Skocz do zawartości

doomelek

Użytkownik
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O doomelek

  • Urodziny 04.09.1980

Samochód

  • Model
    Audi A4 B6
  • Rocznik
    2001
  • Silnik
    Diesel
  • Pojemność
    1896
  • Moc KM
    130
  • Nadwozie
    Sedan

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

3 844 wyświetleń profilu

Osiągnięcia doomelek

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Ogólnie to takiej odpowiedzi oczekiwałem Ja mu nie pozwoliłem wlać innego oleju niz ten co mu dałem czyli Motul'a 5W40 tylko z czystej ciekawości pytam tutaj na forum czy to co on twierdzi jest prawdą. Nie jestem mechanikiem i nie wiem jakie są róznice w smarowaniu starych silników i nowych ale wiem, że czasem "diabeł" może tkwić w szczegółach bo chyba nie na darmo oleje musza spełniać inne normy do zykłych silników inne do PD a inne z DPF no chyba, ze jest to tylko chwyt marketingowy !! Niby on twierdzi, że pompo-wtryski i tak sa smarowane i chłodzone olejem napędowym a nie silnikowym i im nic to nie zaszkodzi....... ?
  2. Witam Ogólnie to odkąd mam B6 to zalewam ją olejem 5W40 Motul'a spełniający normę 505.01 (norma VW dla silników z pompo-wtryskami). Niestety ostatnio trochę mi Audiczka nawaliła i okazało się, że wytarty jest wałek rozrządu oraz szklanki co niby jest normalne w tych silnikach. Mechanik powiedział mi, że w sumie po co leję taki drogi olej bo wystarczy Castrol'a za stówkę z hakiem bo on taki zalewa i wszystko jest ok a po drugie co mnie bardziej zdziwiło to, że najlepiej to byłoby zalać olej 10W40. Wytarcie wałka i szklanek sugeruje, że autko ma już przejechane "parę" km i z powodu ogólnych większych luzów w silniku lepiej zalać półsyntetyk bo będzie lepsze smarowanie i będzie ciszej chodził. Ja rozumiem, że w starym dieslu na zwykłej pompie wtryskowej tak się z olejami robiło ale czy w przypadku tego silnika na pompo-wtryskach też tak można ??? Niestety nie znam oryginalnego przebiegu silnika.
  3. Oczywiście jak widać w powyższym zacytowanym fragmencie kontrolka ogólnie działa a poza tym są to zegary z pełnym kolorowym wyświetlaczem i wszystko jest na diodach - żadnych palących się żarówek Chyba tylko proste liczniki bez FIS'a miały montowane żarówki. Już nawet sprawdzałem samą diodę LED bo nie dawało mi to spokoju i oczywiście testowanie VAG'iem tylko potwierdziło, że kontrolka jest ok tylko jest dezaktywowana albo odcięte jest jej sterowanie. Nie miałem jeszcze kiedy sprawdzić czy ta kontrolka nie jest sterowana jakąś swoją linią bo odłączenie tego przewodu może dawać efekty takie jak ja mam czyli kontrolka w ogóle nie działa tylko reaguje przy teście zegarów bo wtedy jest ona sterowana z kontrolera licznika a nie z modułu silnika.
  4. Fakt ciekawa sprawa. Nie jest to może bardzo uciążliwe ale myślałem, że skoro ktoś to wyłączył to da się prosto włączyć. Handlarz musiał mieć widocznie jakiegoś speca co cuda robił Muszę jeszcze przejrzeć schematy elektryczne Aśki bo ciekawi mnie czym jest sterowana ta kontrolka. Dziękuję za dotychczasowe zainteresowanie i pomoc
  5. To już nie chodzi o tą utratę mocy tylko ogólnie o działanie tej kontrolki bo sprawdzałem w innej Aśce tylko z silnikiem 100 albo 110 konnym i normalnie po włączeniu zapłonu zawsze zapala się ta kontrolka i po zapaleniu gaśnie i też powinna ona sygnalizować jakiś problem z silnikiem. U mnie wogóle ona nawet nie mignie tym bardziej jak miałem problem z czujnikiem przepływu powietrza co powodowało momentami przejście silnika w tryb awaryjny i utratę mocy co powinno być również chyba sygnalizowane tą kontrolką ? Ogólnie błędów żadnych nie mam ale czy przy zapłonie czy przy wystąpieniu jakiegoś błędu kontrolka jest nieaktywna a chciałbym żeby było tak jak powinno być. Goglowałem trochę i były jakieś oferty wyłączenia tej kontrolki więc podejrzewam, że ktoś własnie to zrobił i chciałbym odwrócić tą operację. Fakt, że oryginalnego licznika chyba nie mam w Aśce bo niby gość mówił, że w orginale był z wyświetlaczem dwukolorowym a ja mam pełny kolorowy wyświetlacz w zegarach ale to chyba nie powino mieć wpływu ? Chyba, że ktoś po prostu grzebał w sterowniku silnika i że tego VAG'iem nie ma szans zrobić.... Tak jak pisałem ogołnie kontrolka działa tylko przy teście zegarów więc zapewne kwestia tego, że albo jest dezaktywowana albo ktoś wyłączył w sterowniku silnika albo została odłączona linia sterująca tą kontrolką. Nie wiem czy sterownik silnika steruje kontrolkami po jakiejś magistrali czy jest osobna linia akurat do niej ?
  6. Już ponad rok czasu wożę się tą Audicą i jedno nie daje mi spokoju a mianowicie kontrolka CHECK ENGINE. Ogólnie ani razu nie zaświeciła nawet jak auto traciło moc. Nie zaświeca się również przy włączeniu zapłonu a chyba powinna. Kontrolka na pewno jest i jest sprawna bo przy teście zegarów zaświeca się razem z innymi kontrolkami. Jak aktywować tą kontrolkę ??? Zapewne gdzieś ktoś musiał ją wyłączyć przed sprzedażą auta więc pewnie i da się ją z powrotem aktywować !! Pozdrawiam
  7. Cóż spróbowałem wymiany samego płynu ale nic nie pomogło dlatego oddałem pompę do regeneracji. Po wymianie całego zespołu tłoczącego (290zł) pompa już chodzi dużo ciszej ;-)
  8. Oj w życiu nie szkoda tylko chciałem się szybciej zapytać czy to jest sens ale jak jest 1% szansy, że wymiana płynu pomoże .... to jutro to sprawdzę ;-)
  9. Witam Problem polega na tym, że wspomaganie wydaje niepokojące dźwięki. Przy puszczonej kierownicy bez gazu delikatnie wyje a jak delikatnie kręcę w lewo czy w prawo to cichnie. Gorzej jak wzrosną obroty do ok 2000 to już wycie jest głośniejsze i tym bardziej przy kręceniu kierownicą. Dodam, że pomimo tego wycia wspomaganie działa normalnie bez problemów. Czyżby pompa wspomagania do wymiany ?? Płyn w zbiorniczku jest strasznie mętny i jakiś szarawy więc może problemem jest właśnie on ... tylko szkoda zalewać nowym płynem jak to nie pomoże. W przypadku wymiany pompy co polecacie regenerację czy wymianę na nową ? Koszt jednego i drugiego (ok 500-600zł) chyba podobny tylko zregenerowana byłaby oryginalna a nowa to niby dobrej firmy TRW.
  10. Wielkie dzięki za instrukcję tylko nie wiem dlaczego nie mogę ściągnąć.

    Pozdrawiam

  11. Witam wszystkich Mam na imię Paweł i od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B6 1.9TDI 130KM 2001r. Jest to moje trzecie już Audi bo poprzednio woziłem się Audi 80 B2 1.8B 1983r. i Audi 80 B4 1.9TDI 1992r. także jestem wierny marce Audi Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie