Skocz do zawartości

pawel.mu

Użytkownik
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana pawel.mu w dniu 30 Czerwca 2013

Użytkownicy przyznają pawel.mu punkty reputacji!

O pawel.mu

  • Urodziny 02.11.1986

Samochód

  • Model
    Audi A3 8P
  • Rocznik
    2004
  • Silnik
    Benzyna
  • Pojemność
    2.0
  • Moc KM
    150
  • Nadwozie
    Hatchback

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zainteresowania
    Informatyka

Osiągnięcia pawel.mu

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputacja

  1. Pozwolę sobie dodać małą aktualizację. "Single frame dla ubogich", wydanie drugie poprawione . Zamiast srebrnej listewki łączącej dolną i górną część grilla nakleiłem jeden długi kawałek listewki po całym obwodzie. Łączenie końców jest na spodzie, więc nie rzuca się w oczy, a i tak najpewniej zakleję je kawałkiem srebrnej taśmy. Na zaokrągleniach musiałem sobie pomóc opalarką, żeby zmiękczyć listewkę, co spowodowało lekkie jej zmarszczenie (widoczne na zdjęciu). Staranność pozostawia trochę do życzenia, ale chciałem to koniecznie zamontować dzisiaj i przetestować jutro przed weekendowym wyjazdem . Tutaj zastosowałem listwę o szerokości 14mm. Kupiłem również listwę 20mm i miałem jeszcze kawałek poprzedniej 9mm. Listwa 20mm jest za sztywna, nie zagina się w rękach. Pewnie z opalarką dałoby radę, ale zmarszczki byłyby dużo bardziej widoczne. Listewka 9mm zagina się dość łatwo i najpewniej dałoby się ją uformować bez opalarki, a więc i bez zmarszczek na łukach. Być może jeszcze kiedyś to przetestuję z węższą listewką. Póki co wolałem szerszą, żeby mieć pewność, że dobrze zasłoni oryginalną srebrną obwódkę grilla (która ma właśnie 8-9mm).
  2. W sumie za kierownicę z A1 i poduszkę zapłaciłem ok. 650 zł. Te z A1 są mniej popularne od A3, a więc i droższe. Oryginalną poduszkę z kierownicą sprzedałem za 250 zł (pewnie mógłbym dostać więcej, ale wolałem szybciej sprzedać).
  3. Cześć Zapewne jest wśród nas kilku posiadaczy A3 8P 3D z 2004 r., gdzie Audi zamontowało jeszcze starą kierownicę z 8L, która nijak nie pasuje do reszty wnętrza. I zapewne, tak jak ja, jesteście zainteresowani jej wymianą na nowszy model. Jak wiemy nie jest to takie proste. Stara poduszka jest jednonabojowa, nowa jest już dwunabojowa (wybucha w dwóch etapach) i do poprawnego działania wymaga nowego sterownika. Można próbować zamieniać kabelki itp., ale to spore ryzyko. Można też wymienić sterownik, ale to dodatkowe koszty i z tego co czytałem pociąga to za sobą konieczność wymiany poduszki pasażera, być może również innych. Znalazłem jednak informację, że poduszka powietrzna z A1 jest również jednonabojowa i powinna pasować. Spróbowałem i faktycznie montaż był bezproblemowy. Wtyczka od poduszki jest identyczna, wszystko pasowało bez żadnych przeróbek. Oto efekt: Przed (nie jest to moje auto, wybrałem przykładowe zdjęcie z internetu) Po: Użyłem poduszki z oznaczeniem 8X0 880 201 C. Numeru kierownicy niestety nie znam, ale nie powinno być problemu ze znalezieniem modelu z A1 np. na Allegro. Nie jest to co prawda kierownica z A3, ale jednak zauważalnie odświeża wnętrze auta i nie wymaga wymiany elektroniki sterującej albo ryzykowania z niepasującą poduszką .
  4. Chyba wcześniej Cię nie zrozumiałem. Słyszałem, że niektórzy montują sobie DRLy samodzielnie składając z własnych diod LED albo chińskich światełek z Allegro i własnego sterownika, ale takie zestawy domowej roboty nie mają homologacji i do tego się odnosiłem. Dlatego kupiłem gotowy zestaw Philips DayLight 4 (z homologacją wybitą na kloszu), ale zamontowałem go sam. To kwestia poprowadzenia kabelków ze świateł do sterownika, a potem ze sterownika do akumulatora i żarówki pozycyjnej. Za ten zestaw zapłaciłem 185zł (+ kilka zł za wysyłkę).
  5. Dzięki . Światła LED to Philipsy DayLight 4. Dbam o legalność (homologacja na kloszu i te sprawy), więc samodzielne wykonanie odpadało. Na razie zamocowane są bez żadnych modyfikacji, ale planuję w wolnej chwili osadzić je lepiej w atrapach halogenów. Mam jednak trochę obaw przed uszkodzeniem ich, a atrapy do 8P przedliftowego są drogie i trudnodostępne (na Allegro tylko te poliftowe, nawet gdy zdjęcie wskazuje na co innego. Jedną brakującą atrapę musiałem dokupić w ASO za "jedyne" 160zł ).
  6. Cześć wszystkim Od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A3 8P z rocznika 2004, więc niestety jeszcze z podwójnym grillem (double frame). Oczywiście pierwsza rzecz, jaką się zainteresowałem, to zmiana na pojedynczy duży grill (single frame). Wg tego tematu wiąże się to jednak z dość sporymi przeróbkami i wydatkami, więc taka prawdziwa zmiana poczeka, a na teraz wymyśliłem zmianę domowym sposobem, inspirując się nakładką ABT dostępną dla tego modelu. Potrzebujemy: kawałek folii samoprzylepnej (polecam taką bez wzorów).opalarka (lub coś podobnego) do rozgrzewania i układania folii na zderzakunożyk do przycinania nadmiaru folii2 kawałki srebrnej listwy o szerokości 9mm (dostępne np. na Allegro) i długości około 22cm każdy Folii i listwy są tanie, więc najlepiej kupić więcej, tak na wszelki wypadek. Instrukcja: Zdejmujemy tablicę rejestracyjną i oczyszczamy zderzak w miejscu, gdzie przykleimy taśmę. Folię rozgrzewamy opalarką i dopasowujemy do kształtu zderzaka, odcinamy nadmiar nożykiem. Ważne jest, by folia pokryła oryginalną dolną srebrną listwę grilla. Nie polecam używania folii z wzorami w linie, bo trudno będzie poprowadzić je równo. Sam użyłem folii ze zwykłą chropowatą powierzchnią. Odmierzamy potrzebny kawałek srebrnej listwy. U mnie jeden kawałek ma około 22cm i zagięcia około 1,5cm od końców. Polecam przymierzyć wycięty kawałek przed przyklejeniem i wcześniej zagiąć końcówki na odpowiednią długość, żeby potem nie sprężynowała i nie odklejała się od zderzaka. Listwy wsuwamy w szczelinę w ten sposób: Podobnie osadzamy u dołu. Należy uważać, by nie uszkodzić srebrnej powierzchni. Sam dla ochrony zawinąłem końcówkę listwy w kawałek materiału i odginałem ją kombinerkami. Listwa zapewne będzie posiadała kawałek folii samoprzylepnej, którą można użyć do montażu. Będzie ona wtedy jednak lekko odstawać od powierzchni zderzaka (i przyklejonej wcześniej folii). U siebie oderwałem taśmę klejącą i użyłem kleju. Bez obaw, przyklejamy listwę do naklejonej wcześniej taśmy, więc nie uszkodzi to zderzaka. Efekt końcowy: W zależności od staranności wykonania osiągnięty efekt będzie przypominał nakładkę od ABT za ułamek jej ceny:
  7. Moim pierwszym autem był Fiat Uno 1.0 5d. Mały i tani, kupiony też trochę w pośpiechu, bo dostałem pracę i potrzebowałem czegoś do dojazdów. Po roku zmieniłem na BMW E36 Compact 1.6 (później z LPG), bo szukałem czegoś o trochę agresywniejszym lub sportowym wyglądzie , ale niedrogim w utrzymaniu. Pali ok. 7,5-8l benzyny, a gazu ok. 9,5-10l. A od niespełna miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A3 8P, do którego nie mam jednak jeszcze kół zimowych (dokupię w lecie), więc głównie stoi w garażu, a ja nadal jeżdżę na codzień BMW. Gdy nadejdzie wiosna zrobię A3-ójce kilka zdjęć i pochwalę się w odpowiednim temacie .
  8. Witam wszystkich. Mam na imię Paweł, pochodzę z okolic Wrocławia i od tygodnia jestem posiadaczem srebrnego Audi A3 8P 2.0 FSI 150KM z 2004 r . Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie