Skocz do zawartości

ASO nie wymienia filtra oleju w skrzyni DSG???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!
Mój pojazd to 2021 Audi Q5 e (plug-in hybrid). Gwarancja producenta wygasła w marcu tego roku, nadchodzi przegląd 60k km i zastanawiam się, czy robić go w ASO - z tym, że ASO twierdzi, że nie wymienią mi filtra oleju w automatycznej skrzyni DSG. Czy to jest normalne? Inny serwis (nie ASO) wraz z wyceną podał, że przy wymianie oleju w skrzyni filtr i uszczelki również powinien być wymieniony. ASO twierdzi, że filtr wymieniają tylko i wyłącznie przy demontażu skrzyni… WTF? Ktoś się na tym zna bardziej i może podpowiedzieć, które podejście jest słuszne? 

Opublikowano

Jest kolejne pytanie Jeżeli chcesz wymieniać sam olej to statycznie czy dynamicznie. Ja mam dopiero 40 000 więc ten problem przede mną.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Producent przewiduje tylko wymianę oleju w części mechatroniki co 60 tys. Z chyba 5- 6 litrów odkręcając korek wymienia się chyba około 3,5 litra bez odkręcania miski. W części mechanicznej Audi nie przewiduje wymiany oleju. Wszystkie niezależne serwisy VAG robią taką usługę wymieniając olej w obu częściach plus 3 filtry i kilka uszczelek i oringów w mechatronice. Na oryginalnych częściach około 4300,- na nieoryginalnych około 3000,-. Przykładowy zestaw pełny do wymiany oleju w mechatronice do mojej skrzyni 0CL / DL382 / -0CL to Quatro a 0CK to napęd na przód. Budowa mechatroniki praktycznie identyczna,

https://allegro.pl/oferta/g055529a2-olej-6l-filtry-mechatroniki-s-tronic-audi-a4-a5-a6-c8-q5-12701892458

w obu częściach wymianę robi się statycznie. Wymiana dynamiczna może zniszczyć skrzynie 

olej do części mechanicznej oryginał jest drogi więc rzadko kto go kupuje. 3,8 -3,9 litra. Leją valvoline czy ravenol. Ale wszyscy mówią, że pierwsza wymiana tak przed przebiegiem około 100 tys. Podobno nawet przy 250 tys ten olej dalej jest czysty jeśli auto jest sprawne 

https://allegro.pl/oferta/aso-olej-do-skrzyni-biegow-manual-audi-11276658395

Tu jest zamiennik Ravenol

https://allegro.pl/oferta/ravenol-mtf-4-olej-przekladniowy-sae-70w-4l-1221113-004-01-999-kb-16319019149

Tu jest wymiana w mechatronice. Quatro jest prościej bo nie trzeba rozpinać zawieszenia- skrzynia jest z tylu silnika. Zasada ta sama 

Tu bardzo ciekawy film z wymiany w części mechanicznej. Co też ciekawe nie ma korka spustowego bo producent nie przewiduje wymiany więc odkręca się cały czujnik? Pompkę? Nie wiem. Trochę to partyzanckie no ale każdy chce poprawiać fabrykę 

 

Edytowane przez Marek3003
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie