Skocz do zawartości

fred

Użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana fred w dniu 31 Maja 2014

Użytkownicy przyznają fred punkty reputacji!

Samochód

  • Model
    Audi A4 B7
  • Rocznik
    2005
  • Silnik
    Benzyna
  • Pojemność
    2.0
  • Moc KM
    131
  • Nadwozie
    Sedan

Profile Information

  • Lokalizacja
    Łódź

Ostatnie wizyty

2 070 wyświetleń profilu

Osiągnięcia fred

Newbie

Newbie (1/14)

6

Reputacja

  1. fred

    Ksenony

    Witaj M_c W obecnej sytuacji rynek jest przepełniony tanimi instalacjami xenonowymi HID Moja rada jest nastepująca - jeśli posiadasz w swoich lampach gniazda żarówek H7 to polecam montaż zestawu H7 LED !!! Moc światła większa niż xenon, dłuższa żywotność i stała barwa przez cały okres używania. Koszt takiego zestawu 400 - 500zł W 2011 roku takich rozwiązań ze świecą szukać - dziś na wyciągnięcie ręki Polecam i pozdrawiam - Fred
  2. Witaj Login100 Często pomaga dokładne odpowietrzenie lamp przez zdjecie gumowych zaślepek i przedmuchanie otworów odpowietrzających spreżonym powietrzem Pozdrawiam - Fred
  3. Witaj Tymon089786 Przycisk w kabinie uruchamia system PDC przód i tył bez względu na położenie dźwigni zmiany biegów! Tak samo uruchomi się system PDC włączając wsteczny bieg (będą działać czujniki przednie i tylne!) Niestety Nie znam czujników Vertex Ja montowałem czujniki PDC oryginalnie na przód A4 B7 (miałem wcześniej zamontowane ori na tył) Skompletowałem wszystkie cześci na przód tj: zderzak przedni z otworami PDC i spryskami do xenona, 4 oryginalne czujniki przednie z gniazdem pod katem 45o! ponieważ inny nie będzie pasować! (bez znaczenia czy przód czy tył ponieważ mają ten sam nr. części), sterownik 4 kanałowy, nowe kostki i piny do kostek, wiazkę przedniego zderzaka (można przerobić z tylnego zderzaka), przycisk w panelu sterowania oraz wiązkę tzw. adapter łączący wiązkę zderzaka przód z wiązką biegnacą od sterownika przez całe auto aż do słupka A. Pozostało mi tylko zrobić nową wiązkę biegnącą właśnie ze sterownika w bagażniku aż do słupka A i przycisku. Nie jest to problem mając dokładną instrukcję z opisem części i sposobie postepowania. Koszt całkowity zamknąłem w granicach 1100 zł bez malowania zderzaka (kodowanie sterownika 4 kanałowego za pomocą VAG CAN PRO oraz montaż we własnym zakresie ) Pozdrawiam - Fred
  4. Ok Juz wszystko jasne Montaż PDC przód A4 B6/B7 banalnie prosty Pozdrawia - fred
  5. Witam Podpowiedzcie mi gdzie dokładnie znajduje się sterownik PDC w Audi A4 B7 sedan? Muszę podmienić sterownik 2 kanałowy na 4 kanałowy Mam też zagwostkę jak przeprowadzić połączenie biegnące ze sterownika PDC do przednich czujników PDC oraz do przycisku w kabinie. Mam już założony przedni zderzak z czujnikami i org. wiązką, mam także przycisk w kabinie. Muszę kupić sterownik 4 kanałowy (jakiego szukać nie wiem - może z wizualizacją?) Oraz chyba potrzebna jest wiązka org. od sterownika PDC przez całe auto aż do przedniej wiązki PDC. Chęci są ale wiedzy brak POZDRAWIAM - Fred
  6. Jeżu Czy da radę zamontować org. PDC na przód Audi A4 B7 mając oczywiście już org PDC na tył. Mam już wiązkę i skrajne przednie czujniki parkowania w zderzaku oraz przycisk w konsoli. Kupilem tez org, koszyki do mocowania czujnikow w atrapie tablicy rej. Jaki jest numer czujników PDC na przód? Wiem, że trzeba też zmienić sterownik PDC na 4 kanałowy ale gdzie się znajduje w sedanie? Jak podłączyć sterowanie przycisku? Nie ukrywam, że osobiście chcę się zająć całym montażem Pozdrawiam - Fred Jeżu - Potrzebujesz jeszcze pomocy z PDC tył w swojej A4?
  7. Sprawdziłem podświetlenie deski przy dziennych - faktycznie NIE ŚWIECĄ !
  8. Jeśli masz tryb AUTO, to w dzień tryb dziennych może nie podświetlać deski - tak jest u mnie. Będąc w trybie typowych dziennych przy Bi-xenonach zauważyłem też, że system włączy światła mijania mimo słonecznej pogody wtedy, gdy kropi deszczyk lub dłużej użyjemy spryskiwaczy szyby przedniej. Na 5-10 minut w dzień nawet słoneczny będziemy jechać na światłach mijania! Wczoraj w serwisie Audi Bursiak na Pabianickiej w Łodzi otrzymałem informację, że NIE DA RADĘ włączyć typowych dziennych w A4 B7 (same mijania tak jak w Octavi II) Na razie ustawiłem światła dzienne Skandynawskie - światła mijania na 51% ale.......postaram się wyłączyć pozycyjne przód i tył. Ta opcja jest jak najbardziej legalna! Druga opcja choć nielegalna - światła region Kanada czyli dzienne z przeciwmgłowych włączają się z pozycyjnymi przód i tył (przód dodatkowo z żółtymi postojowymi) - też postaram się całkowicie wyłączyć pozycje przód i tył. Pozdrawiam - FRED
  9. Masz rację Jeżu ! Aby opcja świateł dziennych w lampach halogenowych H7 + H7 w Audi A4 B7 była zupełnie legalna, pomijając opcję świateł skandynawskich - światła POWINNY zapalać się (tak jak to jest np. w Skodzie Octavia II) jako SAME MIJANIA bez pozycyjnych oraz bez podświetlenia deski rozdzielczej i świateł z tyłu ! Inne działania typu DZIENNE W DŁUGICH poprzez kodowanie lub aplikację modułu z Allegro za 60zł JEST NIELEGALNA !!! Pragnę przypomnieć że oryginalne światła DRL w lampach Bi-xenonowych posiadają INNE ODBŁYŚNIKI REFLEKTORA !!! Inaczej jest ze światłami długimi. One mają za zadanie oświetlać drogę w nocy na dużą odległość !!! Nawet mimo znacznego obniżenia mocy świecenia !! No cóż, użytkownik "staniej" zadał pytanie " jak zrobić światła dzienne z długich i otrzymał odpowiedź. Choć Dzienne w długich nie są Dziennymi a tym bardziej Skandynawskimi ! Przypomniałem co to są światła skandynawskie a także przytoczyłem zalety jak i wady takiego rozwiązania. Posiadaczy oryginalnych lamp Bi-xenonowych informuję iż podmiana żarówek zwykłych na LED bez przełączenia diagnozy typu ciepłego na zimną niesie za sobą komunikat o przepalonej żarówce! W takim przypadku należy użyć oświetlenie LED CAN BUS lub zastosować opornik/rezystor. Tematu nie zamykam ! Postaram się dowiedzieć w jaki sposób włączyć same mijania z obniżoną mocą! TAKA OPCJA BĘDZIE ZUPEŁNIE LEGALNA Dla tych, którzy lubią robić z samochodu "choinkę" zapraszam do zakupu lamp DRL LED byle z homologacją (osram / philips / hella / samsung) Tym, którzy pragną odblokować opcję samych mijania ze zmniejszoną mocą w ciągu dnia PROSZĘ O CIERPLIWOŚĆ !! Pozdrawiam - FRED "
  10. Witam! Jest to do zrobienia zarówno w zwykłych reflektorach H7+H7 jak i Bi-xenonach z dziennymi tym bardziej ! Należy posiadać program diagnostyczny i zakodować.(w Łodzi i okolicach służę pomocą) Ja posiadam oryginalny VCP+K i za pomocą niego zakodowałem światła dzienne w reflektorach halogenowych H7+H7. Aktualnie mam dzienne w długich z najniższą dostępną mocą 51% 28W (regulacja od 51% do 100% mocy) przy czym w oryginale było ustawione 90% 49,5W pewnie tak dla bezpieczeństwa bo i różne tanie wynalazki H7 mamy w marketach. Musimy pamiętać, że w Audi A4 B7 analogicznie Seat EXEO brak jest pomocnego długiego kodowania! Włączanie świateł typu Skandynawskiego: Światła Skandynawskie to te, które uruchamiają się z przodu i z tyłu wraz z podświetleniem deski rozdzielczej naraz - innymi słowy nie musimy pamiętać o ich uruchamianiu. Opcja 1 Światła Skandynawskie na stałe po przekręceniu kluczyka w II położenie. a) W programie diagnostycznym VAG VCP+K moduł BSG(09) + Kodowanie i wybieramy rodzaj reflektorów jako ŚWIATŁA HALOGENOWE Z DZIENNYMI jeśli oczywiście posiadamy zwykłe lampy H7+H7 (inaczej nic nie ustawimy !!!) Wybieramy - KRAJE SKANDYNAWSKIE - kodujemy i już mamy światła włączone co jednocześnie sygnalizuje dioda zielona na włączniku świateł (mimo ustawienia włącznika świateł w położeniu "0") WADA!! Brak możliwości zgaszenia oświetlenia przy pracującym silniku lub przekręceniu kluczyka w poz. II Opcja 2 Jeśli zapragniemy mieć światła dzienne zamiast długich w zwykłych reflektorach H7+H7 (wewnętrzna strona reflektora) tak jak to bywa w lampach Bi-xenonowych z dziennymi, wówczas: a) W module centralnej elektryki BSG(09) + Kodowanie i wybieramy ŚWIATŁA BI-XENONOWE Z DZIENNYMI mimo posiadania reflektorów halogenowych H7+H7 Pozostawiamy światła dla regionu EUROPA i RESZTA ŚWIATA ponieważ ustawienie regionu Kraje skandynawskie w tym przypadku nic nie zmienia. - Kodujemy i wychodzimy z kodowania. c) Będąc cały czas w BSG (09) należy w opcji Dopasowanie - ustawić moc świateł dziennych.od 51% do 100% i tu w zupełności wystarczy 51% !! Efekt: Włącznik świateł w pozycji 0 - przekręcamy kluczyk w pozycję II lub odpalamy silnik - światła dzienne w długich świecą !! Lepsza zabawa jest z włącznikiem świateł z opcją AUTO ! Światła same się zmieniają na mijania zależnie od natężenia oświetlenia Tak więc mamy światła dzienne w długich z mocą 51% 28W WADA 1: Tych świateł nie możemy zgasić nawet hamulcem ręcznym!! tak jak to jest np w Skoda Octavia II WADA 2: Nie posiadamy tradycyjnych świateł Drogowych / Długich WADA 3: Krótka sygnalizacja świetlna (tzw. migawka światłami) odbywa się za pomocą świateł Mijania - granatowa kontrolka świateł długich wyświetla się na zegarach jak zawsze w takim przypadku! Zmiana ustawień regionu USA/KANADA w BSG (09) powoduje zapalenie się dodatkowo pozycyjnych w kierunkowskazach przy opcji włącznika świateł na AUTO lub świateł mijania (w pozycji O jest ok) co mogło by spowodować utratę dowodu rejestracyjnego ! Ciekawa opcja występuje także przy ustawieniu regionu KANADA gdzie dzienne zapalają się w HALOGENACH PRZECIWMGŁOWYCH !!! ale efekt psuje nieszczęsny pozycyjny w kierunkowskazach Postaram się znaleźć opcję całkowitego przyciemnienia pozycyjnych w kierunkach tak, jak to bywa przy długim kodowaniu gdzie wystarczy zaznaczyć odpowiedni Bajt a w nim odhaczyć lub zaznaczyć odpowiedni Bit. Na koniec możemy zaaplikować zamiast zwykłych halogenów H7 - LEDOWE H7 Wystarczy wyłączyć kontrolę oświetlenia TYPU ZIMNEGO przez co unikniemy komunikatów o przepalonej żarówce! Zaoszczędzimy kolejne Waty ( 2 x 7,5W na LED =15W) Pozdrawiam - FRED Ponadto przesyłam ciekawe materiały dzięki którym się wzorowałem http://www.a4-klub.pl/archiwum/index.php?topic=157734.0 http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?44762-Ciekawe-kodowania-za-pomoc%B1-VAG-VCDS
  11. Witam Przymierzam się do demontażu tapicerki drzwi tylnych. Różnica między B5 a B7 jest kolosalna. W B5 parę śrubek na widoku i po temacie. W B7 to już mała zagadka gdzie są wkręty lub zatrzaski ? Niechętnie ale muszę dostać się do głośnika tak, aby nie uszkodzić plastików/mocowań. To samo dotyczy tapicerki klapy bagażnika. Za wszelkie podpowiedzi serdecznie Dziękuję - fred
  12. Listwy chromowe dookoła okien można wymienić. 4 listewki drzwiowe/parapety wymieniasz po odkręceniu od wewnątrz za poszyciem drzwi ! Następnie należy odnitować górne listwy chromowe aż do tylnych trójkątnych szybek ! Tylne szybki wymieniasz całe z chromem albo sam chrom (w/g mnie lepiej sam chrom) Koszt ogólny powinien zamknąć się w 600 zł jak zrobisz to sam Pozdrawiam - fred
  13. Instrukcja obsługi A4 B7 Bardzo się przydała ! Przyłączam się do prośby kolegów w sprawie instrukcji do Navi MMI A4 B7 choć widzę, że 2G jest niemal identyczna i za jej zamieszczenie również dziękuję !
  14. Instrukcja się przydała ! Dziękuję,
  15. Witam ! Jestem nowy na forum. Z marką Audi związany jestem od 1998 roku, Po Audi 80 i Audi A4 B5 przyszedł czas na Audi A4 B7 Multitronic. Auto świetne ale to czas pokaże jak bardzo. Polecam się jeśli chodzi o tuning wizualny Audi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie