Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 20.12.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Chciałem trochę uporządkować sprawy z Audi Connect. Tzn sam jestem z tych osób, które nie lubią, jak mają coś w aucie co jest niesprawne albo z czego nie mogą skorzystać. Stąd też drążenie sprawy w kilku kwestiach, w tym z Audi Connect. Nabywca Audi z USA lub w EU po zakupie samochodu, przy pomocy dealera ustawia siebie jako głównego użytkownika i loguje się do auta przez aplikację i w ramach tej usługi może po ustanowieniu indywidualnego pinu otwierać zdalnie auto i zamykać, sprawdzać stan paliwa i pewnie parę innych mało istotnych rzeczy. Może też skorzystać z funkcji FOD ( Functions on Demand), czyli dokupić sobie coś czego w aucie nie ma, np na jakiś czas albo na stałe, np mapę do nawigacji itd. Nabywca w USA robi to przez kartę eSim umiejscowioną w jednostce radia (tak to nazwijmy) udostępnioną przez amerykańską sieć Verizon, nabywca z EU przez kartę eSim udostępnioną przez firmę telekomunikacyjną z Irlandii - Cubic Telekom. I najważniejsze. Obydwie firmy ze sobą nie współpracują. Jedna ma bazę VIN aut z EU, a druga z USA. Nie można dopisać do bazy EU auta z USA i odwrotnie. Czym to skutkuje. Otóż , chcąc mieć dostęp do wszystkich funkcji jakie daje Ci fakt nabycia Audi z USA, to musi być to auto w zasięgu sieci firmy Verizon. Jeżeli nawet uda nam się kiedyś znaleźć jakiś sposób na jednorazowe połączenie z siecią Verizon, będąc w Europie, po to tylko aby aktywować Audi Connect, to musicie mieć świadomość, że funkcje jakie daje ta aplikacja są generalnie moim zdaniem dość skromne, a po przeniesieniu auta do Europy i po ewentualnym połączeniu, będą jeszcze bardziej niż skromne. Moim zdaniem otrzymamy tylko możliwość otwierania i zamykania auta, sprawdzanie stanu paliwa. Myślę, że funkcja lokalizacji samochodu, to już jest dodatkowo płatna, a z racji przeniesienia auta do Europy, pewnie nie będzie dostępna. Jakieś serwisy pogodowe też odpadną , bo są dodatkowo płatne. Generalnie odpadną funkcje FOD. Bo z amerykańskich w Europie nie skorzystamy, a Europejskich nigdy nie dostaniemy w ofercie, bo nie ma naszego Viny w bazie EU. Ja osobiście cały czas coś tam działam w kierunku uruchomienia Audi Connect, ale myślę, że korzyści z tego będzie naprawdę nie za dużo. Chociaż miło jakby działało. Mieszkasz w bloku na 10 piętrze i nie jesteś pewny czy zamknąłeś auto stojące z drugiej strony bloku. Aplikacją mógłbyś to sprawdzić. Tak jak pisał kolega wyżej - Johnu. Aplikacja myaudi dla aut z USA się trochę różni od tej z EU. Mam konto zarówno na jednej jak i na drugiej. W obydwu mam swój status potwierdzony przez dealera w Polsce jak i w USA. W Usa pracownik dealera założył mi nawet numer pin, który po zalogowaniu pierwszym mam sobie zmienić na inny. Problem jest tylko z ostatnim etapem połączenia. Póki co nie można go wykonać. Jak widzicie jest mnóstwo zachodu i póki co nic w efektach. Kolega Johnu, ma lepiej bo w jego aucie z 2019 roku jest slot na kartę sim. My w nowych rocznikach mamy tylko eSim. Podsumowując. Nie demonizujmy korzyści z Audi Connect. Najprawdopodobniej nie uda nam się połączyć audi z USA z aplikacją Audi Connect z EU, napewno jeżeli uda się kiedyś zrobić jakieś połączenie omijające firmę Verizon, to będzie można połączyć z Audi Connect z USA. Tak dla ciekawości, aplikacja myAudi EU pokazuje mi, że mam do odebrania aktualizację mapy, oczywiście USA/Canada/Meksyk, a aplikacja USA nic mi w tym zakresie nie pokazuje. Może się kiedyś uda. Uzupełnię tylko jako dodatek, że po zmianie radia na EU, mam w końcu RDS i nie muszę szukać ręcznie co 150 km mocniejszego sygnału. Pracuje nad radiem cyfrowym DAB, ale idzie ciężko. Po zmianie modułu SOS na europejski mam połączenie alarmowe. Wykonane i sprawdzone. Moduł europejski pobiera dane internetowe między innymi do radia cyfrowego DAB. Pewnie pobiera też inne rzeczy, ale to jeszcze przed nami.
    2 punkty
  2. Tak, ja u siebie miałem już to wyłączone jak kupiłem. Jak odhaczysz [09] - > Bajt 06 -> Bit 4 (Sidemarker_via_lcm active) -> uncheck powinno działać
    1 punkt
  3. 300 moduł plus kodowanie. Ale ja zmieniłem też radio na Eu, tylko nie wszystko mam jeszcze ustawione. Powiedzmy że jestem teraz w fazie eksperymentów. Jak uda się radio całkowicie zaadoptować tzn żeby było radio cyfrowe DAB, to postaram się wszystko na spokojnie opisać. Trochę przeciągam sprawę, bo sprawdzam opcję z Audi Connect, przy okazji.
    1 punkt
  4. tutaj jest stronka gdzie można sprawdzić akcje serwisowe. Swojego q5 nie widze. https://web.audiusa.com/recall/#
    1 punkt
  5. Dealer Audi potwierdzi Ci w systemie że jesteś głównym użytkownikiem, bo on tylko stwierdza na podstawie dowodu rejestracyjnego że auto jest Twoją własnością. Problem jest w tym, że w Europie Audi wybrało firmę z Irlandii Cubic Telecom do obsługi przesyłu danych, a w USA jest to firma Verizon . Firmy te ze sobą nie współpracują. I tak firma Cubic ma swojej bazie Viny aut produkowanych na EU, a firma Verizon ma Viny aut na USA. Jest po długiej korespondencji i z jedną firmą i drugą. Nie ma możliwości dopisania Vinu z USA do bazy firmy Cubic Telecom. I koniec. Ale na ile dobrze to wszystko rozumiem, to brak dopisania do bazy skutkuje tylko tym, że nie możesz skorzystać z dodatkowych funkcji oferowanych przez Audi przez system myAudi, czyli function on demand. Nie możesz nic dokupywać online i tak dalej. Natomiast nie ma to nic wspólnego z tym że mógłbyś się połączyć z myaudi i widzieć parę rzeczy w aplikacji itd. Jest tylko kwestia połączenia jednorazowego. Potem korzystasz już ze swojego źródła przesyłu, np telefonu. Poza tym nie wszyscy wiedzą że są dwie aplikacje my audi. myAudi to europejska wersja i my.audi.com to wersja dla USA. Ja mam konto na obydwu aplikacjach i auto mam potwierdzone przez dealera zarówno w Polsce jak i w USA. Zmieniłem ostatnio moduł SOS na EU i mam połączenie awaryjne z operatorem Audi. Jak miałem moduł USA to mimo tego iż wszystko świeciło się na zielono, to po wciśnięciu guzika po chwili mielenia pojawiał się komunikat o braku połączenia, co jest logiczne szukał amerykańskiej sieci. Teraz po wciśnięciu guzika zgłasza się operator z centrum Audi . Przeprosiłem, powiedziałem że miałem problem z modułem i powiedział, że ok usuwa zgłoszenie. Ale w tym czasie u mnie na ekranie pojawiły się dane do lokalizacji mojego auta, pewnie na wypadek gdyby z jakiegoś powodu on ich nie widział. Pomysł jaki przychodzi mi głowy, to włożenie ponowne radia z Usa i spróbowanie połączenia myAudi z modułem SOS z EU. I tyle. Ale to pewnie po Nowym Roku.
    1 punkt
  6. Dla wszystkich posiadaczy Audi A4 B6, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Podziękowania dla D&G Wersja dla szybkich łącz szybszych niż 1 Mbit/s: Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_1_60.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_61_120.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_121_177.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_178_239.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_240_304.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_305_369.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_372_421.pdf Wersja dla łącz 1 Mbit/s i wolniejszych, przygotowana przez użytkownika doomelek: Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_1-50).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_51-110).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_111-170).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_171-230).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_231-300).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_301-360).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_361-421).pdf Dla wszystkich osób z wolnymi łączami internetowymi, zamieszczam skompresowaną wersję instrukcji przygotowaną przez użytkownika doomelek. Dzięki Paweł za włożoną pracę - pomogłeś wielu osobom! Skompresowana wersja instrukcji Audi A4 B6 dla najwolniejszych łącz: Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_skompresowana_wersja.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
    1 punkt
  7. W autach z USA jest zawsze tzw przygotowanie do montażu haka. Polega to na tym, że wewnętrzna wiązka haka która idzie między innymi od przodu samochodu do tyłu przez całe auto, już jest w aucie. Nie trzeba pruć auta i niczego tam dokładać. Stąd te wtyczki. Trzeba tylko dołożyć hak z wiązką do tylnego boku, moduł i przełącznik. Oczywiście kodowanie.
    1 punkt
  8. Dla wszystkich posiadaczy Audi A3 8V, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF: Instrukcja obsługi Audi A3 8V.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
    1 punkt
  9. Poniżej zamieszczam rozmieszczenie bezpieczników Audi Q5:
    1 punkt
  10. Witam. Od miesiaca jezdze a6 c7 2.0 190 km stronic. Przebieg 215 tys. Mam problem z praca skrzyni na zimnym silniku. Np. Rano odpalam samochod. Wrzucam R a pozniej D skrzynia robi jedno szarpniecie (podczas ruszania) - uczucie zlego wysprzeglenia. Po przejechaniu 10m wszystko chodzi idealnie. Biegi zmienia super (po dojechaniu do skrzyzowania i ruszaniu nie szarpie) Sytuacja powtarza sie tylko jak samoxhod dlugo stoji. Udaje mi sie uniknac szarpniecia gdy nie do konca puszcze hamulec podczas ruszenia. Sytuacja rowniez sie powtarza jak startujee od razu D. Mamy teraz przymrozki. Ok 0 stopni. Czy to objawy gestosci oleju? Zlej adaptacji a moze oznaka czegos powazniejszego? Szatpniecie wystepuje tylko za 1 razem gdy jest zimny. Pozniej jest wsYstko ok. Autem zrobilem od zakupu 3 tys km. Brak innych objaw. Auto serwisowane do samego konca w audi. Olej co 60tys. Nastepna wymiana wypada za ok 15 tys.
    0 punktów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie