Bartek2406 Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Witam . Sprawa dotyczy auta Audi Q5 8r FL. Słyszę pewne dźwięki z lewego przedniego koła ewentualnie z lewej część zawieszenia . Bardzo rzadko ale jednak słychać jest po lewej stronie takie skrobniecie , zkrzypniecie trudno to opisać takie dźwięczny, sprężysty dzwięk trwa to dosłownie sekundę , dwie jakby metal o metal potarł się . Pojawia się to bardzo rzadko ale nie ma żadnej powtarzalności może się pojawić przy ruszaniu przy hamowaniu i tak samo przy jeździe po łukach np ronda itp. Natomiast nigdy się nie zdarzyło żeby było coś słychać na nierównościach lub przy płynnej jeździe. Nie dawno był przegląd i wszytko ok auto ładnie się prowadzi bez względu na prędkość nic nie ściąga równo jedzie bez stukow itp tylko takie sporadyczne odgłosy który zamieściłem w załączniku . Mechanik nie zobaczył nic szczególnego tylko zdarł na obwodzie tarczy korozje żeby coś wykluczyć .. Ale to nic nie pomogło dalej są te odgłosu.. Może ktoś z was miał podobne objawy..? mp3-000-VID_20230404_161150_212128.mp3
krboszo Opublikowano 28 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2023 Najczęściej w tym zawieszeniu wybijają się dolne wahacze. Tam zużywa się guma na tulei i wtedy tuleja trze o metal. U mnie wyglądało to na dobre ale po rozebraniu okazało się że są sparciałe te gumy i popękane. Koszt wymiany wahacza dobrej jakości to około 500zł plus robocizna.
Bartek2406 Opublikowano 31 Lipca 2023 Autor Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2023 W dniu 28.07.2023 o 08:32, krboszo napisał(a): Najczęściej w tym zawieszeniu wybijają się dolne wahacze. Tam zużywa się guma na tulei i wtedy tuleja trze o metal. U mnie wyglądało to na dobre ale po rozebraniu okazało się że są sparciałe te gumy i popękane. Koszt wymiany wahacza dobrej jakości to około 500zł plus robocizna. Dzięki za informację może faktycznie masz rację . Mechanicy u mnie wykluczyli dolne wahacze i nikt tego nie ruszał bo zużycie lewej strony jest takie same jak prawej a dzwieki tylko z lewej strony... oczywiście są małe pęknięcia na gumie tulei wahaczy dolnych lewych i prawych tylko aż tak źle to nie wygląda . Tylko dziwne jest to że potrafi się np na tydzien lub dwa uciszyć a później znów wracaja te sekundowe dźwięki raz jest metaliczne skrobanie a raz dźwięku przypominający napinanie się sprężyny tez sekunda dźwięku... Jeszcze nie był rozbierany układ hamulcowy zaciski prowadnice itd i nie wymieniałem wahaczy . Osłona tarczy wymieniona , poduszki silnika sprawdzane , sprawdzane sanki , przegub zewnętrzny wymienimy bo był wyciek smaru .
Bartek2406 Opublikowano 31 Lipca 2023 Autor Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2023 U Ciebie też były podobne objawy przed wymianą wahacza ? Takie metaliczne krótkie dźwięki ?
Bartek2406 Opublikowano 31 Lipca 2023 Autor Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2023 10 minut temu, Bartek2406 napisał(a): Dzięki za informację może faktycznie masz rację . Mechanicy u mnie wykluczyli dolne wahacze i nikt tego nie ruszał bo zużycie lewej strony jest takie same jak prawej a dzwieki tylko z lewej strony... oczywiście są małe pęknięcia na gumie tulei wahaczy dolnych lewych i prawych tylko aż tak źle to nie wygląda . Tylko dziwne jest to że potrafi się np na tydzien lub dwa uciszyć a później znów wracaja te sekundowe dźwięki raz jest metaliczne skrobanie a raz dźwięku przypominający napinanie się sprężyny tez sekunda dźwięku... Jeszcze nie był rozbierany układ hamulcowy zaciski prowadnice itd i nie wymieniałem wahaczy . Osłona tarczy wymieniona , poduszki silnika sprawdzane , sprawdzane sanki , przegub zewnętrzny wymienimy bo był wyciek smaru . Tak wyglądają u mnie tuleje wahacza prostego i banana . Z prawej strony wizualnie jest trochę gorzej ale jest cisza i nic nie skrobie itd
krboszo Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2023 (edytowane) U mnie wykryli to w prosty sposób. Jeden mechanik wszedł do kanału a ja kilkakrotnie energicznie ruszyłem. Widać było że tuleja dobija do wahacza. Podczas jazdy po nierównościach to uderzało i stąd ten dźwięk co jakiś czas. Wizualnie wszystko było ok jednak guma była fizycznie w stanie agonalnym. U mnie tak to wyglądało. Ps jak jest pęknięcie gumy na pewnym odcinku to na tym pęknięciu może trzeć jedna część o drugą bo to pracuje. Taki przypadek miałem z kolei w innym samochodzie audi przy amortyzatorach tylnych. Edytowane 3 Sierpnia 2023 przez krboszo
Bartek2406 Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Ok sprawdzę to w najbliższym czasie . Tylko u mnie na nierównościach jest cisza a dźwięki sekundowe skrobania to loteria zero powtarzalności .. Jak celowo ostro pojeżdżę to dźwięki zanikają na około tygodnia coś się układa Mam podejrzenie że u mnie może będzie sprawa z usadowieniem łożyska podpory półosi lewej kiedyś w audi od 2008 r były wady fabryczne. Problem dość znany . Obudowa łożyska może wyrabiać luz w otworze który jest częścią odlewu skrzyni .. Niby luzu nie ma jak spradzałem , ale zamontowany u mnie jest już nowy typ płytki dociskającej co dobrze centruje i dociska łożysko więc w rękach luzu nie ma , ale jak się wykręci płytke tzw. kapę może być luz wtedy .. i obudowa lozysko może przekręcać się w otworze i skrobać, pojekiwać .. Po połowie sierpnia zabiorę się za to .
Bartek2406 Opublikowano 11 Września 2023 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Września 2023 Witam. Byłem w końcu u innego mechanika standardowo nic nie znalazł. Sprawdzal łożysko podpory półosi lewej czy jest luz i jest idealnie mam już nowy typ po poprawkach , sprawdzał prowadnice w hamulcach wszystko jest ok. Wszystko jest wykluczone oprócz wachaczy dokładnie chodzi o prosty i banan z zewnatrz wyglądają ok może wewnatrz tuleji jest sparciale i trze o metal czasami, ale skoro nie stuka auto ładnie się prowadzi a w chwili obecnej już z miesiąc jest cisza to na razie nie będę ich wymienial..
Bartek2406 Opublikowano 25 Lipca Autor Zgłoś Opublikowano 25 Lipca Witam. Prawie po roku wróciły te sekundowe metaliczne dzwieki gdzies w lewym kole.. Nie wierze żeby to było związane z wahaczami żeby coś się mogło tak ułożyć i nie wydawac dźwięki prawie przez rok . Zacznę od piasty z łożyskiem i jego umiejscowienia w zwrotnicy . Może ktoś ma pomysł...
Bartek2406 Opublikowano 3 Września Autor Zgłoś Opublikowano 3 Września Sprawa rozwiązana komuś wpadła końcówka torxa która przemieszczała się pod fotelem blisko progu, a dokładnie pod wykładziną w miejscu gdzie przechodzi elektryka i przez 1.5 roku powstawały dźwięki metalicznych skrobnięć. Pozdrawiam i Dziękuję za dyskusje
Rekomendowane odpowiedzi