Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po około rocznym użytkowaniu audi zaczynają się schody. Po odwiedzeniu paru mechaników by zczytać błędy (większość nie widziała błędów bądź błąd nieznany) w końcu się udało. Po krótce moje problemy:

1) Auto traci moc, nie zależnie od rozgrzanego / zimnego silnika samochód chodzi jakby bez turbiny, czasami zapali się kontrolka silnika lecz nie zawsze. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnik pracuje normalnie, a kontrolka silnika nie zależnie raz świeci przy braku mocy a kolejnie mocy brak i kontrolka nie świeci. Poczytałem obstawiano na przepływomierz powietrza wg zaleceń odpiąłem wtyczkę podczas pracy silnika, no niby jakaś mała różnica w pracy silnika na wolnych obrotach była więc chyba raczej sprawny.

2) kod 17996 zawory zawieszenia silnika (N114) / (145)

poszperałem po forach, opisują uszkodzoną poduszkę pod silnikiem, brak styków itd; Zauważyłem że przy uruchomieniu auta i jego gaszeniu lekko zakołysze silnikiem (samochodem).

Moje pytanie brzmi następująco:

- czy zmostkowanie we wtyczce (w dwóch) do posuszek usunie błąd? (oczywiście tylko z historii błędu)

- czy wymienić jedną z poduszek (uszkodzoną) , czy za razem dwie? A może jeśli nie jest to jeszcze na tyle uciążliwe nie wymieniać i tylko zmostkować?

- jeśli wymiana to czy poduszkę z czujnikiem zastąpić poduszką bez czujnika, o wiele tańszą - 450zł a 150zł jest różnica.

3) kod 17932 - Przekaźnik pompy paliwa (J17): przerwa / zwarcie z masą, Sporadyczny. A więc:

- naczytałem się o sprawdzeniu instalacji, przelutowaniu ścieżek przekaźnika, przeczyszczeniu styków, a może warto go po prostu wymienić i od tego zacząć?

- czy naprawdę tak ciężko się do niego dobrać rozkręcając pokrywę w podszybiu?

- czy mogłyby ktoś podać jego dokłądny symbol - w hurtowni wymagane by kupić :(

- a może to cudo jest odpowiedzialne za moje problemy z mocą?

4) kod 18027 - Przekaźnik świec żarowych (J52) przerwa / zwarcie z masą, Sporadyczny. A co to?

Na koniec dodam rozrząd wymieniony od razu po zakupie, czyli jakieś rok temu, filtry, oleje wymienione 2 miesiące temu oprócz filtra paliwa, który właśnie jadę wymienić (około 10tyś temu był wymieniany). Co do świec żarowych to zostały wymienione na nowe przed zimą w 2011. Błędy zostały skasowane i po tygodniu - kolejnym odczycie pojawiły się znów. PS. Co do przebiegu samochodu to około 190tyś, bynajmniej tak wyświetla :) w załączniku foto z błędami.

Z góry dziękuję za pomoc.

post-10776-0-02327300-1342255148_thumb.j

Opublikowano (edytowane)

Filtr wymieniony! Jeszcze jedno małe pytanie: Jak podciągnąć- gdzie linkę hamulca ręcznego, strasznie wysoko muszę ja zaciągnąć pozatym hacze o podłokietnik ;/

Co do zamulania zaobserwowałem ze wystarczy zgasić silnik i ponownie uruchomić i jest wszystko ok. I jeszcze jedno z egr zauważyłem wyciek oleju.

Edytowane przez holek
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

1) Auto traci moc, nie zależnie od rozgrzanego / zimnego silnika samochód chodzi jakby bez turbiny, czasami zapali się kontrolka silnika lecz nie zawsze. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnik pracuje normalnie, a kontrolka silnika nie zależnie raz świeci przy braku mocy a kolejnie mocy brak i kontrolka nie świeci.

Przerabiałem podobny problem u siebie. Czyszczenie turbiny pomogło okazało się, że są zapieczone łopatki turbiny

  • Upvote 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie