Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 21.12.2018 w Odpowiedzi

  1. 1 punkt
    Przedstaw się nam! Napisz kilka słów o sobie, czym jeździsz, skąd jesteś itp. Po napisaniu posta powitalnego, otrzymasz dostęp do całej zawartości forum Klub Audi PL... Po otrzymaniu dostępu do forum, pochwal się koniecznie czym jeździsz! Możesz to zrobić w tym dziale: Pochwal się swoim Audi!
  2. 1 punkt
    kolego do gaszenia auta jest potrzebna klapa gasząca tak jak napisałeś u mnie był przypadek parę razy, że po nocy nie odpalał, mechanicy zwalali na wtryski i zapowietrzający się układ paliwowy wszystko sprawdzałem, ale po jakimś czasie dorobiłem się kabla i przy odpalaniu podłączyłem vag i wyskoczył błąd klapy a wcześniej go nie było po rozebraniu egr i klapy gaszącej okazało się tyle sadzy, ciężko pracowało aż ją zacinało i nie zapalał.
  3. 1 punkt
    Dziś sprawdziłem wspornik silnika ten pod wentylatorami. Widać, ze jak zabujam silnikiem to właśnie w tym miejscu sie ugina. Mysle, ze to właśnie to będzie przyczyna. A u dodam , ze jak kolega dodawał gazu to silnik sie podnosil wlasnientez w tym miejscu
  4. 1 punkt
    W sobotę udało mi się wszystko zrobić. Dla wszystkich którzy będą coś podobnego robić: 1. Dzielona kanapa jest przykręcona do podwozia 4 śrubami (2 z przodu na klucz wieloząbkowy a z tyłu na klucz 17. 2. Po odkręceniu kanapy od dołu jest otwór do montażu pasa środkowego na śrubę którą zakupić można tylko w serwisie (N 98952001) cena ok 10 zł. Śrubę dokręcamy kluczem dynamometrycznym o ile dobrze pamiętam ok 45 Nm, 3. Po dokręceniu śruby montujemy kanapę w taki sam sposób jak przy demontażu. Najważniejsze to dużo cierpliwości przy odkręcaniu i zakręcaniu przednich śrub . Cała operacja ok 2 h. Mam nadzieje że komuś powyższy opis pomoże
  5. 1 punkt
    Z poziomu VCDS w liczniku miałem wybrany jezyk niemiecki a komunikaty były po polsku wiec pewnie dlatego jest tak i u Ciebie, zalezy co ma wgrane mmi, kwestia teraz tego jakie posiadasz MMI? STD czy High, jakiś spec od nawigacji powinien sobie poradzić, z High chyba bedzie łatwiej, mozesz sprawdzic w kodawaniach MMI w VCDS kontroler 5F tam sa od wyboru regiony i próbować zmienić na europe moze to coś pomoże?
  6. 1 punkt
    Uszkodzone byly zegary, po ich wymianie problem znikł . Temat zamknięty.
  7. 1 punkt
    Odpowiem sobie sam, bo naprawiłem błąd: Rozciołem go (trzeba deikatnie i nie głeboko, bo w jednym miejscu zaraz za ścianką jest cieniutki uchwyt mechanizmu i jak go przetniemy to chyba już tylko nowy ratuje). W środku jest tylko silniczek(bez elektroniki), wygląda na to ze smar który tam był stwardniał/zasechł co spowodowało większy opór działania mechanizmu i pojawienie sie tego błędu, wyczyściłem stary smar i dałem nowy, styk łączenia wtyczki z silnikiem umyłem spirytusem. I działa bez błędu
  8. 1 punkt
    Dorzucam info o automatycznie składanych lusterkach. http://mr-fix.pl/wpis/automatycznie-skladane-lusterka-audi-a4-b8/
  9. 1 punkt
    Z tego co wiem co nie ma innych wyglądów zegarów. Zegary są wyświetlane cyfrowo na wyświetlaczu. Jedynie co to można je sobie zmniejszyć/zwiększyć poprzez przycisk View na kierownicy. Może jakiś update softu wprowadzi nam większe możliwości:) Bardzo dobre pytanie o podświetlenia schowka. Jakaś paranoja żeby auto tej klasy nie miało tego w standardzie. Też nie mam i rozważam na poważnie zakup czegoś ledowego do przyklejenia w schowku...
  10. 1 punkt
    U mnie wyglada to tak że trzeba chwilkę zaczekać aż ekran pokaże właśnie jedynie aktualnie słuchaną stację (nie listę) i wejść w ustawienia (plusik) i włączyć tekst radiowy. Patrz instrukcja na foto. Rzeczywiście nie wszystkie stacje nadają w tej technologii ale ogólnie całkiem sporo informacji tam można wyczytać, łącznie z najważniejszymi informacjami. Podróżując po Polsce zauważyłem że nie w każdym regionie są te informacje wyświetlane. Może zależy to od technologii regionalnych nadajników radiowych (?)
  11. 1 punkt
    Cześć Temat stary ale pozwolę sobie na odpowiedź. Od niedawna używam Q2. Mam identycznie jak u Ciebie - system się włącza, silnik gaśnie, układ kierowniczy się wyłącza mimo że autko jeszcze chwile może się toczyć. Nie uważam jednak żeby to było jakoś niebezpieczne. Grunt że wspomaganie hamulca cały czas działa. Można bez kłopotu dojechać w korku do poprzedzającego samochodu i się zatrzymać. Inna sprawa to w ogóle używanie systemu start/stop. Szczerze mówiąc nie widzę powodów żeby tego używać. Częściej mnie wkurza niż oszczędza moje paliwo. Raz zdarzyło mi się że stałem dłużej w korku - system się włączył ale że postój trwał nieco dłużej niż na światłach (2-3 minuty) to silnik uruchomił się samoczynnie. Ot i taka oszczędność paliwa...
  12. 1 punkt
    Olej silnikowy, rzecz prosta, wymiana +/- co roku, każdy ma swój typ, który leje do autka. Ale jak się ma sprawa z olejami do skrzyni? Wymiana oleju w skrzyni biegów często umyka naszej uwadze, ponieważ nawet w starszych autach przebiegi między wymianami są dość długie. Natomiast w większości obecnie produkowanych samochodów oleju w skrzyniach mechanicznych nie trzeba wymieniać podczas całego okresu eksploatacji. Zupełnie inaczej wygląda to w przekładniach automatycznych. Praktycznie we wszystkich takich skrzyniach należy okresowo wymieniać olej. Niezależnie, jaką skrzynię mamy w samochodzie, trzeba okresowo sprawdzać poziom oleju. Najlepiej podczas wymiany oleju w silniku, gdyż w ręcznych skrzyniach poziom oleju można sprawdzić dopiero po wejściu pod pojazd. Olej, przy prawidłowym poziomie, powinien sięgać korka wlewowego. Korek ten jest łatwo znaleźć, gdyż spośród wielu śrub wyróżnia się wielkością (średnica około 15 - 20 mm). Natomiast w przekładniach automatycznych poziom oleju sprawdza się szabelką, praktycznie taką samą jak ta służąca do pomiaru poziomu oleju w silniku. Poziom w automatach sprawdza się w różny sposób. W niektórych autach przy zimnej skrzyni, w innych przy nagrzanej, a w jeszcze innych przy pracującym silniku. Do skrzyń biegów stosuje się oleje przekładniowe, które podzielone są wg klasyfikacji jakościowej i lepkościowej. Wg klasyfikacji API oleje przekładniowe oznacza się literami GL i cyfrą od jeden do sześć. Im wyższa cyfra tym olej może pracować w trudniejszych warunkach. Klasyfikacja lepkościowa informuje nas, w jakich temperaturach olej może pracować. Obecnie stosuje się oleje wielosezonowe i w naszej strefie klimatycznej zaleca się 75W/90 lub 80W/90. Zastosowanie zbyt gęstego, rzadkiego lub innego rodzaju oleju może spowodować pogorszenie zmiany biegów lub szybkie zużycie skrzyni. Automatyczne skrzynie biegów wymagają oleju typu ATF, który dodatkowo musi odpowiadać specyfikacjom i normom producenta pojazdu. Zastosowanie złego oleju będzie mieć opłakane skutki. W niektórych serwisach Aso nie zalecają wymiany oleju w skrzyni(dożywotni), ale powoli się ich polityka zmienia. I tu chciałby podać jaka norma jest potrzebna do poszczególnych skrzyń biegów: 1. Manual 5/6 bieg wg Etki G052911A1/A2. Oznaczenie A1 lub A2 oznacza pojemność butelki oleju (m.in. TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80, Castrol TAF-X 75W90, Mobil Gerlube VS 200, Texaco Geartex S4 75W90). Ważne okazuje się to, aby olej spełniał normę VW 501.50 i to powinno załatwić z grubsza temat. Olej poza oznaczeniem SAE 75W-80 lub 75W-90 musi jeszcze mieć właściwe parametry lepkości kinematycznej. Norma VW ustala ten parametr na około 70mm2/s. Nie zalecam natomiast stosowania Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 ma on parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości 102 (a więc sporo wyższy) oraz brak normy VW 501.50. Ale dużo osób zalewa takim i nie narzeka. Wybór zostawiam Wam. 2. Multitronic ( ATF CVT). Przekładnia multitronic jest przekładnią bezstopniową. Łączy ona dynamikę przekładni manualnej z komfortem obsługi przekładni automatycznej. Dzięki bezstopniowemu przeniesieniu mocy oraz automatycznemu procesowi zmiany przełożeń multitronic przekazuje na koła maksymalny moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika. W skrzyni automatycznej multitronic filtr oleju wymienia się podczas remontu skrzyni, a nie w trakcie wymiany oleju. Dlatego że jest on zabudowany w skrzyni. Olej wg Etki G052180A2 (m.in. Febi 27975, Castrol CTF-A). Zalecana wymiana co 60000km. Olej do przekładni głównej w tej skrzyni to G052190A2 (około 1,3L). Ciekawy link o multitronic http://www.prnd.pl/porady-asb/multitronic-01j 3. Tiptronic. To rodzaj automatycznej skrzyni biegów. Jest też możliwość ręcznego przełączania biegów.W trybie manualnym zmiana biegów następuje sekwencyjnie. a)4-stopniowa zwykła oraz 5-stopniowa wg Etki G052162A2 (m.in ATF Esso EGL 71141 75W90, Febi 14738). Olej do przekładni głównej w tej skrzyni to G052145A1 (od 0,5-1,3L). Wymiana oleju wraz z filtrem co 60000km. b)6-stopniowa wg Etki G060162A2. Olej do przekładni głównej w tej skrzyni to G052145A1 (około 1,1L). Olej do skrzyni rozdzielczej to G055145A2 (około 0,5L).To najbardziej popularne. Ale nie we wszystkich. Trzeba dokładnie sprawdzić na tabliczce znamionowej typ skrzyni i sprawdzić dokładnie w Etce!! Zalecana wymiana oleju wraz z filtrem co 60000km. 4. S-Tronic DSG Przekładnia typu DSG to dwie skrzynie mechaniczne zamknięte w jednej obudowie. Każda ma swoje własne, niezależne sprzęgło. Jedna obsługuje biegi nieparzyste (zazwyczaj również bieg wsteczny), druga zaś - parzyste. Olej wg etki G052182A2 (m.in.tylko Febi 32380 - 1L, Febi 32381 - 5L). Także zalecana wymiana co 60000km. Ciekawy link http://www.prnd.pl/porady-asb/dsg-automatyczna-skrzynia-biegow-kod-02e To kilkanaście linijek moich wypocin, ale ktoś pewnie skorzysta.. Źródełko: etka/internet...
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.