Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Cześć, znalazłem kilka innych niż do tej pory wieści odnośnie pełnej konwersji USA MiB3 na EU. Prosiłbym o rzucenie na to okiem i jakiś komentarz czy ma to w ogóle sens; 1. Rola modułu OCU (J949) w MIB3 W generacji MIB3 (trzecia generacja platformy infotainment) wszystkie funkcje Audi connect oraz e-call są realizowane przez emergency call module and communication unit J949, które zawiera zintegrowaną kartę eSIM. To właśnie ten moduł komunikuje się z sieciami komórkowymi (LTE) i serwerami Audi, pośrednicząc między internetem a jednostką informacyjną J794 (MMI). W wersji USA eSIM jest powiązana z AT&T i nie „widzi” europejskich sieci. 2. Czy wymiana OCU jest możliwa? Tak — moduł J949 da się fizycznie wymontować i zastąpić egzemplarzem z rynku europejskiego. 2.1 Wybór odpowiedniego modułu Wersja sprzętowa: musi to być dokładnie moduł od Audi Q5 (MLB-platforma) z tego samego roku/modelu i tej samej generacji MIB3. Numer części OE: dobierany indywidualnie według Twojego VIN w systemie ETKA lub u dealera. Dla platformy MLB często spotykane oznaczenia to np. 4M8 035 706 E/G/N — ale ostateczny numer potwierdź w katalogu części. Wyposażenie: zwróć uwagę, czy moduł pochodzi z auta z aktywnym Audi connect (pakiet IT3/IT4) — inna wersja (tylko e-call) może nie mieć hotspotu Wi-Fi. 3. Przebieg wymiany Demontaż wnętrza: Odłącz akumulator. Zdemontuj podsufitkę (modele z SOS i OCU umieszczone są często za oświetleniem). Wymontowanie starego J949: Odłącz wiązki anten (zewnętrzne anteny LTE/GPS/Wi-Fi). Odłącz przewody Ethernet/CAN do J794. Montaż nowego modułu: Zamontuj nowe J949 w odwrotnej kolejności. Podłącz anteny i magistrale danych. Kodowanie i adaptacja (najważniejsze!): Online-kodowanie SVM za pomocą narzędzia ODIS/VAS w autoryzowanym serwisie Audi lub u niezależnego warsztatu z dostępem do platformy VAG (np. ABR-Service, AUTOCOM). Przypisanie modułu do Twojego VIN, wgranie certyfikatów regionu EU, aktywacja usług IT3/IT4. 5. Potencjalne problemy i uwagi Różnice regionalne oprogramowania MIB3: niektóre funkcje (np. Car-to-X w UE) mogą wymagać dodatkowej adaptacji. Autoryzacja dealera: serwisy w Europie bywają niechętne pracy z pojazdami US-spec. Często lepiej skorzystać z wyspecjalizowanego niezależnego warsztatu. Gwarancja i component protection: nowe OCU musi zostać poprawnie przypisane, inaczej system zgłosi błąd „Component Protection” i zablokuje niektóre funkcje. Podsumowanie Wymiana OCU jest technicznie wykonalna i pozwala na pełną aktywację Audi connect w Europie, ale wymaga precyzyjnego doboru części i profesjonalnego kodowania.
  3. Cześć. Gdzie robiłeś chip tuning? Czy po tuningu trzeba koniecznie tankować benzynę 98? Co się zmieniło w serwisowaniu? Czy trzeba częściej wymieniać olej? Słyszałem, że silnik jest mocny, ale tuning i wyższe temperatury mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia katalizatora. A on z kolei może się rozpaść i dostać do silnika...
  4. SKALD79

    STAGE 1

    Skrzyni nie ruszał tuner bo jak wspomniałeś wcześniej nie do ruszenia....w serii wypluła 259 po chipie 317 oraz 440 nm dostepych od 2100obr/min można zrobić na wiecej,ja zrobiłem bezpiecznie dla jednostki....jest różnica podczas wyprzadzania szczególnie na trasie....działaj i sie nie zastanawiaj spalanie....przy normalnej jezdzie w zasadzie takie samo jak w serii ale jak zaczniesz szarżowac poniżej 12 nie zejdzie.
  5. Dzień dobry. Jestem po raz pierwszy na forum. Szykam instrukcji obsługi do Audi Q5 z 2021 roku S line Plug in.
  6. Witam i pozdrawiam wszystkich z Nowego Sącza. Moje auto to audi s3 8V
  7. Wczoraj
  8. Witam serdecznie zacnych forumowiczów Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A8 D5 55 TFSI
  9. Seb78

    STAGE 1

    Hej, jak sobie poradzili ze skrzynią?, podobno nie można jej programować bo jest za nowa. Ile wyszło km i nm?, ile było w serii? Też mam 265 km i zastanawiam się. Jak spalanie oczywiście ?
  10. Hej, okazało się że mam zepsuty głośnik sos który znajduje się pod kierownicą. Ktoś zamienił kable lampki z kablem sos i głośnik się spalił. Zamówiłem na allegro za 50 zł używany taki sam. Byłem w retrofitlab i uzyskałem szybką i bezpłatną diagnozę. Super człowiek.
  11. Witam, mam pytanko w którym miejscu wyłączyć komunikat o prywatności, z brakiem sieci i użytkownikiem już sobie poradziłem , zostało tylko to, posiadam obd 11, z góry dziękuje
  12. Witam wszystkich użytkowników audi, mam na imię Radek, od pół roku jeżdżę Audi A5B9 z 2021, wcześniej A6C6, wcześniej A4B5.Pozdrawiam
  13. Ostatni tydzień
  14. Witam. Jestem z Bytomia. Posiadam od 8 lat Audi A5 2.0tfsi z 2013 roku. Pozdrawiam
  15. Witam, w majówkę moje A3 8V 1.8 2015 rok USA po zatankowaniu mocno pod kurek zaczęło przerywać i szarpać. Dwa razy zgasło choć udało się odpalić i jechać, za trzecim razem już laweta i ani drgnął. Zastrzegam odrazu, ze paliwo było i jest ok. Zaczęliśmy przy nim grzebać, zdjęliśmy wąż z pompy paliwa, zapalił pochodził 5 minut i zgasł, dwa razy kolejne tak samo. Za trzecim razem nie chce już zapalić. Tak jakby jakiś czujnik blokada go odcinała, ciśnienie nie było wystarczające, nie wiem. Spotkał może ktoś podobny problem? Z góry dziękuję za pomoc
  16. Witam serdecznie, Od trzech lat jest posiadaczką leciwego A3 8L z 2003, sprowadzony z Niemiec, skrywa - zgodnie z obawami - swoje tajemnice Lubię go bardzo, ale niektóre usterki doprowadzają mnie do szewskiej pasji. Aktualnie na tapecie - problemy z rosnącą temperaturą
  17. Żeby Car apple play/android auto zaczęło działać , trzeba zrobić software upgrade. potem wgrać skrypt i wszystko będzie działać.
  18. ACC idzie dołożyć bez żadnego problemu.
  19. Siema.z tej strony MichaelNotts Obecnie Q7 4M delikatnie napompowane
  20. W moim przypadku chodzi o benzynę z Quattro. Czas od produkcji do dostarczenia do Europy to ok. miesiąc więc całkiem rozsądnie. Schody zaczęły się od Emden.
  21. Pytanie Krzesickiego wprawdzie nie jest do mnie, ale w moim przypadku Q5 z silnikiem diesla, zamówiony w listopadzie, wyprodukowany na początku lutego, a dopiero 11 kwietnia opuścił fabrykę, czyli stał tam 2 miesiące. Według info od dealera od 21 kwietnia płynie do Europy. Sam jestem ciekawy, co z autami stojącymi w Emden, skoro płynie tam nowy transport.
  22. @Olas widzę, że samochód zamawiałeś w podobnym czasie co ja. Jaką wersję silnikową zamówiłeś? Czy z informacji, które posiadasz Twój samochód w ogóle opuścił Meksyk czy nadal czeka w fabryce na „problematyczny” komponent?
  23. Pisze ten post dla osób które być może mają podobny problem. Przeczytałem na forum volwo artykuł który mnie na prowadził do wykonania pewnych zmian w montażu samego modułu proxima. Dziwo znaczna poprawa bo z 2 metrów zrobiło się 10 i teraz jest to akceptowalne. Dotychczas homecar usa proxima zamontowany był w napędzie i tam też był zasilony. Jednak dziś wpadłem na pomysł żeby proxime schować do sygnalizatora który jest zamontowany na ogrodzeniu. Z racji tego że od napędu idzie skrętka 8 żył do syg. świetlnego i są wolne 4 żyły to zdecydowałem się je wykorzystać. I tak oto mały moduł został schowany do sygnalizatora bft. Próbowałem jeszcze puścić cieniutki kabel w peszlu ogrodzenia ale niestety za mało miejsca i w połowie się przycinał. Zdjęcie poglądowe bramy z napedem
  24. Witam ,dziś dostałem odpowiedź od Cichy -Zasada nt dostawy : "Niestety pojazd cały czas posiada status w produkcji. Dostaliśmy informację, że jest globalny problem z dostępnością poszczególnych komponentów i pomimo, że auto jest już wyprodukowane czeka na konkretny element. Niestety nie mam możliwości dowiedzieć się o jaki konkretnie komponent chodzi. W ciągu ostatnich dwóch tygodni wiem, że produkcja znowu ruszyła, więc na ten moment przewidywany termin dostawy auta do naszego salonu to lipiec." - tak więc panowie ja na swoją Q5 jeszcze sobie poczekam niestety . Mam nadzieję że u was będzie szybciej
  25. Moduł Homelinka jest pod tylnym zderzakiem.
  26. Witam serdecznie, mam do sprzedania 105 kompletów przednie tarcze hamulcowe OEM do AUDI oraz 2 inne marki - pakiet. Przykładowa lista z pakietu: 4M0615301Q TARCZA PRZÓD AUDI Q8, TUAREG, Q7 - 12 KPL 4N6615301 400X38 MM TARCA PRZÓD AUDI A8/S8 - 13 KPL 4M0615301AS 375X36MM TARCZA PRZÓD AUDI Q5/Q8/Q7/TUAREG/E-TRON/A8/A7/A6 - 4 KPL 4M0615302K TARCZA PRZÓD Q8/Q7/E TRON GT - 1 KPL 8T0615601 TARCZ PRZÓD AUDI RS5 TZW. KWIATEK - 3 KPL 4F0616601H 356x28mm TARCZA PRZÓD AUDI A6 - 1 KPL 4G0615301AH TARCZA PRZÓD TZW. KWIATEK AUDI - 1 KPL POKAZUJE MODELE A6/S6, A7, RS6 8V0615301 C TARCZA PRZÓD WENT. AUDI RS3 - 7 KPL + 1 KPL USZKODZONY 8P0615301C TARCZA PRZÓD AUDI RS3 SPORTBACK - 3 KPL + 60 kompletów nowych od 2 innych marek premium ETC Faktura VAT Cena 31.500 euro netto za pakiet Tel. +48 570 00 61 71 / Whatapp / Signal / Telegram Mamy regularne możliwości zakupu pakietów nowych części w super cenach - wszystkie części NOWE. Szukam stałych konkretnych odbiorców.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie