rarog5 Opublikowano 24 Grudnia 2022 Zgłoś Opublikowano 24 Grudnia 2022 Czy ma ktoś wiedzę w temacie zamulonej nagrzewnicy w Q5. W poprzednim sezonie ogrzewanie działało bez najmniejszego problemu z pełną wydajnością, teraz po okresie letnim nie używania nagrzewnica jest kompletnie zablokowana, nie ma w niej żadnej cyrkulacji, dodatkowa pompka elektryczna została wymieniona ale niczego to nie dało, układ chłodzenia wypłukany dwukrotnie Prestonem - wyleciało dużo szlamu ale ogrzewanie nadal nie działa, temperatura silnika stoi na 90 jak u młodego i nigdy nie było z tym problemu. Podobno w tym modelu wyjęcie nagrzewnicy wymaga demontażu deski a tego chciałbym uniknąć, zastanawiam się nad wyłonieniem przyłączy nagrzewnicy na ścianie grodziowej i podłączeniem do nich pompki w odwrotnym obiegu żeby wypluło ten korek w odwrotną stronę (mam taką pompę ręczną do napełniania glikolem instalacji gruntowych pomp ciepła i kolektorów słonecznych) względnie są takie agregaty płuczące do instalacji podłogowych które wytwarzają zmienny przepływ (tłoczą i ciągną na przemian) plus do tego jest powietrze żeby wytworzyć burzliwy przepływ, tylko nie wiem na jakie ciśnienie ten układ jest wytrzymały żeby go nie uszkodzić. Czy miał ktoś już podobny problem i jak sobie z tym poradził (poza wymianą nagrzewnicy w ASO bo to zawsze można ...).
Michu2482 Opublikowano 13 godzin temu Zgłoś Opublikowano 13 godzin temu Cześć, podbijam temat zeby nie tworzyć nowych, chociaż nie bylo zaangażowania Mam identyczny problem w swoim audi, ogrzewanie przestalo dzialać, tylko mam wrazenie ze problem jest spowodowany jakims zaawerem albo czym podobnym( nie z zamulony nagrzewnicą ) ponieważ sa sytuację ze pojawi sie ogrzewanie i wtedy obydwa przewody zasilające nagrzewnice sa gorące, czyli nagrzewnice jest drożna. Podpowiedzcie proszę gdzie szukać w Audi q5 8r 2.0 tdi z silnikiem CNHA elementów sterujących ogrzewaniem kabiny.
Rekomendowane odpowiedzi