Skocz do zawartości

tomi14101

Użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Samochód

  • Model
    Audi A3 8V
  • Rocznik
    2013
  • Silnik
    Diesel
  • Pojemność
    2.0
  • Moc KM
    150
  • Nadwozie
    Sportback

Profile Information

  • Lokalizacja
    Alflen

Osiągnięcia tomi14101

  1. Proszę Państwa, mam zaszczyt podzielić sie z wami zagadka, której jak na nasze szczęście nikt inny na świecie nie doświadczył, a przynajmniej nie opisał na żadnym z polsko, angielsko lub niemieckojęzycznym forum ( bo takie byłem w stanie przeszukać ) która trapi samochód mojej Żony od kilku tygodni. Chodzi o Audi A3 8V 2.0TDI S-Tronic DQ-250 182tys nalotu 2013 rok. Nadmienię tylko, że po dwóch tygodniach testów, poddał się również profesjonalny warsztat LM-Tronic który sie zajmuje głównie skrzyniami i naprawami sterownikow ( Bergheim w DE, pozdrawiam chłopaków serdecznie bo dali z siebie wszystko i nie chcieli ani Centa ! ), jak ktoś powie, ze penie kiepscy albo cos to odsyłam do opinii Google, tam sie nic nie ukryje. A wiec krotko i na temat opis problemu : 1. Podczas hamowania ( obojętnie czy mocno czy delikatnie ) jeżeli mamy obroty około 2000rpm to skrzynia potrafi tak redukować biegi ze obroty silnika rosną do 3000rpm i wyżej. Objaw nr 1: jedziemy 120km/h ( obroty około 2100rpm ) naciskamy delikatnie hamulec a skrzynia redukuje od razu na 5 bieg ( tylko po co? ) zrozumiał bym może gdybym wcisnął hamulec do deski, ale nie przy samym dotknięciu hamulca … I tak zwalniając biegi zrzucane są coraz niżej cały czas utrzymując około 2500/3000rpm. Ale jak zdejmę nogę z hamulca i dotknę pedal gazu to skrzynia wrzuca bieg wyżej, albo inaczej mówiąc, skrzynia wrzuca odpowiedni bieg. Wszystko dzieje sie bez jakiegokolwiek szarpnięcia ! Skrzynia zmienia biegi IDEALNIE ! Wrażenie jest takie jakbym podczas hamowania jechał na Trybie Dynamic. Ale to już tez wyeliminowane przez Firmę LM-Tronic bo tez to sprawdzali czy czasem samoczynnie sterownik nie przełącza sie w tryb Dynamic bez uprzedzenia. Objaw nr 2: gdy włączamy tempomat ( u nas akurat aktywny, nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ) przykładowo jadąc 120km/h ale dzieje sie to tez przy innych prędkościach ( może to być 130, 140, lub 110 ) włączamy tempomat i skrzynia zamiast jechać jak przystało na normalną skrzynie biegów na najwyższym biegu ( u nas skrzynia 6 biegowa DQ250 ) zrzuca od razu na 5 ! Ale żeby było śmieszniej, dzieje sie tak tylko jak auto jedzie z górki, lub przy bardzo lekkim obciążeniu, przykładowo podczas jazdy na prostej drodze bez wzniesień. Jak tylko zbliżymy sie do wzniesienia, Skrzynia wrzuca 6. I bądź tu człowieku mądry Bez włączonego tempomatu skrzynia normalnie zostaje na 6 biegu. Co zostało do tej pory sprawdzone : -Brak błędów, jakichkolwiek ! Nigdzie, w żadnym ze sterowników. Autoscan został wykonany kilkukrotnie, przeze mnie jak i przez firme LM-Tronic. -Testy skrzyni, sprzęgieł, mechatroniki i wszystko co z tym związane przeprowadzone z wynikiem celującym! Jak i również silnika ! -Aktualizacja oprogramowania, skrzyni i silnika. -Adaptacja skrzyni, EGR i innych podzespolow. Wszystko bez pozytywnego rezultatu ! Żadnych zmian . Od kiedy sie tak dzieje i czy pojawiało sie to stopniowo ? Stało sie to nagle na trasie z PL do DE na autostradzie podczas zwalniania na parking. Za pierwszym razem pomyślałem, że mi sie cos przewidziało gdy silnik wkręcił sie na wyższe obroty. Ale potem gdy wyjeżdżając na autostradę włączyłem tempomat i zauważyłem że skrzynia jedzie na 5 biegu przy 120km/h to było już dla mnie jasne ze cos jest nie tak. Dodam tylko ze jak jadę na tempomacie i skrzynia wrzuci swój ukochany 5 bieg, mogę ją oszukać i przełączyć na manual i wrzucić 6 bieg. A wiec podsumowując, ktoś cos takiego doświadczył ? Słyszał ? Bo ja nigdy … Brak błędów, wszystkie parametry w normie a takie cyrki się dzieją … Znalazłem, jedynie cos podobnego do mojego przypadku na jakimś forum KIA, koleś tam cos opisywał, że skrzynia mu rzucała z 7 biegu na 6 przy włączonym tempomacie, winowajcą był czujnik przyspieszenia wzdłużnego. Sprawdzałem u nas w A3 czy te czujniki reagują, bo jest ich kilka chyba i w sumie nie wiem czy są ok czy nie, to mój w sumie jedyn trop jak narazie. Wyobrażam sobie wasze miny po przeczytaniu tego wszystkiego Będę wdzięczny za każdą podpowiedz ALTUALIZACJA Zauważyłem ważną rzecz. Dzieje sie to tylko i wyłącznie podczas jazdy w dół lub na prostej drodze. Podczas jazdy pod górkę te dwa objawy nie występują! Dlatego coraz bardziej nakierowuje mnie to ku czujnikom przyspieszenia. A tym bardziej, wydaje mi się że to coś z tymi czujnikami jest nie tak ponieważ : Skrzynia bardzo szybko wrzuca na 6 bieg, tak jakby wszystkie sterowniki w samochodzie myślały że auto jedzie bez obciążenia, tak jakby myślało że jedzie z górki. Więc pasuje mi to w obie strony, bo jeżeli auto myśli że jedzie z górki to z automatu redukuje biegi wcześniej aby hamować silnikiem. Taką mam rozkminę na dzień dzisiejszy. Gdyby ktoś miał wiedzę na ten temat, jakie wartości powinny one pokazywać podczas postoju lub jakaś wiedza ogólna byłbym bardzo wdzięczny.
  2. Hej, straszyc nie chce, ale może być to zarówno sprzęgło jak i łożyskowanie w skrzyni lub setka innych rzeczym. Za mało szczegółów podałeś kolego, Czy dzieje się to na ciepłym silniku czy zimnym, lub bez znaczenia ? K Czy przy dynamicznym ruszaniu czy tez normalnym ? Kola skręcone czy wyprostowane? potestuj i podaj szczegóły, a ktoś napewno podpowie . Lecz podejzewam, jeżeli zacznie się nasilać to skończy się tak czy inaczej wizyta u mechanika, chyba ze sam coś ogarniasz z mechaniki I masz na to warunki, jeżeli tak to badaj i diagnozuj
  3. Tak wiec rozeznałem się trochę w temacie, jeżeli ktoś będzie miał podobny problem do mojego to mogę już trochę podpowiedzieć. Otuz problem dotyczy nie tylko Audi ale również VW, Skody itp. Wszystkich aut w grupie VAG. A spowodowane jest to użyciem kiepskich materiałów wykorzystywanych do budowy radia a dokładniej MMI czy DISCOVERY MEDIA w przypadku VW ( jak pomyliłem nazwę to wybaczcie ). Co się dokładnie dzieje ? ZIMNE LUTY ! Czyli zmora wszystkich urządzeń elektrycznych spowodowana jak już wcześniej wspomniałem kiepskimi materiałami, podatnymi na korozje w przypadku cyny, lub pękanie, lub utlenianie, przez co pojawiają się świsty w głośnikach ( początkowo ) następnie w głośnikach jeden po drugim lub parami zanika dźwięk. Objawami mogą być również - zanikanie obrazu, brak poszczególnych funkcji typu navi, Bluetooth, funkcje głosowe i tak takiej i tak dalej. Popytalem kilka osób, poczytałem tez trochę w necie jakim sposobem można coś takiego naprawić, odpowiedzią może być tutaj Reballing, czyli podgrzewanie wszystkich przerwanych połączeń w scieszkach, układach scalonych, lutuw i innej czarnej magii która tam siedzi.. Pewny tego nie jestem, ale daje 50 % ze naprawa na tym może polegać. Sam naprawiłem tak kiedyś pilota do bramy garażowej, mówiąc w skrócie włożyłem elektronikę z pilota do piekarnika na 200C na 10 minut. Po operacji pilot jak nowy, a nowy nie do dostania.. Używka tez. To nie był mój pomysł oczywiście. Ale jak pilot miał iść do śmieci to czymu nie spróbować tak banalnej czynności? Tak !! Korci mnie żeby włożyć to cholerne radio do piekarnika !!! I powiem wam więcej, zrobiłem to ! Ale na krócej bo się trochę cykałem i jak na złość nic ta profesjonalna operacja nie dała, ani na plus ani na minus. Ale przynajmniej spróbowałem. Obdzwonilem kilka firm ( jestem zmuszony szukać tu w DE ) i cena za usługę naprawy oscyluje w granicach 400 €. Trochę się zawiodłem ta ceną, ponieważ w ogłoszeniu ktore widnieje na Ebaykleinanzeige koszt tej usługi zachęca do naprawy ( 75€ ). Lecz po rozmowie z pracownikiem firmy szybko dowiedziałem się, ze to tylko takich chwyt marketingowy. A niemiłemu Panu szybko oznajmiłam, ze jeżeli miałbym wydać już te 400€ to wydał bym je na drugie używane radio ( oczywiście sprawne i sprawdzone ) a moje sprzedał bym jeszcze na części lub w całości. Znalazlem firmę w Holandi która zajmuje się także naprawą wyłącznie tego typu usterek w grupie VAG, cena znacznie mniejsza bo oscyluje już w granicach 250€. Ale mam do niej 240km. Cała naprawa ma trwać niby do 45minut, na ile w tym prawdy to się okaże. Czekam w tym momencie na odpowiedz o termin. Jak się tam wybiorę to zaliczę jeszcze muzeum Lotnictwa podobno ciekawe miejsce Jak coś pójdzie do przodu to dam znać —————————————————————————— Sukces !! Subwoofer gra świetnie i ma się dobrze, zarówno jak i radyjko. Nie udałem się do Holandii a do Köln, a żeby było śmieszniej do firmy która prowadzą nasi rodacy. Firma pełna profesja !! Trochę to trwało bo okazało się ze obydwie końcówki mocy były upalone, a wiec zimne luty owszem siały spustoszenie ale również jak wspomniałem upalone końcówki mocy, zapytałem co jest przyczyna ich upalania, odpowiedz jest krótka - wadliwa konstrukcja a przez to kiepskie chłodzenie
  4. Witaj kolego, jak długo posiadasz auto? Czy kupiłeś już z takim spalaniem ? Czy było dobrze I nagle zaczął tyle palić ? Czy może było coś wymieniane i po tym zaczął tyle palić ? Jednym z pierwszych kroków które bym poczynił to sprawdzenie rozrządu ( jeżeli jest źle ustawiony to będzie więcej palić ) sprawdź wtryski czy nie leja.. nie do końca musi kopcić... Jakie auto ma obroty gdy silnik osiągnął już temperaturę roboczą ?
  5. Witam, głupio tak zaczynać znajomość z forum od razu z prośbą o podpowiedzi napraw, ale szukam już drugi dzień i nic na ten temat nie znalazłem. Sprawa wygląda następująco, Żona w swojej Audi posiada oryginalny Subwoofer w miejscu koła zapasowego. I jak już się domyślacie, nie wydaje z siebie dźwięków. Wyciągnąłem go z auta i podłączyłem na krótko w domu di innej instalacji celem sprawdzenia czy w ogóle zadziała i sukces, subwoofer działa. Ale podłączając go do auta nie wydaje żadnych dźwięków, podłączyłem już sie VCDS-em i wypluł następujące błędy - -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 5F: Elektr.informacji Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu: 8V0 035 043 M HW: 8V0 035 043 Komponent i/lub wersja: MU-H-N-EU H41 0171 Kodowanie: 01730001FF0A000021110001000A00002F000105010001009E Kod serwisu: WSC 06314 790 00021 Zbiór danych ASAM: EV_MUHig6C3HBAS 001040 (AU37) ROD: EV_MUHig6C3HBAS_AU37.rod VCID: 3A7B84E9BD5F9E9ADB-806E 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 0535 - Subwoofer B106C 12 [008] - zwarcie z plusem [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.] Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 6 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 249 Przebieg: 161013 km Data: 2020.01.25 Czas: 15:31:20 Napięcie zacisku 30: 12.5 V 0536 - Subwoofer B106C F0 [009] - wzajemne zwarcie [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.] Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 6 Częstość błędu: 4 Wew.licznik błędów: 209 Przebieg: 160995 km Data: 2020.01.25 Czas: 14:02:22 Napięcie zacisku 30: 11.9 V Pomoże któś ? w necie znalazłem info tylko na temat poprzedniej wersji Audi A3 ... Pozdrawiam
  6. Witam, a ja mam zalany olej 0w30, i będąc w sklepie dopytywałem sie już czy jest to prawidłowy olej i z tego co się dowiedziałem to taki też może być. Ale jeździ ktoś na takim ? W przyszłym tygodniu planuje wymiane oleju, jak dotąd każdą z dwulitrówek smarowałem 5w30.. MOTUL SPECIFIC
  7. Witam, jestem Tomasz i witam się tutaj za moją Żonę która jeździ swoją wymarzoną Audi A3 8V od wczoraj Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie