W filmach na YouTubie „AUTO DYŻUR by EKG” zaintrygowało mnie, że wymieniając filtr oleju nie dostajemy małych gumek z zaworu na dole. One są bardzo ważne dla utrzymania ciśnienia oleju bo gdy nie trzymają to cały olej zamiast do magistrali może być pompowany do miski na dół. Ja ma filtr nakładany na taką rurkę z plastiku ale tą dolną część można wyjąć z podstawy filtra. Tam jest zaworek i dwie uszczelki. Uszczelek nie można kupić tylko całą rurkę tylko Aso ale Inter cars załatwił mi na drugi dzień bez problemu za 50,-. I teraz moje zdziwienie …. Moja rurka była z 2017 roku czyli nigdy nie wymieniana. Do tego jak zawsze wyjmowałem filtr to tam było trochę oleju na dnie. Teraz przy nowej rurce po odkręceniu filtra jest pełno oleju. Olej nie spływa na dół. Czyli co mogłem zatrzeć silnik? Tyle razy wymiana oleju w Aso a tej rurki nigdy nie wymienili? Benzyna 2.0 tfsi 252 KM,
https://allegro.pl/oferta/krociec-podstawy-filtra-oleju-06l115678q-audi-vw-skoda-seat-nowy-oryginalny-17326317395
według chata :
Tak — ten element jest bardzo ważny dla smarowania silnika, ponieważ:
utrzymuje olej w filtrze,
zapobiega „suchym startom”,
może stabilizować temperaturę i ciśnienie oleju (w zależności od konstrukcji).
Wymienia się go tylko w razie awarii czyli spadku ciśnienia oleju …. tylko kto sobie mierzy ciśnienie manometrem by sprawdzić ? Więc chyba lepiej go wymienić niż czekać czy kontrolka oleju zacznie dłużej się palić po uruchomieniu auta bo wtedy może być już za późno. Mogłem tylko zrobić to wcześniej