Skocz do zawartości

skyrich105

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralna

O skyrich105

  • Tytuł
    Nowy

Samochód

  • Model
    Audi A3 8L
  • Rocznik
    2001
  • Silnik
    Diesel
  • Pojemność
    1896
  • Moc KM
    100
  • Nadwozie
    Hatchback

Profile Information

  • Lokalizacja
    Lublin
  1. Witam wszystkich. Dzisiaj zostałem posiadaczem Audi A3 z 2001 roku z silnikiem 1.9 TDI (74kW) - wersja z pompowtryskiwaczami. Nie jestem pewien jaki jest kod silnika, jest to AXR lub ATD ale nie jestem pewny, który kod i nie wiem jak to sprawdzić. Wraz z kupnem od razu nastało kilka problemów, które mogą oznaczać, że został kupiony trup na którego będzie trzeba wydać z góry drugie tyle co wartość auta :| Na początku gdy silnik nie był rozgrzany (tak mi się wydawało ponieważ wskaźnik temperatury wariuje) to wydawało się, że samochód jedzie żwawo, z przyśpieszeniem - tak jak trzeba. Na wjeździe do obwodnicy przycisnąłem auto do ok. 3 tys. na 1,2,3 biegu aby na obwodnice wjechać z odpowiednią prędkością. Podczas samego wjazdu nic nie wskazywało, ze coś jest nie tak, Audi jechało normalnie przez pierwsze kilkaset metrów. Kilkaset metrów dalej gdy trzeba było przyśpieszyć to auto oczekiwanie nie miało w ogóle mocy, nie chciało przyśpieszyć a pod górke nawet zwalniało! Niestety nie jestem w stanie oszacować jaka to była prędkość, ponieważ prędkościomierz zaniża prędkość, na liczniku miałem 70 kmh a miałem wrażenie że jechałem około 100. Oprócz tego walnięty jest chyba również wskaźnik temperatury, który raz pokazuje 90c a raz 60-70 oraz wskaźnik paliwa. Przed zatankowaniem była rezerwa a po zatankowaniu 30 litrów było to samo. Także główny problem to ten z przyspieszeniem, nie jestem pewny czy to tzw. system awaryjny, ponieważ nie zjeżdżałem i nie gasiłem Audi. Kilka godzin później w porze wieczorowej gdy wyjechałem Audi na ulice to wydawałoby się że wszystko było w porządku także wydaje się że taka sytuacja dzieje sie na rozgrzanym silniku lub po osięgnięciu jakiejś prędkości. Nigdy wczesniej nie miałem diesla ale turbo słychać wyraźnie jak się załącza i ładuje - nie mam pojęcia czy to dobry znak, ponieważ myslałem że spadek mocy to oznaka regeneracji lub wymiany turbiny ale gdy ją dobrze i wyraźnie słychać jak pracuje to na pewno wina turbo? Nie mam pojęcia co to może być, z tego co czytałem to powodów może być wiele - zawór n75, turbo, EGR, kolektor ssący i jeszcze więcej. Od czego zacząć to nie wiem dlatego mam nadzieję, że zasięgnę pomocy od forum. nie wiem co najpierw zrobić, jutro mam zamiar podłączyć się do gniazda OBD i sprawdzić czy są błędy, na dniach wymienić filtry, przeczyścić przepływomierz i zobaczyć czy to coś da. Po dojeździe do domu zobaczyłem jak wygląda sytuacja z filtrami, filtr kabinowy - masakra, zasyfiony, już nowszy wyrzuciłem do kosza przy wymianie w innym aucie, filtr powietrza - tak samo - syf, czy to może być przyczyna ww. sytuacji? Oprócz tego jest problem z oświetleniem, jest to wersja xenonowa z tego co się zorientowałem ponieważ jest to Audi A3 8L po lifcie i długie świecą dobrze ale krótkie bardzo słabo, to pora na wymiane xenonów? Czy w tej wersji jest przetwornica? Powinna byc a nigdzie jej nie widziałem. Jeszcze jedno pytanie dotyczące centralnego zamka, pilot jest z jednym okrągłym przyciskiem, przycisk nie reaguje na centralny zamek, po rozebraniu kluczyka w środku jest sprężynka odbijająca kluczyk oraz bateria i nigdzie nie ma żadnej płytki o ile taka tam powinna być.
  2. Cześć wszystkim, dzisiaj nabyłem Audi A3 8L 1.9 TDI (100KM). Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.