Skocz do zawartości

januszbi

Użytkownik
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana januszbi w dniu 17 Grudnia

Użytkownicy przyznają januszbi punkty reputacji!

Samochód

  • Model
    Audi Q5 FY
  • Rocznik
    2021
  • Silnik
    Benzyna
  • Pojemność
    2000
  • Moc KM
    265
  • Nadwozie
    SUV

Profile Information

  • Lokalizacja
    Częstochowa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia januszbi

Explorer

Explorer (4/14)

  • One Year In Unikat
  • Collaborator Unikat
  • One Month Later Unikat
  • Week One Done
  • First Post

Najnowsze odznaki

7

Reputacja

  1. Kolorowych pictogramów jeszcze nie mam, bo nie dołożyłem jeszcze anteny do DAB. Pewnie po świętach się tym zajmę. Moduł znajduje się pod schowkiem/podłokietnikiem, w tunelu środkowym. Póki co korzystam z radia opisanego w MMI jako FM/DAB. Ja włożyłem moduł SOS o numerze 4KE 035 282 A. Póki co jak mam wolną chwilę to staram się zgłębiać temat. Doszliśmy do tego, że o ile w autach z USA i EU szyby boczne są w zasadzie o tym samym symbolu, to szyba tylna jest o innym symbolu w aucie z USA i o innym w aucie z EU. Mówimy o autach z tego samego okresu produkcji. W tej szybie oprócz podgrzewania jest jeszcze antena. Szyby wymienić nie zamierzam, działania idą w kierunku dołożenia jakieś anteny dodatkowo. Coś więcej postaram się napisać po świętach. Też już chciałbym mieć to uruchomione, no ale muszę poczekać. Nie wiem też czy po zmianie radia na EU stacje będą się dalej gubić. W święta będzie okazja, to przekonam się przy dłuższej jeździe czy RDS działa.
  2. W autach z USA jest zawsze tzw przygotowanie do montażu haka. Polega to na tym, że wewnętrzna wiązka haka która idzie między innymi od przodu samochodu do tyłu przez całe auto, już jest w aucie. Nie trzeba pruć auta i niczego tam dokładać. Stąd te wtyczki. Trzeba tylko dołożyć hak z wiązką do tylnego boku, moduł i przełącznik. Oczywiście kodowanie.
  3. Podawałem kilka miesięcy temu jaki element trzeba dokupić do bramy i zainstalować go przy sterowniku bramy i będziesz mógł korzystać z tej dokładnie bramy, otwierając ją i zamykając z MMI w Audi. Gdy jest kilka bram do otwarcia, np 3 bramy, to trzeba kupić 3 takie urządzenia, bo to działa w ten sposób, że zmienia częstotliwość na tę amerykańską. Albo drugie wyjście założyć w tylnym zderzaku moduł do otwierania na Europę. To teoretycznie pozwala Ci otwierać autem z MMI wszystkie bramy z częstotliwością europejską. Jakby co to dysponuję takim. I w jednym i drugim przypadku, koszt około 200 zł.
  4. Tak jak pisałem w poprzednim poście, że wydaje mi się, że po przeróbce lamp trzeba jeden dodatkowy kabel pociągnąć i zakodować. Jeżeli nic Ci nie sknocili w przeróbce, to pewnie można do tego wrócić. Dowiem się jeszcze na 100% z tym dodatkowym kabelkiem.
  5. Lampy masz 80A945075A i 076A. Oczywiście jest animacja. Masz takie samo wyposażenie jak w moim, prestige. Żeby mieć wyświetlenie na Haed Up podpowiedzi nawigacji, musisz sobie przerobić nawigację na europejską. Wtedy też będzie nawigacja na wirtualnym kokpicie. W załączniku masz listę swojego wyposażenia. document.pdf
  6. Dalszy ciąg działań. Wymieniony moduł SOS na Europejski, oraz wstawione radio z Eu. Jeszcze nie wszystko działa, bo potrzebna jest antena do radia cyfrowego DAB, ale jesteśmy na etapie rozkminiania dalszego. Ale już widzę np zakres radia FM / DAB, czego nie było w jednostce z USA. Tam był Syrius satelitarny, którego nie było. Aktualnie testuję różne rzeczy w tym możliwość zalogowania auta do Audi Connect i pewnie po świętach będę miał dalsze informacje.
  7. Po przeróbce lamp na europę, jest mała przeróbka podłączenia bo wtyczka też jest inna w lampach z EU i troszkę inaczej idą przewody. Nie pamiętam ale wydaje mi się że trzeba jeden podciągnąć dodatkowy. Z tego co wiem, to nikt nie zakłada innej wtyczki i nie przekłada pinów, tylko jakiś wypustek w obudowie wtyczki, który blokuje nałożenie jej na inne gniazdo jest usuwany i pasuje. Ale to wtedy gdy ktoś wkłada lamy z EU a nie przerabia tych USA. Musi być trochę inaczej podłączone, bo w lampie tylnej z USA masz miganie stopu razem z kierunkowskazem. Przeróbka polega na tym, że diody są wymienione na żółte w kierunkowskazie i rozłączony jest kierunkowskaz ze stopem w przypadku hamowania i sygnalizacji skręcania. Jeżeli w aucie z USA był dynamiczny kierunkowskaz, to jeżeli przeróbkę robił ktoś z pojęciem, to będziesz dynamiczny miał po przerobieniu, tylko potrzebne jest kodowanie. Co symbli lamp, to: 80A 945 307 B to lampa Oled, 80A 945 076 USA, 80A 945 076 Europa.
  8. Cześć. Trochę nowych wieści w sprawie radia europejskiego w aucie z USA. Z braku czasu ciągle zwlekam z tematem, ale zamierzam w grudniu wymienić jednostkę na europejską. Jednostkę już mam zakupioną i czeka. Z tego co wiem na dziś to w jednostce z Usa jest radio satelitarne, w Europie cyfrowe. Radia różnią się jedną wtyczką. W wersji z USa jest czarna, w wersji z EU jest niebieska. Żeby po zmianie radia na jednostkę EU było radio cyfrowe to oprócz kodowania, trzeba jeszcze dołożyć antenę do radia cyfrowego. Można dołożyć podobno antenę jakąś chińską na sztukę, żeby nie rozbierać auta, bo chyba to wiązałoby się z wymianą "rekina" na dachu na EU. Podejrzewam. Po takich zmianach jest radio cyfrowe i w końcu działa tzw RDS, czyli nie zanika sygnał po odjechaniu od nadajnika. Mankamentem jest to, że nie ma pictogramów poszczególnych stacji radiowych , tak jest to w aucie kupionym u dealera w EU. Bierze się to stąd, że treśći , między innymi pictogramy pobierane są przez połączenie internetowe, a ono jest realizowane przez moduł Sos. Zamierzam pokombinować i z radiem i z modułem Sos z Eu. Może też zadziała połączenie SOS, bo teraz mimo, że świeci się na zielono, nie działa. Najpewniej wydarzy to się w grudniu. Dam znać o efektach. Mam też prośbę, żebyście napisali, czy u Was po konwersji radia z USA na EU, też nie działa RDS, czyli przy długich trasach gubi sygnał i trzeba ręcznie szukać bliższego nadajnika. Podobno to wynika z tego że to jest z czymś tam połączone i nie da się tego rozdzielić itd. Dajcie znać proszę. Pozdrawiam
  9. Cześć. Udało Ci się ogarnąć sprawę z tym modułem SOS z Europy? Pytam, bo ostatnio dowiedziałem się, że ma on też znaczenie dla działania radia, jak się zmienia na jednostkę z UE.
  10. Zieloną kontrolke masz ale SOS nie masz. Spróbuj zadzwonić przez SOS a się przekonasz. Jak zmienisz na jednostkę EU to wtedy będzie. Na 100% powiem jak zmienię. Brak czasu. Co do modułu od bramy przeszukaj moje poprzednie posty. Jest do ogarnięcia. Nic nie montujesz w aucie, dodatkowy nadajnik dodajesz do sterownika przy bramie. Działa bardzo fajnie. Szybki montaż.
  11. Ten komunikat o ustawieniach prywatności to niestety tylko reakcja systemu, że nie widzi sieci. System podejrzewa że ustawiłeś zablokowanie wymiany informacji między autem a siecią i taki komunikat generuje. Generalnie to on szuka sieci USA. Czyli przenosimy na chwilę auto do USA, rejestrujemy bez problemu użytkownika głównego i cieszymy się ze wszystkich funkcji włącznie z FOD, aż do zmiany użytkownika głównego. Póki ktoś nie wymyśli jak połączyć auto z internetem np prze telefon także w tym segmencie logowania do Audi Connect USa to nic z tym nie zrobimy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie