Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czołem!

Po prawie 6 latach jazdy (przebieg: 101 tys.) w moim a6 C7 (rocznik 2017, listopad, 2.0 TFSI 252 KM, skrzynia S-Tronic, quattro, polski salon) zapalił się check-engine. Auto zachowuje się normalnie, nie widzę różnicy podczas jazdy, nie mniej zestaw błędów jest, a check po skasowaniu zapala się znów po około 25 km jazdy.

Oto błędy:
1. P006800: Korelacja MAP/MAF <-> położenie przepustnicy.
2. P227900: Nieszczeln. ukł. pow. dolot.

Wklejam dane z VCDS-a:

Wtorek,24,PaYdziernik,2023,20:04:34:00009
Wersja VCDS: AKP 20.4.2 uruchomiony na Windows 7 x64
http://www.vcds.pl

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06L-907-115-V1.clb
Oznaczenie elementu: 4G5 907 115 B HW: 8T2 907 115
Komponent i/lub wersja: 2.0l R4 TFSI H13 0002
Kodowanie: 0A2500322466010B2002
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS0204G5907115B 001003 (AU57)
ROD: EV_ECM20TFS0204G5907115B.rod
VCID: 295948A348F92BCE65-807C

2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

15101 - MAP/MAF -- powi1zanie z po3o?eniem przepustnicy
P0068 00 [101] - -

Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00000001
Priorytet b3edu: 2
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 101412 km
Data: 2023.10.24
Czas: 19:37:58

Predkooa obrotowa silnika: 1122.25 /min
Unormowana wartooa obci1?enia: 12.5 %
Predkooa pojazdu: 31 km/h
Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 103 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 42 °C
Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
Napiecie zacisku 30: 14.238 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Silnik: stan pracy: przedni lewy
STATE_LS_SAE[1]: OL_INTR
T_AST_SAE: 835 s
MAP_MES_SAE: 32 kPa
Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 2.222 V
FAC_TPS_1_SAE: 10.546875 %
FAC_LAM_LIM[1]: 0.000 %

26372 - Nieszczelnooa w uk3adzie dolotowym powietrza
P2279 00 [101] - -

Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00000001
Priorytet b3edu: 2
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 101412 km
Data: 2023.10.24
Czas: 19:37:58

Predkooa obrotowa silnika: 1121.00 /min
Unormowana wartooa obci1?enia: 11.4 %
Predkooa pojazdu: 31 km/h
Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 103 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 42 °C
Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
Napiecie zacisku 30: 14.238 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Silnik: stan pracy: przedni lewy
STATE_LS_SAE[1]: OL_INTR
T_AST_SAE: 835 s
MAP_MES_SAE: 30 kPa
Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 2.256 V
FAC_TPS_1_SAE: 10.546875 %
FUP_H_SAE: 11220.0 kPa

Kody gotowooci: 1010 0001



Wymieniłem przepustnicę (warsztat podejrzewał, że to ona jest problemem), nowa przepustnica Pierburg + adaptacja nie pomogła. Dalej są te 2 błędy po około 25 km + check engine.


Wielkie dzięki za pomoc i wszelkie porady, sugestie.

Edytowane przez piotras_waw
nowe dane z programu VCDS
  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie