Skocz do zawartości

maurycy

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    144
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    31

Ostatnia wygrana maurycy w dniu 14 Grudzień 2013

Użytkownicy przyznają maurycy punkty reputacji!

Reputacja

56 Doskonała

O maurycy

  • Tytuł
    Moderator

Samochód

  • Model
    Audi A4 B6
  • Rocznik
    2005
  • Silnik
    Diesel
  • Pojemność
    1.9 AVF
  • Moc KM
    165 (131 seria)
  • Nadwozie
    Sedan

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Antibes

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć, Może komuś się to przyda: tutaj jest świetny artykuł dot. informacji o kluczykach, kodowaniu, pinie immobiliser'a itd. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/228205-dorobienie-kluczykow-komplet-adapracja-pilota-immo-pin-pompka-centralnego-zamka/ Pozdrowienia, maurycy
  2. Cześć! U mnie jak auto dłużej stoi (kilka godzin) na pełnym słońcu i w środku robi się dobre ponad 30 stopni, też potrafi delikatnie migać, ale jak tylko temperatura spadnie, wszystko wraca do normy. Jeśli zdarza się to u Ciebie często, być może będzie trzeba wymienić FIS'a. Dziwne, że obudowa radia również miga. Odnośnie hamulców, to sprawdź najpierw poziom płynu hamulcowego, przednie klocki oraz czujnik - można się do niego łatwo dostać, jak zdejmiesz koła. Może jest ubrudzony? Nastepnym razem zadaj dwa pytania oddzielne, ponieważ nie są one ze sobą powiązanie. m@uryc
  3. To posprawdzaj wszystkie wtyki. Duza szansa, ze masz gdzies przerwe w kontakcie, tak jak napisalem w moim ostatnim poscie. m@urycy
  4. Czesc, Owszem, normalnie byla koncowka 2004, moj sprowadzony z Francji mial w dowodzie wpisana date pierwszej rejestracji i produkcji 2005 Maj (u nich to ta sama data) i tak zostalo Bez pompki bedzie ciezko, a skoro to sie tak zadko robi, chyba wymienie to przy najblizej okazji w serwisie. Dzieki za opis, na pewno komus sie przyda! m@urycy
  5. W zeszłym roku wymieniłem czujnik abs i całą zimę przejeździłem w spokoju, zaczęło się lato i znowu sporadycznie świeciły się kontrolki ABS/ESP i znowu ten sam błąd na VAGu. Teraz pali mi się praktycznie cały czas (zawsze rano jak odpalę samochód). Dziwne, bo miałem awaryjne hamowanie w tym czasie gdy kontrolki się paliły, abs zadziałał ... Przed wymianą czujnika sprawdzałem wianek, wyglądał ok, ale może trzeba go sprawdzić dokładniej? Coolturek Post przeniesiony z tematu: http://www.auditimes.pl/topic/1704-swiecaca-sie-kontrolka-hamulcow/
  6. Ja wprawdzie mam 16'' i ET = 35. Jest to nic innego jak wyrażona w milimetrach odległość powierzchni montażu od geometrycznego środka felgi (osi symetrii). Jak dla mnie felgi wyglada dobrze pozdrawiam, m@urycy
  7. Jak wygląda kwestia wymiany? Osuszacz jest z przodu po lewej stronie w nadkolu? Napisz w dwoch slowach jak przeprowadziles wymiane, to moze sie za to zabiore w wolnej chwili. Dzieki! m@urycy
  8. Czy ta kontrolka wygląda tak jak na ponizszym zdjeciu (przypadkowe zdjecie zabrane z internet): http://images46.fotosik.pl/816/572c5923aa367ce3med.jpg Jesli tak, to potwierdzam, że może być może masz przerwe na kablu/zlączce na którymś z czujników okładzin (tylko przód). Mnie po zakopaniu sie raz w głębokim śniegu pękła obudowa wtyku I był brak kontaktu. Po naprawie kontrolka przestała się świecić. Najwygodniej jest odkręcić koło, wtedy znajdziesz złączkę bez problemów. m@urycy
  9. Im częściej tym lepiej, trochę było informacji tutaj: m@uryc
  10. Ostatnio słyszałem, że SHELL HELIX ULTRA DIESEL ma bardzo dobre właściwości, ale ja pewnie zostanę przy Motulu. m@uryc
  11. Przygotuj się na większą konsumpcję oleju. Te silniki są olejożerne, więc wymiane będziesz miał "regularną" Masz w automacie? Jeśli tak, to sprawdzaj również poziom płynu w skrzyni biegów. Przy manualnych normalnie się tego nie dotyka, choć i tak warto sprawdzić raz na dłuższy czas. Od czasu do czasu dobrze jest też przegonić samochód, ja w tamtym roku na rozgrzanym silniku, trójka, gaz do oporu aż wskazówka się zatrzyma i tak przez kilka minut - bałem się, ale znajomy który zarządza linią jakości i testów AUDI/VW/PORCHE zapewnił mnie, że nic się nie stanie. Uwierzyłem mu, faktycznie nic się nie stało, a silnik trochę lepiej reagował na gaz. Także ja też zalecam przegonić czasem samochód. Ponoć dodatki do czyszczenia wlewane z paliwem nie specjalnie działają, chyba że masz wszystko tak pozatykane, że ledwo co paliwo ciągnie. A ja też wymieniam co roku filtry: powietrza, antypyłkowy (polecam z aktywnym węglem) oraz paliwa. No oczywiście oleju, ale to jasne. I tak jak Adamas napisał w innym poście, im częściej wymienisz olej, tym lepiej dla samochodu. Ja tak co 10-12 tyś. No i lej dobry olej. Teroterycznie był kiedyś zalecany Motul, ale teraz chyba Shell HELIX Ultra Diesel ma lepsze właściwości. Oby auto się jak najlepiej sprawowało m@uryc
  12. Czesc, W przypadku lepszych samochodów, w tym Audi, zapas wytrzymałości materiałów i elementów silnika to jeśli pamietam ok. 30%. Dlatego np. firma tuningowa MTM daje "bezpieczny" tuning na 163KM i podciągnięcie momentu do 350 Nm. Natomiast należy zwrócić uwagę na fakt, że taki tuning bezpiecznie mozna zrobić jak samochód jest na początku swojej żywotności, natomiast powyżej 100 000 KM należy się liczyć z tym, że usterki i wymiana części jak chociażby dwumasy, sprzęgła, ... może się pojawić. Również może się pojawić bez tuningu, wszystko zależy od właściwej oceny stanu swojego samochodu. Sam wysłałem zapytanie do MTM'a parę miesięcy temu, waham się, bo mam org. przebieg ponad 180 tyś, choć samochód (odpukać) sprawuje się bardzo dobrze i nie mam z nim żadnych problemów. To co Adamas pisze to prawda, jeśli moc będziesz wykorzystywał np. do manewru wyprzedzania, a nie do ścigania się na co drugim rondzie, to na pewno zmniejszy się prawdopodobieństwo konsekwencji tuningu do minimum. Warto zainwestować i zrobić tuning w profesjonalnym zakładzie przez sprawdzoną firmę, zakładanie dodatkowych chipów jest ryzykowne - poczytaj ilu ludziom sprawiło niemiłą niespodziankę. Jedyna zaleta dokładki to taka, że można ją odpiąć w dowolnym momencie i nie musisz przeprogramowywać mapy wtrysku, byle żeby udało Ci się to zrobić, zanim coś się stanie z samochodem. Nie mam doświadczenia w chipach, ale wiem jedno, że jak coś robić, to porządnie. @ Adamas: warto zainwestować w dobre hamulce, zaleca się założenie nawet większych tarcz, sam pewnie będę się tym zajmował, jeśli się w końcu zdecyduję na tuning. pozdrowienia! m@uryc
  13. Ja bym troche dolozyl na Twoim miejscu i kupil Moll'a, jesli planujesz trzymac auto przez nastepnych kilka lat. Jakies 5 miesiecy temu wymienilem, na necie kupilem za ok. 420zl. Albo Bosch, ew. Varta, choc slyszalem, ze ogolna jakosc na rynku spadla. Najwazniejsze, zeby bylo od pewnego sprzedawcy. m@uryc
  14. Czesc, Posluchaj Adamas'a. Przed zima w krajach, gdzie moze byc dosyc sroga, zaleca sie wymiane filtra paliwa. Tymbardziej u nas w PL mozna sie niekiedy "przejechac" na jakosci paliwa, wytraci Ci sie parafina, moze sie zrobic korek i po sprawie. Takze ja bym zrobil w kolejnosci: wymiana filtra paliwa, sprawdz akumulator (u mnie jak byl wyczerpany akumulator, to przy odpalaniu gaslo radio, wiec mozesz to sprawdzic oraz bylo niepelne spalanie, dymienie), swiece i potem pompowtryski. Sprobuj go tez przegonic jak bedzie dobrze rozgrzany. Powodzenia! m@uryc
  15. Audi jest przyjazne dla użytkownika: ten "długi plastik" to uchwyt, żebyś mógł dobrze nacelować jarzmo ze śrubką w odpowiednie miejsce - bardzo wygodne. pozdrawiam! m@uryc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.