woltek Opublikowano 17 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2011 Witam, na poczatku chce przyznać że wiem że źle zrobiłem , ale mam następujący problem:Podłączałem kabel ze wzmacniacza do akumulatora (oczywiście do +) ale nie wykręciłem klemy tylko osobny kabel który jest jeszcze wkręcony do tej klemy. Poszło kolka iskier... i od tej pory świeci mi cały czas ESP (czyli że jest wyłączone) i przestało działć domykanie i otwieranie szyb z kluczyka. Wie ktoś może czy te dwa układy są ze sobą powiązane? czy udało mi sie przez to uwalić dwie rzeczy? (jeszcze nie sprawdzałem reszty elektryki w aucie)I najważniejsze, czy jest na to jakaś "domowa" rada czy bez elektromechanika sie nie da i ile by to kosztowało????
maurycy Opublikowano 18 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2011 Witam, na poczatku chce przyznać że wiem że źle zrobiłem , ale mam następujący problem: Podłączałem kabel ze wzmacniacza do akumulatora (oczywiście do +) ale nie wykręciłem klemy tylko osobny kabel który jest jeszcze wkręcony do tej klemy. Poszło kolka iskier... i od tej pory świeci mi cały czas ESP (czyli że jest wyłączone) i przestało działć domykanie i otwieranie szyb z kluczyka. Wie ktoś może czy te dwa układy są ze sobą powiązane? czy udało mi sie przez to uwalić dwie rzeczy? (jeszcze nie sprawdzałem reszty elektryki w aucie) I najważniejsze, czy jest na to jakaś "domowa" rada czy bez elektromechanika sie nie da i ile by to kosztowało???? Hej, ciezko powiedziec dokladnie co moglo pasc. Proponowalbym zaczac od diagnostyki VAGiem, wtedy bedziesz dokladnie wiedzial co i jak. Funckaj domykania szyb steruje modul komfortu, nie specialnie widze polaczenie tego z ESP (chyba ze CAN). Jesli dziala Ci ABS, to raczej nie obstawialbym ani pompy ani czujnikow ABS, moze modul sterownika ESP? Ale zamiast gdybac zrob diagnostyke i napisz jakie bledy Ci pokazalo, wtedy sprobujemy Ci pomoc. m@uryc 1
woltek Opublikowano 18 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2011 Dzięki za pomoc, okazało się że, z szybami wystarczy opuścić szybę potem podnieść ją trochę do góry, a następnie na kluczyku przytrzymać jakieś 10 sekund. i działa a ESP wystarczyło trochę agresywniej pojeździć i się zrobiło Teraz muszę poszukać rozwiązania z obrotami silnika bo mi podskakują przy zmianie biegu Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
maurycy Opublikowano 18 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2011 (edytowane) Dzięki za pomoc, okazało się że, z szybami wystarczy opuścić szybę potem podnieść ją trochę do góry, a następnie na kluczyku przytrzymać jakieś 10 sekund. i działa a ESP wystarczyło trochę agresywniej pojeździć i się zrobiło Teraz muszę poszukać rozwiązania z obrotami silnika bo mi podskakują przy zmianie biegu Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam Super, nastepnym razem jednak wiecej ostroznosci i zawsze odpinac akumulator jak sie bezposrednio przy nim grzebie Falujace obroty, to moze byc kilka przyczyn. Na cieplym czy zimnym silniku, czy szarpie tez czy tylko faluja obroty. Dobrze bedzie zobaczyc wykresy, powinny troche pomoc. Zobacz czy nie faluja Ci rowniez jak stoisz, na jalowym biegu. tak czy siak podlacz VAG'a, chyba, ze znowu kolejny problem zniknie po kilkunastu minutach jazdy m@urycy Edytowane 18 Czerwca 2011 przez maurycy 1
woltek Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2011 Tak teraz to dwa razy się zastanowię nim coś zrobię A odpowiedź na mój kolejny problem chyba już znalazłem, a problem mam taki że przy dynamicznej jeździe, przy zmianie biegu podskakują mi obroty o jakiś 1000, z tego co wyczytałem to jest to wina czujnika położenia sprzęgła. Cena nie powinna być wysoka a wymiana też nie powinna sprawić większych trudności
Rekomendowane odpowiedzi