Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Witam serdecznie 

Mianowicie mam taki Ciekawy problem z Audi A3 8P rok 2008 motor 2.0 tdi cbab. Jest to auto które stało około miesiąca. Problem polega na tym że autko wyświetla żółta ikonkę akumulatora na fisie. Niby prosta sprawa a jednk sam się zdziwiłem. Pierwsze co sprawdziłem to oczywiście stan akumulatora, testerem później opornica. Z założonych 680 Ah pozostało 600Ah. Akumulator w stanie spoczynku 12,56V, następnym podejrzanym alternator sprawdzenie działania. Bez obciążenia 14.5V z obciążenie na full 14V. Ta droga okazała się ślepa uliczka. Następnie sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. I Tu byl po części dobry trop bo główny bezpiecznik przy akumulatorze płytkowy był lekko nadpalony, zainteresowałem się tym i chciałem go odkręcić od wszystkich przewodów plusowych. Tam gdzie dochodzi D+ od alternatora przewod mocno się grzał a bezpiecznik był po części uszkodzony, mimo że ładowanie bylo wymiana i myśl jestem w domu. Nic bardziej mylnego kluczyk w stacyjkę bez odpalania czekam beng znowu żółta kontrolka na fisie . Dobra Vcds poszedł wchodzę w zestaw wskaźników i są dwa bledy 00446 ograniczenie działania że względu na niskie napięcie i drugi 00532 dolna wartość skrajna.Okej po małej rozkmince i przeczytaniu forum polskiego niemieckiego i angielskiego.... Licznik w górę. Sprawdziłem napięcie na wtyczce do LICZNIKA pin 1,2, i jeszcze jeden wszystko ma po 12.00V na zaplonie (patrzyłem na schemat te czerwono białe trzy siadają na zacisk 30 +) Licznik na stół... Rozebrany mikroskop i przepatrzyłem kostkę od wejścia do licznika.. Dla świętego spokoju przelutowana. (nie mozemy do końca wykluczyć awari licznika bo nie jestem zaawansowanym elektronikiem). POWRÓT DO SAMOCHODU.... I CO...? BANG DALEJ KONTROLKA ŻÓŁTEGO AKU. Juz się tak wk... ze mam ochotę spalić te auto. Ostatni pomysł jak przyszedł do głowy to ta kostka która jest na alternatorze w starych Audi szedł tam niebieski kabel odrazu do licznika.... Wyciągam wtyczkę od alternatora są faktycznie dwa przewody... Niebieski i brąz czerwony... Przechodzą pod filtrem powietrza i tam w kostce częściowo zmieniają kolor.. Brąz czerwony na niebiesko biały, pomiary podczas pracy silnika. Niebieski 12. 00V niebiesko biały 2.5V. Rzut okiem na schemat niebiesko biały do ECU a niebieski do skrzynki pod kierownicą. Przejścia są, między alternator em a droga końcowa. Niestety nie mam pełnych schematów i nie jestem w stanie prześledzić dalszej ich drogi. NAPRAWDĘ PROSZĘ O POMOC WCZORAJ I PRZED WCZORAJ ZASIADKA DO 1.00 W NOCY ŁAPY OPADAJĄ.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie