Skocz do zawartości

Wymiana kierownicy 4-ramiennej na 3-ramienną - Audi A3 8V Sportback 2014, 1.4 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,
Posiadam Audi A3 8V Sportback z 2014 roku, silnik 1.4 TFSI, oprogramowanie MSTD_EU_AU_P3151 i zastanawiam się nad wymianą mojej obecnej kierownicy wielofunkcyjnej 4-ramiennej na wersję 3-ramienną. Zależy mi na wykonaniu tego w dobrych pieniądzach, więc planuję użyć możliwie najtańszej 3-ramiennej kierownicy z innej A3 8V. Po numerach części to chyba powinno być kierownica 8V0419091BB i poduszka 8V0880201A (8X0880201A chyba też), choć docelowo planuję kupić już po prostu komplet :)

Mam kilka pytań:

  • Czy taka zamiana jest plug & play? Czy potrzebne są dodatkowe przeróbki np. wiązka, moduł, kodowanie?
  • Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanej kierownicy (numery części, rocznik, kompatybilność)?
  • Może ktoś z was już robił taką wymianę i mógłby podzielić się doświadczeniami? Przeszukując internet, znalazłem tylko wątek na anglojęzycznym forum, gdzie ktoś twierdził, że swap się udał, ale pojawiły się problemy z działaniem przycisków: https://www.audizine.com/forum/showthread.php/415489-4-spoke-to-3-spoke-steering-wheel-swap?

    Poniżesz wycinek ze wspomianego wątku:

    good news! i got the wiring harness off the 4 spoke and installed it onto the 3 spoke.
    bad news, i installed the 3spoke wheel today and two things went wrong:
    1.) i marked the alignement of my old steering wheel and reinstalled the 3spoke accordingly, however i have the hold the wheel a little to the left to go straight. Im getting an alignment thursday so i hope that fixes this issue/
    2.) when i connected the wheel, none of the multifuction steering controls work and nor does it light up? is this a wiring issue or does it simply need to be recoded?

    Tłumaczenie:

    Dobre wieści! Zdjąłem wiązkę przewodów z kierownicy 4-ramiennej i zamontowałem ją w 3-ramiennej.
    Złe wieści, dzisiaj założyłem kierownicę 3-ramienną i pojawiły się dwa problemy:
    1.) Zaznaczyłem pozycję starej kierownicy i zgodnie z tym zamontowałem 3-ramienną. Jednak żeby jechać prosto, muszę trzymać kierownicę lekko w lewo. W czwartek mam ustawianą geometrię, więc mam nadzieję, że to rozwiąże problem.
    2.) Po podłączeniu kierownicy żadne przyciski multifunkcyjne nie działają i nie podświetlają się. Czy to problem z okablowaniem, czy po prostu trzeba to przekodować?

    Wygląda jakby udało mu się naprawić problem nr 1, ale niestety wątek urwał się z otwartym pytaniem nr 2 :(

Dodałem zdjęcia "Kierownica_aktualna.png" z aktualną kierownicą i "kierownica_nowa.png" z kierownicą którą planuję zamontować

Z góry dzięki za każdą wskazówkę i podpowiedź :piwo:

Pozdrawiam,
Rafał

kierownica_nowa.png

Kierownica_aktualna.png

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie