rarog5 Opublikowano 24 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2022 Czy ma ktoś wiedzę w temacie zamulonej nagrzewnicy w Q5. W poprzednim sezonie ogrzewanie działało bez najmniejszego problemu z pełną wydajnością, teraz po okresie letnim nie używania nagrzewnica jest kompletnie zablokowana, nie ma w niej żadnej cyrkulacji, dodatkowa pompka elektryczna została wymieniona ale niczego to nie dało, układ chłodzenia wypłukany dwukrotnie Prestonem - wyleciało dużo szlamu ale ogrzewanie nadal nie działa, temperatura silnika stoi na 90 jak u młodego i nigdy nie było z tym problemu. Podobno w tym modelu wyjęcie nagrzewnicy wymaga demontażu deski a tego chciałbym uniknąć, zastanawiam się nad wyłonieniem przyłączy nagrzewnicy na ścianie grodziowej i podłączeniem do nich pompki w odwrotnym obiegu żeby wypluło ten korek w odwrotną stronę (mam taką pompę ręczną do napełniania glikolem instalacji gruntowych pomp ciepła i kolektorów słonecznych) względnie są takie agregaty płuczące do instalacji podłogowych które wytwarzają zmienny przepływ (tłoczą i ciągną na przemian) plus do tego jest powietrze żeby wytworzyć burzliwy przepływ, tylko nie wiem na jakie ciśnienie ten układ jest wytrzymały żeby go nie uszkodzić. Czy miał ktoś już podobny problem i jak sobie z tym poradził (poza wymianą nagrzewnicy w ASO bo to zawsze można ...). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi