doprowadzić do zassania wody do cylindrów. 3. Hamowanie na nierównościach - wpadnięcie w dziurę podczas hamowania powoduje bardzo duże przeciążenie elementów zawieszenia. 4. Hamowanie na luzie - powoduje większe spalanie, mniejszą stabilność samochodu i zwiększa niebezpieczeństwo jazdy, ponieważ trzeba najpierw wrzucić bieg żeby wykonać manewr. 5. Powolne przyspieszanie - najefektowniej przyspieszamy wtedy, gdy wciskamy pedał gazu w około 80 % i obroty są utrzymane w okolicach momentu maksymalnego - wtedy jest najmniejsze zapotrzebowanie na paliwo. 6. Pokonywanie progów zwalniających całą szerokością auta - progi najlepiej jest pokonywać jedną stroną samochodu, gdyż przekraczanie ich całym samochodem prowadzi do nadmiernego obciążenia zawieszenia. 7. Jazda na niewłaściwych obrotach - przy zimnym silniku obroty nie powinny przekraczać 2500-3000, natomiast podczas normalnej jazdy nie powinny przekraczać one 3/4 obrotów mocy maksymalnej. Należy wystrzegać się także jazdy na zbyt niskich obrotach. 8. Uruchamianie silnika przy włączonych światłach - podczas rozruchu silnika może dochodzić do skoków napięcia, które niekorzystnie wpływają na żywotność żarówek. 9. Częste jeżdżenie z małą ilością paliwa - jazda na rezerwie jest niekorzystna dla silnika jak i pompy paliwowej. 10. Wyłączanie turbodoładowanego silnika bez odczekiwania na schłodzenie turbosprężarki - silnik turbo należy wyłączać tylko wtedy, gdy temperatura oleju nie jest wysoka. Po normalnej jeździe powinniśmy schładzać silnik na wolnych obrotach co najmniej pół minuty, a przy szybszej jeździe nawet minute. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi