Skocz do zawartości

Pali sie kontrolka check, pomocy!!


brodan2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miesiąc temu zakupiłem audiczke 2.0 130km benzyna+lpg. Kupując ją już paliła sie kontrolka chech engine choć poprzedni właściciel nie kazał sie tym wcale przejmować. Mimo to postanowiłem to zrobić, zaprowadziłęm do mechanika, na komputerze okazało sie podobno ze któraś świeca gubi iskre i stąd ten błąd. Wymieniłęm wszystkie świece na nowe i po ok. 200km kontrolka znowu sie zapaliła:/ dodam, że przy zmianie biegów jadąc na lpg lubi mi szarpnąć po spuszczeniu sprzęgła, zauważyłem też raz jak przełączyłem na benzyne zeby sprawdzić czy szarpie też na benzynie jak zmieniam bieg(nie szarpie) i przełączyłęm spowrotem na gaz to kontrolka check zaczęła migać kilka razy i spowrotem świeci cały czas. Prosze o pomoc może ktoś już miał takie objawy i umie doradzić. Myśle że to szarpnięcie przy zmianie biegów jest włąśnie powiązane z tym że pali sie ta kontrolka, może do gazownika jechać? Choć gaz jest roczny BRC także nie powinno sie nic dziać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELo

 

Bo gaz jest do zapalniczek, a nie do samochodów.

Jedź do gazownika skoro problemy masz na LPG

 

PS

 

Aha podobno reduktory BRC nie należały do najtrwalszych i po około roku czasu trzeba wymienić w nich membrany, a nie dać naciągnąć się na wymianę całego reduktora

 

Pzdr

Edytowane przez adamas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELo

 

Nie ma za co.

Nie krytykuję nikogo za gaz w aucie, moim zdaniem jest to nieopłacalne i tyle ( w przypadku montażu instalacji ) przy zakupie auta już zagazowanego, czy każdego innego, należy liczyć się z nieprzewidzianymi kosztami.

Ogarnij temat na spokojnie, serwisuj uczciwie i śmigaj autem bo jest fajne.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozłącza Ci gazu przypadkiem ? Sprawdź ciśnienie na reduktorze czy nie słabnie przy wciśnięciu gazu, bo możliwe, że nie wyrabia reduktor. Wówczas tak jak Adamas napisał zrób regenerację reduktora a nie kupuj nowego. Ewentualnie sprawdź wtryski gazowe. Komputer mi pokazywał brak zapłonu na którymś cylindrze, losowo. Co prawda przy okazji okazało się, że cewka padła ale to już dodatkowy temat :) W tym modelu są wadliwe i jest akcja fabryczna w serwisie audi, jak masz oryginalne to Ci wymienią na nowe pozbawione wad.

 

Pzdr!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

gazu nie rozłacza, ostatnio nawet przestało szarpać przy zmianie biegów ale ta kontrolka mnie wkurza. Dzwoniłem do tego mechanika co świece wymieniał, stwierdził że jak nie to to cewka zapłonowa... Ciekawe czy pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłeś VAGiem ? Sprawdzałeś błędy na sterowniku gazowym ? Kody błędów dużo powiedzą. Bo tak strzelać to trochę bezsensu ... Cewki są drogie ale pamiętaj o tej akcji fabrycznej co wspomniałem wcześniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

panowie komputer pokazywał błąd na 4 cylindrze, pojechałem do mechanika by wymienić cewke bo święce już zmieniłem wcześniej na nowe i okazało sie że czwarta świeca jest zalana bo olej dostaje sie do niej przez uszczelke klawiatury( pomyślałem że świeca zalana miał prawo szarpać przy zmianie biegów,a przez to mogła sie zaświecić kontrolka check, teraz powinno być ok), uszczelka została wymieniona, cewke również wymieniłem profilaktycznie bo kolega akurat miał od tego samego silnika, wszystko szczelne już olej nigdzie nie kapie a kontrolka nadal sie pali... Dodam że dzień przed wymianą tej uszczelki i cewki ta kontrolka od silnika zgasła sama, ucieszyłem sie bo stwierdziłęm że zaoszczędze na wykosowaniu tego błędu po naprawie, a po naprawie kontrolka znowu sie zaświeciła... MAcie jakieś pomysły, bo już zgłupiałęm:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka na pewno sprawna ? Ja bym proponował podłączenie do komputera. A najlepiej, kupno kabla i zainstalowanie programu, sam będziesz sobie mógł sprawdzać błędy. Kupiłem kabel na alledrogo za 50zl i do prostego sprawdzania błędów i ich usuwania w zupełności wystarczy i zapobiega bezsensownemu wydawaniu kasy na mechaników w wielu przypadkach:) Też miałem błąd cewek dwukrotnie ale nie pamiętam czy sam się ten błąd usuwa czy trzeba po wymianie usunąć... Swoją drogą znam przypadki, że przy dołożonej instalacji gazowej ciągle świeci się kontrolka check, mnie by to chyba za bardzo denerwowało :) Sprawdzałeś sterownik gazu czy nie ma błędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sterownika nie sprawdzałem, u gaziarza jeszcze nie byłem, puki co zaliczyłem już 3 mechaników i każdy ręce rozkłada .Na ostatnim sprawdzaniu na kompie pokazało 4 błędy, zła domieszka paliwa, błąd katalizatora, i chyba coś ze sprzęgłem jak dobrze pamiętam. a mógłbyś mi polecić jakiś w miare do 100zł kabel z programem? może to wina poprostu że może nie mam już katalizatora? jutro sprawdze czy kat w ogole jest tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisali już na forum jakie programy warto zakupić, jest to kwestia indywidualna i dostosowana do potrzeb. Poszukaj a na pewno coś sobie dobierzesz. Ja korzystam z programów VWTOOL, VAG-COM 311-2 oraz Polski Vag 4.9. Z katalizatorem to nie wiem ale błąd z mieszanką paliwa też miałem i była to cały czas wina zużytego reduktora, po regeneracji problem zniknął...Możesz sobie zakupić kabel za 50zl do vaga oraz prawdopodobnie za drugie 50zl kabel do swojego sterownika gazowego. Zobaczysz sam, jak Ci działa gaz, błędów możesz nie mieć ale po ciśnieniu gazu w czasie jazdy zobaczysz czy wszystko chodzi dobrze. W moim przypadku z ustawionego 1.0 spadało aż do 0.4-0.5... Po regeneracji przy mocnym butowaniu max. do 0.8-0,9. Przy okazji polecałbym wymienić obydwa filtry gazowe: stały i ciekły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiem ci że mam ten sam problem, gadałem już z niejednym właścicielem audi i połowa mówi że to częsty przypadek.. dlaczego, nie wiem.. nastała zima samo zgasło :D podejżewam że u mnie rozchodzi się o system chłodzenia.. głowy sobie tym nie zawracam i jeżdzę dalej :D nic się nie sypie, troszkę brakuje płynu chłodniczego i możliwe że to jest powód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

sprawdziłem wagiem, który sobie kupiłem. pokazało jeden błąd...

 

 P0420 - zdolność konwertera katalitycznego do usuwania szkodliwych składników spalin, tzw. współczynnik konwersji (blok cylindrów nr 1)

 

Macie jakiś pomysł co to może być?? może poprostu wystarczy wyczyścić wtryskiwacze paliwa? to bym sobie sam to zrobił, aby w koszty sie nie pchać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie