Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim,

W ostatnim tygodniu spadly wyraznie temperatury w moim regionie i rano potrafi byc miedzy 0-5 stopni.

Podczas odpalania od czasu do czasu slysze jakby bukniecie, prykniecie z wydechu w trakcie odpalania na zimnym silniku. To nie jest strzal, tylko odglos jakby bylo cos w kwestii spalania. Rowniez potwierdza to fakt, ze podczas tego odpalania czuc inny zapach ropy w spalinach. Nie dymi, nie dlawi mi sie silnik, jak sie nagrzeje, to nie ma problemow.

Nie odczulem zadnego spadku mocy, probowalem nagrac ten dzwiek, ale widac bardziej jest on slyszalny w kabinie niz po stronie wydechu. Sprobuje otworzyc maske i zobacze czy przypadkeim to nie jest z przodu, a tylko sie dzwiek tak przenosi jakby bylo w polowie samochodu

Narazie podjechalem do Audi i sprzedali mi srodek: INJECTION CLEAN, wczoraj go wlalem, wyjezdze calosc i zobacze czy sie poprawi.

Nie zaobserwowalem tego zjawiska w momencie jak bylo lato, samochod mogl stac 3 dni i po odpaleniu palil jak trzeba.

Sprawdzalem bledy VAG'iem - nic nie bylo. W najblizszym czasie chce sprawdzic jak sie zachowuje zawor EGR i zrobie logi.

Jakies podpowiedzi? Nie wiem, moze kwestia katalizatora ktory sie zatkal?

Dzieki i Wesolych Swiat!

pozdrowienia!

m@urycy

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po wlaniu preparatu niestety problem pozostał. Natomiast wydaje mi się, że samochód pozbył się dziury mocy (wcześniej przy 2350 obrótów/min dostawał dodatkowego kompniaka jak wciskałem pedał do podłogi, teraz wygląda na to, że przyspiesza równo i płynnie.

Czy ktoś kto zna się na pracy EGR może mi podpowiedzieć czy np. podczas odpalania silnika, bardziej intensywny zapach niedopalonej ropy może być powoden niewłaściwej pracy EGR?

VAG nie pokazuje mi problemów ze świecami, ale może któraś nie domaga?

Filtr paliwa wymieniony 2 miesiące temu, powietrza w czerwcu.

Intryguje mnie to "odpalanie" (odgłos jakby słabego odkorkowywania). Może katalizator? Zacznę od EGR, potem poszukam jak sprawdzić katalizator.

pozdrawiam wszystkich!

m@urycy

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć, sprawa rozwiązana.

Okazało się, że akumulator był bardzo słaby - dożył swoich dni pod blokiem, więc cały czas auto niezawodne :)

Na starym nie musiałem długo kręcić, ale podejrzewam, że silnik dobrze przy odpalaniu nie dopalał paliwa przy pierwszym obrocie, stąd pochodził ten "dziwny" odgłos.

Po wymianie na nowy akumulator, samochód odpala na dotyk, radio nie przygasa i przede wszystkim samochód jeździ jak nowy.

pozdrawiam,

m@urycy

  • Upvote 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie