arekj Opublikowano 1 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2011 Witam serdecznie mam nadzieje ze ktoś pomoże rozwiązać mi problem mam audi A4 2006 Listopad 2.0 tdi 140 km seria z 7 ego roku problem zaczął się gdy zaczęła mrugać kontrolka świec przy uruchamianiu silnika,wtedy zapaliła się kontrolka silniczka koloru żółtego, która zgasła po ok 5 minutach. Oczywiście wymieniłem za dwa dni świece i wszystko było oki. Po przejechaniu ok 100 km zaświeciła ponownie podłączyłem auto pod kompa, który nie pokazał żadnych błędów ale gdy mechanik uruchomił silnik kontrolka zgasła do czasu bo następnego dnia znowu się pojawiła i nadal świeci. Auto przegoniłem na trasie i nic z tego czy to ma jakiś związek z filtrem cząstek stałych. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł chętnie z niego z korzystam. Dziękuję i Pozdrawiam.
Jeżu Opublikowano 1 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2011 (edytowane) Dziwna sprawa, bo może coś nie łączyć... Auto ma moc, kopci? jak Ci się świecą kontrolki świec i autodiagnostyki silnika? Jakieś objawy? Ale powinno na Vagu pokazać jakieś błędy, dane z zamrożonych ramek są też. Zrób pełen autoscan. Mechanik miał Vaga czy coś "ogólnego" skoro mu nic nie pokazało... Trochę dziwne... Z filtrem cząstek nie ma to nic wspólnego, w przypadku jego "zapchania" i próbie regeneracji- wypalania to osobna kontrolka. A na marginesie sprawdź czujnik świateł stopu... Edytowane 1 Marca 2011 przez Jeżu 1
arekj Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2011 Tak jak piszesz może coś nie łączyć auto ma moc i nie kopci świece wymieniłem i bryka pali bez zarzutów a kontrolki świec gasną chwilę po załączeniu stacyjki. Nie znam się na sprzęcie mechaników ale u tego co byłem to miał dwa i na żadnym nie pokazał błędu tylko się podłączył i w chwili uruchomienia silnika zgasła i przez jeden dzień było spoko. Piszesz o czujniku świateł stopu to gdyby było coś nie tak to nie miał bym świateł stopu czy to tylko czujnik może fiksować. Nic sprawdzę i będę szukał dalej. Dzięki za informację.
gienek 50 Opublikowano 5 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2011 (edytowane) Witam , mam podobny problem - komp. pokazał uszkodzony czujnik temperatury paliwa . Auto pracuje bez problemów , jak będzie cieplej muszę wziąsć się za to - lubię sam wszystko zrobić. Muszę go zlokalizować - jeśli ktoś wie gdzie jest umiejscowiony proszę o podpowiedz. Pozdrawiam Gienek 50 Edytowane 6 Marca 2011 przez Jeżu Gienek nie rób OT, załóż najlepiej nowy temat
Jeżu Opublikowano 5 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2011 (edytowane) Miejsce zamontowania czujnika temperatury paliwa -G81- Z lewej strony z tyłu w komorze silnika -patrz strzałka-. Przy okazji inne czujniki i ich rozmieszczenie... 1 - Pompowtryskiwacze i świece żarowe * Zawór pompowtryskiwacza cylindra 1 -N240- * Zawór pompowtryskiwacza cylindra 2 -N241- * Zawór pompowtryskiwacza cylindra 3 -N242- * Zawór pompowtryskiwacza cylindra 4 -N243- * Świeca żarowa 1 -Q10- * Świeca żarowa 2 -Q11- * Świeca żarowa 3 -Q12- * Świeca żarowa 4 -Q13- 2 - Złącze wielostykowe * Pompowtryskiwaczy i świec żarowych 3 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62- * Przed wymontowaniem ewentualnie obniżyć ciśnienie w układzie chłodzenia 4 - Pompa podwójna 5 - Czujnik temperatury paliwa -G81- 6 - Czujnik liczby obrotów silnika -G28- 7 - 3-stykowe złącze * Czujnika Halla -G40- 8 - Silnik klapy w kolektorze ssącym -V157- 9 - Lampka ostrzegawcza spalin -K83- * W zestawie wskaźników 10 - Czujnik położenia pedału przyspieszenia -G79- z czujnikiem położenia pedału przyspieszenia 2 -G185- 11 - Przełącznik świateł hamowania -F- i przełącznik pedału hamulca -F47- 12 - Przełącznik pedału sprzęgła -F36- 13 - 3-wtykowy wspornik przekaźników i bezpieczników za tablicą przyrządów z lewej strony * Z przekaźnikiem małej mocy grzania -J359- * Z przekaźnikiem dużej mocy grzania -J360- * Niezamontowany w samochodach z ogrzewaniem postojowym 14 - Sterownik silnika -J623- 15 - Wspornik przekaźników i bezpieczników, skrzynka elektryczna, podszybie z lewej strony * Z przekaźnikiem pompy paliwa -J17- * Z przekaźnikiem zasilania napięciowego zacisku 30 -J317- * Ze sterownikiem automatyki rozgrzewania świec -J179- * Z bezpiecznikiem topikowym świec żarowych silnika -S39- 16 - Czujnik ciśnienia doładowania -G31- z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza -G42- 17 - Zawór recyrkulacji spalin -N18-/potencjometr recyrkulacji spalin -G212- 18 - Czujnik Halla -G40- * Położenia wałka rozrządu 19 - Zawór elektromagnetyczny ograniczania ciśnienia doładowania -N75- 20 - Zawór przełączający chłodnicy recyrkulacji spalin -N345- i zawór klapy w kolektorze ssącym -N316- * Zawór klapy w kolektorze ssącym -N316- tylko w przypadku kodu literowego silnika BRD, BVA 21 - Miernik masy powietrza -G70- A - Sonda lambda -G39- z ogrzewaniem sondy lambda -Z19- i czujnikiem temperatury przed filtrem cząstek stałych -G506- B - Czujnik temperatury za filtrem cząstek stałych -G527- C - Czujnik temperatury spalin 1 -G235- D - Elektryczne złącza wtykowe z lewej strony na ścianie grodziowej * Czujnika temperatury spalin 1 -G235- * Sondy lambda -G39- E - Elektryczne złącza wtykowe z prawej strony na ścianie grodziowej i czujnik ciśnienia 1 spalin -G450- * Czujnika ciśnienia 1 spalin -G450- * Czujnika temperatury przed filtrem cząstek stałych -G506- F - Elektryczne złącza wtykowe z lewej strony przy skrzyni biegów * Czujnika temperatury za filtrem cząstek stałych -G527- G - Czujnik położenia regulatora ciśnienia doładowania -G581- Edytowane 9 Marca 2011 przez Jeżu 2
gienek 50 Opublikowano 7 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2011 Jeżu - dziękuje bardzo za odpowiedz , Jestem zobowiązany. Serdecznie POZDRAWIAM Gienek 50
arekj Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2011 (edytowane) Witam ponownie rozwiązałem problem, a mianowicie okazało się że świece wszystkie cztery które wymieniłem spaliły się następnego dnia. Auto paliło bez problemów nawet przy dziesięciostopniowym mrozie a kontrolka od świec gasła po 3 sekundach to mnie wprowadziło w błąd. Teraz wiem że nie ma co oszczędzać na świecach. Wszystkim, którzy wymieniają świece radze by założyli oryginały bo ja chciałem przyoszczędzić i kupiłem zamienniki Bosch 74 zł 1szt. i się spaliły chyba że po prostu źle trafiłem. Temat uważam za zamknięty. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Edytowane 16 Marca 2011 przez arekj
Rekomendowane odpowiedzi