DeGie Opublikowano 2 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 (edytowane) Witajcie, pacjent A3 1,6 MPI 2004r. , problem z układem chłodzenia. Auto mam od niedawna, przejechałem kilkaset km. Po zakupie wymieniony termostat, bo silnik się nie dogrzewał, po wymianie problem znikł, silnik normalnie łapie temp. 90 st. Ale w pewnym momencie podczas jazdy włączyły się wentylatory chłodnicy na maksymalne obroty (mimo spokojnej równej jazdy i temp ok 0 st. na zewnątrz), po jakimś czasie włączyła się czerwona kontrolna chłodzenia (kuhmittel). Podjechałem do mechanika, podpiął komputer i wykazał błąd czujnika temperatury. Ruszyłem, to samo plus zaczęła rosnąć temperatura, doszło do 110 st to wyłączyłem silnik. Czujnik został wymieniony, ale dalej po ok 20 minutach (zawsze po takim czasie) jazdy włączają się wentylatory na maksymalne obroty (tryb awaryjny?), przy czym temperatura jest cały czas 90 st i nie pojawią się czerwona kontrolka (ale może trzeba by jechać dłużej). Do tego momentu wentylatory nie włączają się (temp 90 st wg licznika), po zgaszeniu silnika chwilę chodzą i wyłączają się normalnie. Niestety po wymianie czujnika temperatury nie był podłączony pod kompa, więc błędy nie były wykasowane (wcześniej nie dało się wykasować). Wydaje mi się, że przed wymianą termostatu nie było tego problemu, ale mogłem tego nie usłyszeć, za mało zrobiłem km.Auto po weekendzie idzie do mechanika, ale może macie jakieś pomysły co to może być? Kable, czujnik? Czy też nie skasowanie błędu może prowadzić do przechodzenia w tryb awaryjny? Same wentylatory wydają się być ok, ale pewności nie mam.Pozdrawiam i dzięki za ew. sugestie. EDIT. Komputer pokazuje błąd 0483 błąd podgrzewacz pomocniczy. Wszystkie nawiewy (ciepły oraz zimny plus climatronic działają poprawnie). Edytowane 3 Lutego 2020 przez DeGie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi