Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem zainteresowany kupnem audi a4 1.8 turbo z automatyczna skrzynia biegow z tiptronic'iem, chciałbym dowiedizeć się co nieco o tym aucie, czy polecanie, czy warto, co spr przy zakupie i ew. ile by mnie kosztowaly naprawy i ile kosztuje wymiana skrzyni biegow...

z gory dzięki :)

  • Upvote 1
Opublikowano

Napisz przede wszystkim dlaczego akurat 1.8 T w benzynie i tiptronicu? Czy masz jakiś konkretny egzemplarz na oku? Czy biorąc pod uwagę ceny PB nie warto byłoby zastanowić się nad jednym z najlepszym moim zdaniem silników 1.9 TDI? Sam od czasu do czasu jeżdżę A4 B5 mojego ojca z automatem i bardzo sobie chwalę. Jeżeli chcesz koniecznie kupić samochód w automacie, to polecałbym zwykły automat bez tiptronica, ponieważ jest on mniej awaryjny. Koszt naprawy skrzyni różni się w zależności od usterki - na pewno kilka pensji najniższej krajowej będzie trzeba położyć na stół... ;)

Pozdrawiam

Opublikowano

Podobno lepiej nie kupować starszego disla, konkreta jescze nie mam na oku. Automat mnie ciagnie poprostu...nie chce mi sie co chwile wciskac sprzegla i zmieniac biegi- poprostu wygoda ;)szkoda ze tiptronic jak mowisz jest bardziej awaryjny niz zwykly bo to wedlug mnie przydatne raczej np. na trasiealbo jak kogos wyprzedzasz...

Opublikowano

Podobno lepiej nie kupować starszego disla, konkreta jescze nie mam na oku. Automat mnie ciagnie poprostu...nie chce mi sie co chwile wciskac sprzegla i zmieniac biegi- poprostu wygoda ;)szkoda ze tiptronic jak mowisz jest bardziej awaryjny niz zwykly bo to wedlug mnie przydatne raczej np. na trasiealbo jak kogos wyprzedzasz...

Co do diesla to oczywiście wszystko zależy od danego egzemplarza - mogą być 2 takie same modele z identycznego rocznika, a w diametralnie innym stanie. Ja na Twoim miejscu szukałbym diesla bez pompowtrysków - są mniej awaryjne, a koszt ewentualnej naprawy mniejszy. Jeżeli chcesz automat to ja osobiście brałbym bez tiptronica. W porównaniu do manuala zbiera się niewiele gorzej, a odpowiednio konserwowana skrzynia nie powinna się psuć... ;) Więcej o automatycznej skrzyni biegów w A4 B5 znajdziesz tutaj: Audi A4 B5 1.9 TDI - automatyczna skrzynia biegów.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

super, dzieki za pomoc i podpowiedzi :) po przeczytaniu tamtego forum wnioskuje ze warto miec automat ale potrafi byc cholernie drogi w naprawie...

dzieki jeszcze raz. co do disla to kwesta tego ze ma mniej mocy...ale teraz sie zastanowie dokladniej.

Opublikowano

jescze jedno pytanko... czy jest jakas mozliwosc zeby sprawdzic w jakim stanie jest owa automatyczna skrzynia, gdzie co i jak? ( o ile mozna)

Polecam przeczytać poniższy artykuł:

Przy zakupie używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów należy zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny skrzyni. Najrozsądniej jest skorzystać z usług wykwalifikowanego fachowca, który będzie w stanie lepiej ocenić stan techniczny tego podzespołu. Automatyczna skrzynia biegów w przypadku konieczności naprawy jest zazwyczaj drogim przedsięwzięciem i może okazać się, że z pozoru tanio zakupiony samochód w efekcie, z uwagi na rychłą konieczność naprawy skrzyni - będzie bardzo drogi. Najważniejszą rzeczą jaką należy zrobić przed zakupem jest przeprowadzenie odpowiedniego testu drogowego. Test ten potencjalny nabywca pojazdu może wykonać we własnym zakresie.

Do pierwszego testu silnik musi być całkiem zimny. Po uruchomieniu silnika i odczekaniu około 15-20 sekund sprawdzamy zachowanie się samochodu przy przełączaniu dźwigni zmiany biegów z pozycji P-parking i N-neutral w każde inne położenie. Załączanie biegów, przy wciśniętym pedale hamulca powinno następować w sposób zdecydowany ale płynny, bez gwałtownych szarpań. Po zwolnieniu pedału hamulca, na załączonym biegu samochód powinien się toczyć.

UWAGA: Takie zachowanie odnosi się do wszystkich modeli skrzyń automatycznych o klasycznej budowie, oraz do skrzyń bezstopniowych nowej generacji zaopatrzonych w sprzęgło hydrokinetyczne. Nie odnosi się natomiast do skrzyń bezstopniowych typu CVT i ECVT starszej generacji, zaopatrzonych w sprzęgło elektromagnetyczne. Przy tych modelach skrzyni przy załączaniu pozycji do jazdy w przód i w tył na załączonym hamulcu, istotna jest możliwość swobodnego przemieszczania dźwigni. Jeżeli przełączenie dźwigni zmiany biegów przy w/w skrzyniach bezstopniowych następuje ze zdecydowanie wyczuwalnymi oporami, świadczy to najczęściej o uszkodzeniu sprzęgła elektromagnetycznego. Również toczenie się samochodu z tym modelem skrzyni bezstopniowej po zwolnieniu hamulca, a bez naciśnięcia pedału przyspieszenia świadczy o nieprawidłowościach w działaniu sprzęgła elektromagnetycznego lub układów sterujących.

Przy skrzyniach o budowie klasycznej, na włączanie biegów do jazdy w przód samochód powinien reagować natychmiast po przełączeniu dźwigni. Załączenie biegu do jazdy w tył odbywa się zawsze z małym opóźnieniem. Jest to zachowanie prawidłowe o ile opóźnienie to nie wiąże się z szarpaniem przy włączaniu, lub brakiem toczenia się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca. Po przeprowadzeniu wyżej opisanych wstępnych czynności kontrolnych, wykonujemy jazdę próbną na odcinku przynajmniej 20 km. W czasie jazdy kontrolujemy sposób załączania kolejnych biegów. Podczas zmiany biegów w górę i w dół nie mogą być wyczuwalne poślizgi ani zdecydowane, gwałtowne szarpania czy też przyhamowania między biegami. Po rozgrzaniu układu (przejechanie odcinka około 10 km) zatrzymujemy się i ponownie sprawdzamy zachowanie się samochodu w taki sam sposób jak na zimnym silniku. Podczas każdego ruszania w przód samochód musi ruszać z pierwszego biegu. (Nie dotyczy to niektórych modeli samochodów marki Mercedes, gdzie przy łagodnym ruszaniu program skrzyni zaczyna się od drugiego biegu, a załączanie pierwszego biegu następuje tylko przy silniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia).

Bez względu na temperatury układów w samochodzie i temperatury zewnętrzne przełączanie biegów w górę i w dół powinno być płynne. Bez względu na poziom wciśnięcia pedału przyspieszenia nie powinny być wyczuwalne nadmierne różnice "twardości" w punkcie zmiany biegów z niższego na wyższy, oraz z wyższego na niższy - samoistna redukcja biegów podczas zatrzymywania pojazdu. Występowanie dużych różnic, zwłaszcza przy zmianie 2-3 w górę oraz 2-1 w dół może świadczyć o konieczności wykonania dość kosztownej naprawy. Takie zachowanie nie stanowi obligatoryjnie o wystąpieniu uszkodzeń jednakże przy zaobserwowaniu takiego zjawiska wskazana jest konsultacja specjalisty celem zweryfikowania stopnia zagrożenia potencjalnym uszkodzeniem.

Przy skrzyniach sterowanych elektronicznie, wyposażonych w dodatkowe przełączniki modyfikacji programu należy sprawdzić działanie funkcji każdego przełącznika. Brak działania jakiejś funkcji świadczy o uszkodzeniu układów elektronicznych. Uszkodzenia takie nie pozostają bez wpływu na szybkość zużycia innych elementów skrzyni.

Przy oględzinach zewnętrznych szczególną uwagę należy zwrócić na ewentualne wycieki ze skrzyni. Jeżeli sprzedający nie ma nic do ukrycia zgodzi się na kontrolne sprawdzenie jakości oleju, oraz ilości szlamu magnetycznego nagromadzonego na magnesach filtrujących znajdujących się wewnątrz skrzyni. Oględziny takie w dużej mierze pozwalają na określenie stopnia zużycia elementów.

Przy samochodach z elektronicznymi układami sterowania wskazane jest wykonanie testu kontrolnego w serwisie wyposażonym w specjalistyczną aparaturę.

(ź) http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=1

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie