Skocz do zawartości

Układ chłodzenia,brak płynu,po dolaniu podnosi się poziom


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj stan płynu był trochę poniżej min,zrobiłem ok 200km,dziś rano po odpaleniu był komunikat że brak plynu. Faktycznie,nie było,dolalem wody,trochę ponad max,po nagrzaniu się silnika poziom się podnosi,także przy odkręconym korku w zbiorniczku. Czy to normalne? Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Nagrzany płyn chłodniczy zwiększa swoją objętość.
Na twoim miejscu sprawdziłbym, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony.

Ubytków płynu nie uzupełniamy wodą, tylko odpowiednio rozcieńczonym koncentratem!

Edytowane przez steve69
  • Like 1
Opublikowano

Właśnie dziś będę sprawdzał,generalnie,zastanawia mnie to,czemu ubyło mi tego płynu,pod korkiem i na bagnecie jest ok,żadnych objawów uszczelki(moim zdaniem tylko). On stał w komisie jakiś czas,ale czy to ma jakieś znaczenie 

 

Opublikowano

Od oleju,gdzieś czytałem,że tam też może być ewentualnie jakaś maź

Opublikowano

Dziś spuszcze trochę płyny do poziomu pomiędzy min a max, i zobaczę co się będzie działo,mam nadzieję,że to nic takiego bylo

Opublikowano (edytowane)

Internet "mówi", że do sprawdzenia:

  • czy w zbiorniku na płyn chłodniczy są tłuste plamy z oleju,
  • czy nie ubywa płynu, a nie przybywa oleju,
  • czy auto dymi na biało-niebiesko nawet jak jest nagrzany wydech i dymić nie powinno,
  • czy jest biały nalot pod korkiem (takie "masło", "majonez"), który nie znika po dłuższej jeździe,
  • czy po przegazowaniu na wolnych obrotach wybija płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym (bąbelki gazu - jakby się gotował).

Występowanie powyższych objawów może świadczyć o przedostawaniu się płynu chłodniczego do układu olejowego.

 

Edytowane przez steve69
Opublikowano

Nie,nie ma takich objawów. Sprawdzę pod korkiem na zimnym silniku ten nalot (wczoraj nie było) i jeszcze czy dymi. Tylko właśnie,co z tym płynem pierwszego dnia się stało, wycieków nie zauwazylem

Opublikowano

Płyn uzupełnij tak,aby na zimnym silniku poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym był trochę ponad MIN. Po porządnym rozgrzaniu silnika poziom powinien się znacznie podnieść (ale nie ponad MAX).

Dobrze by było wymienić całość płynu na świeży, bo on z czasem też traci na swoich właściwościach (to samo dzieje się z płynem hamulcowym i wspomagania).

 

 

  • Like 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie