Skocz do zawartości

Dźwięki z lewej strony przedniego zawieszenia


Bartek2406

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Sprawa dotyczy auta Audi Q5 8r FL. Słyszę pewne dźwięki z lewego przedniego koła ewentualnie z  lewej część zawieszenia .
Bardzo rzadko ale jednak słychać jest po lewej stronie takie skrobniecie , zkrzypniecie trudno to opisać takie dźwięczny, sprężysty dzwięk trwa to  dosłownie sekundę , dwie  jakby metal o metal potarł się .
 Pojawia się to bardzo rzadko ale nie ma żadnej powtarzalności może się pojawić przy ruszaniu przy hamowaniu i tak samo przy jeździe po łukach np ronda itp. 
Natomiast nigdy się nie zdarzyło żeby było coś słychać na nierównościach lub przy płynnej jeździe.
Nie dawno był przegląd i wszytko ok auto ładnie się prowadzi bez względu na prędkość nic nie ściąga równo jedzie bez stukow itp tylko takie sporadyczne odgłosy który zamieściłem w załączniku .
 
Mechanik nie zobaczył nic szczególnego tylko zdarł  na obwodzie tarczy korozje żeby coś wykluczyć ..
Ale to nic nie pomogło dalej są te odgłosu..
Może ktoś z was miał podobne objawy..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Najczęściej w tym zawieszeniu wybijają się dolne wahacze. Tam zużywa się guma  na tulei i wtedy tuleja trze o metal. U mnie wyglądało to na dobre ale po rozebraniu okazało się że są sparciałe te gumy i popękane. Koszt wymiany wahacza dobrej jakości to około 500zł plus robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2023 o 08:32, krboszo napisał(a):

Najczęściej w tym zawieszeniu wybijają się dolne wahacze. Tam zużywa się guma  na tulei i wtedy tuleja trze o metal. U mnie wyglądało to na dobre ale po rozebraniu okazało się że są sparciałe te gumy i popękane. Koszt wymiany wahacza dobrej jakości to około 500zł plus robocizna.

Dzięki za  informację może faktycznie masz rację . Mechanicy u mnie wykluczyli dolne wahacze i nikt tego nie ruszał bo zużycie lewej strony jest takie same jak prawej a dzwieki tylko z lewej strony... oczywiście są małe pęknięcia na gumie tulei wahaczy dolnych lewych i prawych tylko aż tak źle to nie wygląda .

Tylko dziwne jest to że potrafi się np na tydzien lub dwa uciszyć a później znów wracaja te sekundowe dźwięki  raz jest metaliczne skrobanie a raz dźwięku przypominający  napinanie się sprężyny tez sekunda dźwięku... 

Jeszcze nie był rozbierany układ hamulcowy zaciski prowadnice itd  i nie wymieniałem wahaczy .

Osłona tarczy wymieniona , poduszki silnika sprawdzane , sprawdzane sanki , przegub zewnętrzny wymienimy bo był wyciek smaru . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Bartek2406 napisał(a):

Dzięki za  informację może faktycznie masz rację . Mechanicy u mnie wykluczyli dolne wahacze i nikt tego nie ruszał bo zużycie lewej strony jest takie same jak prawej a dzwieki tylko z lewej strony... oczywiście są małe pęknięcia na gumie tulei wahaczy dolnych lewych i prawych tylko aż tak źle to nie wygląda .

Tylko dziwne jest to że potrafi się np na tydzien lub dwa uciszyć a później znów wracaja te sekundowe dźwięki  raz jest metaliczne skrobanie a raz dźwięku przypominający  napinanie się sprężyny tez sekunda dźwięku... 

Jeszcze nie był rozbierany układ hamulcowy zaciski prowadnice itd  i nie wymieniałem wahaczy .

Osłona tarczy wymieniona , poduszki silnika sprawdzane , sprawdzane sanki , przegub zewnętrzny wymienimy bo był wyciek smaru . 

Tak wyglądają u mnie tuleje wahacza prostego i banana . Z prawej strony wizualnie jest trochę gorzej ale jest cisza i nic nie skrobie itd

IMG_20230731_092356.jpg

IMG_20230731_092256.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wykryli to w prosty sposób. Jeden mechanik wszedł do kanału a ja kilkakrotnie energicznie ruszyłem. Widać było że tuleja dobija do wahacza. Podczas jazdy po nierównościach to uderzało i stąd ten dźwięk co jakiś czas. Wizualnie wszystko było ok jednak guma była fizycznie w stanie agonalnym. U mnie tak to wyglądało.

Ps jak jest pęknięcie gumy na pewnym odcinku to na tym pęknięciu może trzeć jedna część o drugą bo to pracuje. Taki przypadek miałem z kolei w innym samochodzie audi przy amortyzatorach tylnych.

Edytowane przez krboszo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę to w najbliższym czasie . Tylko u mnie na nierównościach jest  cisza a dźwięki  sekundowe skrobania to loteria zero powtarzalności ..

Jak celowo ostro pojeżdżę to dźwięki zanikają na około tygodnia coś się układa 
Mam podejrzenie że u mnie  może będzie sprawa z usadowieniem łożyska podpory półosi lewej kiedyś w audi od 2008 r były wady fabryczne.

Problem dość znany .  Obudowa łożyska może  wyrabiać  luz w otworze który jest częścią odlewu skrzyni .. Niby luzu nie ma jak spradzałem , ale zamontowany u mnie  jest  już nowy typ płytki dociskającej co dobrze centruje i dociska  łożysko więc w rękach luzu nie ma , ale  jak się wykręci płytke tzw. kapę  może być luz wtedy ..  i obudowa lozysko może przekręcać się w otworze  i skrobać,  pojekiwać ..  Po połowie sierpnia zabiorę się za to .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. 
Byłem w końcu u innego  mechanika standardowo nic nie znalazł.  Sprawdzal łożysko podpory półosi lewej czy jest luz i  jest idealnie mam już nowy typ po poprawkach , sprawdzał prowadnice w hamulcach wszystko jest ok. 
Wszystko jest wykluczone oprócz wachaczy dokładnie chodzi o prosty i banan z zewnatrz wyglądają ok może wewnatrz tuleji  jest sparciale i trze o metal czasami,  ale skoro nie stuka auto ładnie się prowadzi a w chwili obecnej już z miesiąc jest cisza to na razie nie będę ich wymienial..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie