holek Opublikowano 14 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Witam, po około rocznym użytkowaniu audi zaczynają się schody. Po odwiedzeniu paru mechaników by zczytać błędy (większość nie widziała błędów bądź błąd nieznany) w końcu się udało. Po krótce moje problemy:1) Auto traci moc, nie zależnie od rozgrzanego / zimnego silnika samochód chodzi jakby bez turbiny, czasami zapali się kontrolka silnika lecz nie zawsze. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnik pracuje normalnie, a kontrolka silnika nie zależnie raz świeci przy braku mocy a kolejnie mocy brak i kontrolka nie świeci. Poczytałem obstawiano na przepływomierz powietrza wg zaleceń odpiąłem wtyczkę podczas pracy silnika, no niby jakaś mała różnica w pracy silnika na wolnych obrotach była więc chyba raczej sprawny.2) kod 17996 zawory zawieszenia silnika (N114) / (145)poszperałem po forach, opisują uszkodzoną poduszkę pod silnikiem, brak styków itd; Zauważyłem że przy uruchomieniu auta i jego gaszeniu lekko zakołysze silnikiem (samochodem).Moje pytanie brzmi następująco:- czy zmostkowanie we wtyczce (w dwóch) do posuszek usunie błąd? (oczywiście tylko z historii błędu)- czy wymienić jedną z poduszek (uszkodzoną) , czy za razem dwie? A może jeśli nie jest to jeszcze na tyle uciążliwe nie wymieniać i tylko zmostkować?- jeśli wymiana to czy poduszkę z czujnikiem zastąpić poduszką bez czujnika, o wiele tańszą - 450zł a 150zł jest różnica.3) kod 17932 - Przekaźnik pompy paliwa (J17): przerwa / zwarcie z masą, Sporadyczny. A więc:- naczytałem się o sprawdzeniu instalacji, przelutowaniu ścieżek przekaźnika, przeczyszczeniu styków, a może warto go po prostu wymienić i od tego zacząć?- czy naprawdę tak ciężko się do niego dobrać rozkręcając pokrywę w podszybiu?- czy mogłyby ktoś podać jego dokłądny symbol - w hurtowni wymagane by kupić - a może to cudo jest odpowiedzialne za moje problemy z mocą?4) kod 18027 - Przekaźnik świec żarowych (J52) przerwa / zwarcie z masą, Sporadyczny. A co to?Na koniec dodam rozrząd wymieniony od razu po zakupie, czyli jakieś rok temu, filtry, oleje wymienione 2 miesiące temu oprócz filtra paliwa, który właśnie jadę wymienić (około 10tyś temu był wymieniany). Co do świec żarowych to zostały wymienione na nowe przed zimą w 2011. Błędy zostały skasowane i po tygodniu - kolejnym odczycie pojawiły się znów. PS. Co do przebiegu samochodu to około 190tyś, bynajmniej tak wyświetla w załączniku foto z błędami.Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
holek Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 (edytowane) Filtr wymieniony! Jeszcze jedno małe pytanie: Jak podciągnąć- gdzie linkę hamulca ręcznego, strasznie wysoko muszę ja zaciągnąć pozatym hacze o podłokietnik ;/Co do zamulania zaobserwowałem ze wystarczy zgasić silnik i ponownie uruchomić i jest wszystko ok. I jeszcze jedno z egr zauważyłem wyciek oleju. Edytowane 15 Lipca 2012 przez holek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hugo Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 1) Auto traci moc, nie zależnie od rozgrzanego / zimnego silnika samochód chodzi jakby bez turbiny, czasami zapali się kontrolka silnika lecz nie zawsze. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnik pracuje normalnie, a kontrolka silnika nie zależnie raz świeci przy braku mocy a kolejnie mocy brak i kontrolka nie świeci. Przerabiałem podobny problem u siebie. Czyszczenie turbiny pomogło okazało się, że są zapieczone łopatki turbiny 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi