slawek071976 Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 Witam,Potrzebuję informacji na temat wymiany paska wielorowkowego w A4 b7 1.9 TDI BRB 116KM. Konkretnie chodzi mi o przebieg i co trzeba wymieniać z tym paskiem (napinacze). Obecnie mam przebieg 161 000 km.PozdrawiamSławek
Jeżu Opublikowano 18 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2012 (edytowane) Nie znalazłem konkretnie przy ilu się to wymienia ale zależy to przedewszystkim od stanu paska oraz rolek nap/prow. Ja zawsze wymieniam to przy okazji wymiany rozrządu. Do wymiany potrzebujesz pasek 03G903137E, rolkę napinanającą 038903315AH, rolkę prowadząca 03G145276 i tyle. Przy okazji sprawdż stan sprzęgiełka alternatora. Miejsca nie jest za dużo ze względu na bliskość chłodnicy. Przed wymontowaniem paska wielorowkowego oznaczyć kierunek obrotów za pomocą kredy lub pisaka. Odwrotny kierunek obrotów używanego paska wielorowkowego może doprowadzić do jego uszkodzenia. Można też zdemontować górną część osłony paska zębatego. – W celu poluzowania paska wielorowkowego należy odchylić element napinający -zgodnie z kierunkiem strzałek-. – Zdjąć pasek wielorowkowy z koła pasowego alternatora. Zamontowanie Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności, należy przy tym zwrócić uwagę na następujące punkty: – Sprawdzić prawidłowe ułożenie paska wielorowkowego. – Uruchomić silnik i sprawdzić bieg paska. Bieg paska wielorowkowego 1 - Tłumik drgań 2 - Element napinający pasek wielorowkowy 3 - Pasek wielorowkowy alternatora, pompy układu wspomagania kierowania i sprężarki układu klimatyzacji 4 - Alternator 5 - Pompa układu wspomagania kierowania 6 - Rolka prowadząca 7 - Sprężarka układu klimatyzacji Edytowane 18 Lutego 2012 przez Jeżu 3
slawek071976 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2012 Dzięki za pomocPozdrawiam
slawek071976 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2012 Jeszcze jedno pytanie. Jakiej firmy pasek i rolki są stosowane w pierwszym montażu? I jakiej firmy ewentualnie polecacie?Pozdrawiam
Jeżu Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2012 Pasek w orygiale był u mnie z Conti, rolki chyba z Luka. Takie też polecam 1
Shaker Opublikowano 29 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2012 Cześć, czy w A4 B7 Avant 2.0 TDI BPW 140KM bedzie podobnie?Jeśli ktoś by mógł mi podać nr'y części był bym wdzięczny. Dziś przy mrozie zaczął mi piszczeć pasek :/
Jeżu Opublikowano 29 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2012 Cześć, czy w A4 B7 Avant 2.0 TDI BPW 140KM bedzie podobnie? Jeśli ktoś by mógł mi podać nr'y części był bym wdzięczny. Dziś przy mrozie zaczął mi piszczeć pasek :/ To samo.... Do wymiany potrzebujesz pasek 03G903137E, rolkę napinającą 038903315AH, rolkę prowadząca 03G145276 Nie kupuj tanich zamienników.... 1
Rekomendowane odpowiedzi