Skocz do zawartości

Audi a4 b8 allroad 2014 bierze olej i płyn chłodniczy


ArtureN85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam auto z silnikiem CNHA 2.0tdi 190 ps 2014 r manual z przebiegiem 125000 i przy 120000 zaczął mi znikać olej i płyn chłodniczy .Wcześniej nie było problemu z niczym .Olej nie miesza się z płyn a płyn nie trafia do oleju ,poza tym nie ma żadnych innych objawów .Nie ma wycieków na zewnątrz .Czy ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ewentualne przyczyny poniżej:

1. Uszkodzenie uszczelki głowicy - jeśli uszczelka głowicy jest uszkodzona, może to prowadzić do wycieku oleju lub płynu chłodniczego do komory spalania, co skutkuje jego spaleniem w silniku. W tym przypadku może wystąpić również biały dym z wydechu, spadek mocy silnika i/lub pojawienie się bąbli w zbiorniku wyrównawczym układu chłodzenia.

2. Pęknięta rura oleju lub chłodnicy -  może spowodować wyciek oleju lub płynu chłodniczego, ale nie zawsze musi być widoczna dla oka. W takim przypadku może wystąpić spadek mocy silnika lub problemy z chłodzeniem.

3. Uszkodzona pompa olejowa - może spowodować, że olej nie jest prawidłowo przepompowywany przez silnik, co skutkuje jego znikaniem. W takim przypadku może wystąpić również hałas z silnika.

4. Uszkodzona pompa wody - może prowadzić do niewystarczającej cyrkulacji płynu chłodzącego, co może skutkować jego wyparowywaniem lub znikaniem. W takim przypadku może wystąpić również przegrzewanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 4.03.2023 o 14:03, ArtureN85 napisał(a):

Witam posiadam auto z silnikiem CNHA 2.0tdi 190 ps 2014 r manual z przebiegiem 125000 i przy 120000 zaczął mi znikać olej i płyn chłodniczy .Wcześniej nie było problemu z niczym .Olej nie miesza się z płyn a płyn nie trafia do oleju ,poza tym nie ma żadnych innych objawów .Nie ma wycieków na zewnątrz .Czy ktoś miał podobny problem?

Witaj, posiadam podobne objawy. Od wymiany do wymiany oleju silnikowego nie obserwowałem ubytku oleju. (Co 10 000km). Aktualnie mam około 317 000km przebiegu.

Kupilem samochod od wlasciciela ktory mial go 6 lat z przebiegiem 292 000km. Nie obserwowałem ubytku płynu chlodniczego od tego czasu ale moze minimalnie wystepowal. W polowie swojego przebiegu robilem rozrzad 12000 km temu (z pompą wody), plyn byl wymieniany wiec moglo sie to ukryć. 

 

Ostatnio wymienialem uszczelniacz wału korbowego oraz przy okazji wymianiałem olej. Po wymianie zaobserwowalem, że po 1000km znika olej silnikowy, mysle ze około nawet litra na 1000km. (Nagle). Oraz, że ubywa płynu chłodzącego stopniowo (minimalnie). Przy temperaturze 0 stopni zanim auto zagrzeje sie do okolo 60 stopni C. Duzo pary wodnej z wydechu (az zawija sie nad dach samochodu). Podejrzewam ze to UPG tylko nie mam pewności. Robiłem test CO2 na plynie wyszedl negatywnie. Plyn chlodniczy jest czysty, olej jest czysty, korki są czyste. Raczej nie robi się jakies szczegolne nadcisnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego. Choc jakis czas temu wypchnalem z wezy pare babli powietrza (od tego czasu ich nie obserwuje). 

 

Czy w twoim przypadku byla to UPG? Jeżeli, tak to jaki był koszt naprawy tej usterki i czy robiles cos przy okazji?

 

Czy waszym zdaniem jest mozliwosc ze to cos innego? Np. Chłodniczka EGR?

Edytowane przez soaw80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie