yopuss

Wymiana filtra paliwa i poduszki pod silnikiem

11 posts in this topic

Witam!!!

Ostatnio zabrałem autko na diagnostykę komputerową i okazało się, że jest problem z dawką paliwa. Diagnosta powiedział mi, że silnik dostaje nierównomierne dawki. Polecił wymianę filtru paliwa i sprawdzenie instalacji paliwowej czy jakiegoś lewego powietrza nie łapie po drodze. Możecie mi powiedzieć jak się wymienia filtr paliwa (w skodzie na beznzynie wyciągnąłem stary i wsadziłem nowy, a tutaj nie wiem czy nie trzeba jakoś inaczej np. zalać go przed podłączeniem itp.), druga sprawa gdzie w B6 filtr się znajduje i po trzecie ewentualnie jak łapie lewe powietrze to gdzie szukać? Na diagnostyce wyszło jeszcze, że poduszka pod silnikiem jest już zużyta i nie wiem czy wymienia się tą jedną czy od razu cały komplet brać. Jeżeli tak to oryginał brać czy jakiejś renomowanej firmy.

pozdrawiam i prosze o pomoc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. :siema: Pierwsze to oczywiście polecam wymienić filtr paliwa, skoro może to pomóc a za Twej kadencji nie został wymieniony, polecam kup dobie Hengsta (H70WK08) /Knechta (KL147D) lub Manna,(WK853/3x). Wydasz troszkę więcej niż np za Filtrona (PP839/1)ale naprawdę warto. I sprawdź czy sie polepszyło. Druga sprawa to w zestawie z filtrem są oringi, które trzeba wymienić. Znajdują się na zaworku plastikowym, który wkładany jest do filtra. Tu może być nieszczelność. Filtr możesz przed montażem zalać czystym paliwkiem, bo krócej silnik będzie nierówno pracował, za czym dostanie paliwa. Ale nie musisz zalewać. Silnik jest na PD więc odpowietrzać też nic nie musisz. To tak w wielkim skrócie. :cigar:

Dołączona grafika

Wymiana Filtra paliwa 4-cylindrowe silniki TDI z pompowtryskiwaczami.

Filtr paliwa może też być zamontowany przy ścianie grodziowej.

– Zdjąć klamrę mocującą -3-, wyjąć zawór regulacyjny wraz z podłączonymi przewodami paliwa.

– Zdjąć węże paliwowe z przyłączy węży -1- i -2-.

– Poluzować obejmę zaciskową -4- na uchwycie i wyjąć filtr z uchwytu.

– Napełnić nowy filtr czystym olejem napędowym. W ten sposób silnik będzie można szybciej uruchomić.

– Podczas zakładania zaworu regulacyjnego zwrócić uwagę na pierścień uszczelniający typu o-ring w obudowie filtra.

– Zamontować zawór regulacyjny z podłączonymi przewodami paliwa.

– Założyć klamrę mocującą -3-.

– Nasunąć węże paliwowe na przyłącza węży -1- i -2- i zabezpieczyć węże obejmami węża.

– Uruchomić silnik i sprawdzić wzrokowo układ paliwowego pod kątem szczelności.

Dołączona grafika

Druga sprawa to poduszka silnika. Trzeba ją wymienić... Lewa z zaworkiem? Prawa? Dlaczego? Leje, jest popękana, mocno Ci rzuca samochodem podczas odpalania i gaszenia autka? Jeśli już to do Twojego tylko Oryginał czyli Made i England Firma AVON. NIE ma zamienników Powtarzam nie ma zamienników. Ktoś jeśli znajdzie Ci jakiś zamiennik to nie do Twojego auta tylko bardzo podobnie wyglądającą poduszkę. Koszta duże bo około 350-400zł za 1szt.(zależy jaki masz rabat w ASO) Wg mnie wymień tylko ta która jest uszkodzona. Na dniach będę zmieniał lewą (ta z zaworkiem) bo leje i już za jakąś chwilę straci pewnie cała amortyzację. :ph34r:

Edited by Jeżu
2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do filtra, kupiłem Knechta tylko nie wiem o co Ci chodzi z wymianą tego O-Ringa? Poduszkę zamówię na dniach w ASO, koszt 416PLN, dam wszystko mechanikowi na wymianę bo nie ma sensu za parę złotych ryzykować, że coś zepsuje. W felicji robię wszystko sam, ale tutaj to wyższa szkoła jazdy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę nie ma co popsuć wymiana poduszki pod silnikiem to raptem 30minut. Podbudowujesz motor,żeby nie opadł. Odkręcasz śrubki które mocują poduszkę do wsporników. Najlepiej poluzować trzy śrubki, mocujące górny wspornik, wtedy poduszkę prościej wyciągnąć i tyle. No i kostka elektryczna od poduszki też nie zapomnieć odłączyć. Naprawdę, żadna wyższa szkoła jazdy.... Jeśli chodzi o f.paliwa. Trzeba wymienić oringi(poz.3), które są na zaworku filtra paliwa (poz.2). Bo może właśnie w tym miejscu "łapać" powietrze i będziesz rano dłużej kręcił. To naprawdę prosta wymiana.... :siema:

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zostało wymienione, jedna poduszka była schlapana olejem druga wygląda jeszcze dobrze, ale też została wymieniona. Mam jeszcze takie pytanie: "Jakie są objawy zużytego sprzęgła i koła dwumasowego?"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie są objawy zużytego sprzęgła i koła dwumasowego?"

ELo

zużyte sprzęgło - ślizganie silnika ( zacznie od najwyższych biegów ), wysokie sprzęgło na pedale .:)

dwumasa - dzwonienie, szarpanie i inne dziwne odgłosy, na biegu jałowym, przy gaszeniu i odpalania auta.

Pzdr.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak czeka mnie wymiana sprzęgła. Byłem w ASO i zaśpiewewali mi 4300 za same części!!! Myślę kupić komplet w jakimś sklepie tylko nie wiem czy brać LUK-a czy Sachs-a? Co wy polecacie???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Osobiście jeździłem na Sachs-ie i nie mam mu nic do zarzucenia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie temat dotyczy Wymiany filtra paliwa i poduszki pod silnikiem....OT... Porządek musi być :asswhip: Załóżcie nowy wątek podyskutujemy

Edited by Jeżu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie temat dotyczy Wymiany filtra paliwa i poduszki pod silnikiem....OT... Porządek musi być :asswhip: Załóżcie nowy wątek podyskutujemy

Ups faktycznie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat przeniesiony na , przepraszam za bałagan

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.