Jeżu Opublikowano 28 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2011 (edytowane) Z serii zrób to sam... Tym razem tył...Wymiana klocków hamulcowych tył. Opcja wyposażenia 1KD średnica tarczy 245mm.Zestawienie montażowe 1 - Tarcza hamulcowa * Należy wymieniać przy obu kołach danej osi * Przed wymontowaniem tarczy należy odkręcić zacisk hamulcowy * Odkręcać tylko równomiernie z obu stron, przyjmując grubość nowej tarczy za wartość wyjściową 2 - Śruba rowkowana, 75 Nm * M10×1,25 x 60 * Należy wymienić 3 - Jarzmo hamulca ze sworzniem prowadzącym i nasadką ochronną * Zmontowane razem, dostarczane jako część zamienna z wystarczającą ilością smaru na sworzniach prowadzących * W przypadku uszkodzeń nasadek ochronnych lub sworzni prowadzących zamontować zestaw naprawczy. Dołączoną w torebce porcję smaru użyć do posmarowania sworzni prowadzących. 4 - Śruba rowkowana, 75 Nm * Należy wymienić * M10×1,25 x 50 5 - Klocki hamulcowe * Należy wymieniać przy obu kołach danej osi 6 - Osłona tarczy hamulcowej 7 - Śruba kołnierzowa, 10 Nm * M6×12 8 - Samozabezpieczająca śruba, 35 Nm * Należy wymienić * Podczas luzowania i dokręcania przytrzymać przy sworzniu prowadzącym 9 - Obudowa zacisku hamulcowego * W celu wymiany klocka hamulcowego nie odkręcać giętkiego przewodu hamulcowego 10 - Śruby mocujące koło 11 - Śruba typu Torx * Moment dokręcenia 5 NmWymontowanie i zamontowanie klocków hamulcowych Niezbędne narzędziem jest przyrząd do wciskania i wykręcania tłoczków hamulcowychWymontowanie Wskazówka Klocki hamulcowe przeznaczone do dalszej eksploatacji należy podczas demontażu oznaczyć. Zamontować ponownie w tym samym miejscu, w przeciwnym razie hamulce będą działać nierównomiernie! – Podnieść samochód. – Wymontować koła. – Odkręcić śruby mocujące od obudowy zacisku hamulcowego przytrzymując przy tym za sworzeń prowadzący. – Zdjąć klocki hamulcowe. Zamontowanie – Wkręcić tłoczek przez obracanie w prawo. Wskazówka Umieścić przyrząd do wciskania i wykręcania tłoczków hamulcowych w taki sposób, żeby kołnierz był ustawiony przed tłoczkiem - Przed założeniem nowych klocków hamulcowych należy wcisnąć tłoczek do cylindra za pomocą przyrządu wciskającego. Przed wciśnięciem tłoczka odessać płyn hamulcowy ze zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego za pomocą pojemnika odpowietrzającego. W przeciwnym razie płyn hamulcowy może wypłynąć i spowodować uszkodzenia, jeśli w międzyczasie był on uzupełniany. – Włożyć klocki hamulcowe. – Zamocować obudowę zacisku hamulcowego nowymi samozabezpieczającymi śrubami. – Przykręcić obudowę zacisku hamulcowego, 35 Nm. – Zamocować obudowę zacisku hamulcowego nowymi samozabezpieczającymi śrubami. – Przykręcić obudowę zacisku hamulcowego, 35 Nm. Wskazówka W zestawie z klockami powinny być cztery samozabezpieczające śruby z łbem sześciokątnym, które należy w każdym przypadku zamontować. * Po każdej wymianie klocków hamulcowych kilkakrotnie mocno nacisnąć pedał hamulca podczas postoju, aby klocki hamulcowe mogły przyjąć położenie odpowiadające ich pozycji pracy. – Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić. Wymianka klocków także dotyczy także nadwozi B6. Są to klocki, które występują najczęściej w tylnych układach hamulcowych nie tylko A4... Bezproblemowej wymianki... Edytowane 8 Maja 2013 przez Jeżu 1
Rekomendowane odpowiedzi