Skocz do zawartości

tomi14101

Oryginalny Subwoofer nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, głupio tak zaczynać znajomość z forum od razu z prośbą o podpowiedzi napraw, ale szukam już drugi dzień i nic na ten temat nie znalazłem.

Sprawa wygląda następująco, Żona w swojej Audi posiada oryginalny Subwoofer w miejscu koła zapasowego. I jak już się domyślacie, nie wydaje z siebie dźwięków. 
Wyciągnąłem go z auta i podłączyłem na krótko w domu di innej instalacji celem sprawdzenia czy w ogóle zadziała i sukces, subwoofer działa.
Ale podłączając go do auta nie wydaje żadnych dźwięków, podłączyłem już sie VCDS-em i wypluł następujące błędy -

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 5F: Elektr.informacji       Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu: 8V0 035 043 M    HW: 8V0 035 043 
  Komponent i/lub wersja: MU-H-N-EU     H41 0171
           Kodowanie: 01730001FF0A000021110001000A00002F000105010001009E
           Kod serwisu: WSC 06314 790 00021
              Zbiór danych ASAM: EV_MUHig6C3HBAS 001040 (AU37)
                       ROD: EV_MUHig6C3HBAS_AU37.rod
                      VCID: 3A7B84E9BD5F9E9ADB-806E
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

0535 - Subwoofer 
          B106C 12 [008] - zwarcie z plusem
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 249
                    Przebieg: 161013 km
                    Data: 2020.01.25
                    Czas: 15:31:20

                    Napięcie zacisku 30: 12.5 V

0536 - Subwoofer 
          B106C F0 [009] - wzajemne zwarcie
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 4
                    Wew.licznik błędów: 209
                    Przebieg: 160995 km
                    Data: 2020.01.25
                    Czas: 14:02:22

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V




Pomoże któś ? w necie znalazłem info tylko na temat poprzedniej wersji Audi A3 ...

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec rozeznałem się trochę w temacie, jeżeli ktoś będzie miał podobny problem do mojego to mogę już trochę podpowiedzieć.

Otuz problem dotyczy nie tylko Audi ale również VW, Skody itp. Wszystkich aut w grupie VAG. A spowodowane jest to użyciem kiepskich materiałów wykorzystywanych do budowy radia a dokładniej MMI czy DISCOVERY MEDIA w przypadku VW ( jak pomyliłem nazwę to wybaczcie ). 
 

Co się dokładnie dzieje ? 
ZIMNE LUTY ! Czyli zmora wszystkich urządzeń elektrycznych spowodowana jak już wcześniej wspomniałem kiepskimi materiałami, podatnymi na korozje w przypadku cyny, lub pękanie, lub utlenianie, przez co pojawiają się świsty w głośnikach ( początkowo ) następnie w głośnikach jeden po drugim lub parami zanika dźwięk. Objawami mogą być również - zanikanie obrazu, brak poszczególnych funkcji typu navi, Bluetooth, funkcje głosowe i tak takiej i tak dalej. 

Popytalem kilka osób, poczytałem tez trochę w necie jakim sposobem można coś takiego naprawić, odpowiedzią może być tutaj Reballing, czyli podgrzewanie wszystkich przerwanych połączeń w scieszkach, układach scalonych, lutuw i innej czarnej magii która tam siedzi.. Pewny tego nie jestem, ale daje 50 % ze naprawa na tym może polegać. Sam naprawiłem tak kiedyś pilota do bramy garażowej, mówiąc w skrócie włożyłem elektronikę z pilota do piekarnika na 200C na 10 minut. Po operacji pilot jak nowy, a nowy nie do dostania.. Używka tez.
To nie był mój pomysł oczywiście. Ale jak pilot miał iść do śmieci to czymu nie spróbować tak banalnej czynności? 
Tak !! Korci mnie żeby włożyć to cholerne radio do piekarnika !!! 
 

I powiem wam więcej, zrobiłem to ! Ale na krócej bo się trochę cykałem i jak na złość nic ta profesjonalna operacja nie dała, ani na plus ani na minus. Ale przynajmniej spróbowałem. 

Obdzwonilem kilka firm ( jestem zmuszony szukać tu w DE ) i cena za usługę naprawy oscyluje w granicach 400 €. Trochę się zawiodłem ta ceną, ponieważ w ogłoszeniu ktore widnieje na Ebaykleinanzeige koszt tej usługi zachęca do naprawy ( 75€ ). Lecz po rozmowie z pracownikiem firmy szybko dowiedziałem się, ze to tylko takich chwyt marketingowy. A niemiłemu Panu szybko oznajmiłam, ze jeżeli miałbym wydać już te 400€ to wydał bym je na drugie używane radio ( oczywiście sprawne i sprawdzone ) a moje sprzedał bym jeszcze na części lub w całości. 

Znalazlem firmę w Holandi która zajmuje się także naprawą wyłącznie tego typu usterek w grupie VAG, cena znacznie mniejsza bo oscyluje już w granicach 250€. Ale mam do niej 240km. 
Cała naprawa ma trwać niby do 45minut, na ile w tym prawdy to się okaże. Czekam w tym momencie na odpowiedz o termin. Jak się tam wybiorę to zaliczę jeszcze muzeum Lotnictwa podobno ciekawe miejsce

Jak coś pójdzie do przodu to dam znać

——————————————————————————

Sukces !! Subwoofer gra świetnie i ma się dobrze, zarówno jak i radyjko.
 

Nie udałem się do Holandii a do Köln, a żeby było śmieszniej do firmy która prowadzą nasi rodacy. Firma pełna profesja !! Trochę to trwało bo okazało się ze obydwie końcówki mocy były upalone,

a wiec zimne luty owszem siały spustoszenie ale również jak wspomniałem upalone końcówki mocy, zapytałem co jest przyczyna ich upalania, odpowiedz jest krótka - wadliwa konstrukcja a przez to kiepskie chłodzenie 

Edytowane przez tomi14101

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.