Skocz do zawartości

Brak mocy na wolnych obrotach/ duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w moim Audi A6/C5 2000r, 2.5 TDi mam problem tego typu, że ma bardzo mało mocy na niskich obrotach, na wyższych jest okej, ale na niskich wolno się zbiera spod świateł. Zaczyna się zbierać od 2500-3000 obrotów. Inna sprawa, że ma duże spalanie (w granicy 13 litrów na 100). Gdzie szukać rozwiązania ? Od czego zacząć poszukiwania ?

Opublikowano

Powodów może być jak zawsze wiele. Ja w swoim miałem uszkodzony wtrysk sterujący (jak wejdziesz na allegro i wyszukasz oferty kompletów wtrysków, to zobaczysz, że jeden z wtrysków ma kabelek... to właśnie ten wtrysk).

 

Ten wtrysk zawiera uzwojenie, które bada rzeczywistą pozycję wtrysku i porównuje to z zamierzoną pozycją. Jeśli coś się nie zgadza, komputer wylicza poprawki dawkowania paliwa dla pozostałych wtrysków. Możliwe, że mechanicznie wtrysk jest absolutnie sprawny, ale uzwojenie padło. Tego uzwojenia na ile mi wiadomo nie da się regenerować. Sam silnik pracuje w takiej sytuacji bez podawania poprawek (a może podając ostatnie znane poprawki? tego nie wiem).

 

Poprawki są najbardziej potrzebne przy niskich obrotach. Im obroty rosną, tym potrzeba wprowadzania korekt jest mniejsza. Po prostu proces spalania przy wysokich obrotach jest tak krótki, że komputer sterujący i tak ma niewielkie pole do korekcji. Wówczas niejako samoistnie silnik łapie rytm i "moc jest znów z Tobą".

 

W zależności od zużycia/rozklekotania silnika, możesz mieć właśnie taki efekt. W idealnie działającym silniku, wtrysk sterujący jest niepotrzebny, im silnik gorszy, tym więcej poprawek. Jeśli rzeczywiście trafiłem z diagnozą, to chyba i tak masz silnik w złym stanie.

 

Jak napisałem, ja u siebie musiałem taki wtrysk wymienić. Tyle, że nie widziałem jakiegoś większego zużycia paliwa. Brak mocy to też pojęcie względne, za to na pewno auto nie szło płynnie. Silnik nagle łapał ciąg tak w okolicy 2000 obrotów. To że miałem uszkodzony wtrysk wyszło podczas skanowania błędów. De facto szukaliśmy z mechanikiem innego problemu. Teraz auto jedzie znacznie płynniej, choć niestety muszę powiedzieć, że manualna skrzynia biegów w Allroad (2003) jest nieporozumieniem. Tęsknię do tej zwykłej z A6.

 

Jeszcze jedno. "Niesprawnego" wtrysku nie wyrzucaj. Mechanicznie niczym się nie różni od pozostałych. Jeśli jest sprawny mechanicznie, to może w przyszłości zastąpić dowolny inny wtrysk (jeśli takowy się uszkodzi).

  • Upvote 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie