januszbi
Użytkownik-
Postów
63 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
11
Ostatnia wygrana januszbi w dniu 12 Stycznia
Użytkownicy przyznają januszbi punkty reputacji!
Samochód
-
Model
Audi Q5 FY
-
Rocznik
2021
-
Silnik
Benzyna
-
Pojemność
2000
-
Moc KM
265
-
Nadwozie
SUV
Profile Information
-
Lokalizacja
Częstochowa
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia januszbi
-
Szkoda, że nie napisałeś przed zakupem lamp. Amerykańskie auta mają światła symetryczne a europejskie asymetryczne. Jak już miałeś jedno światło stłuczone, to ja na Twoim miejscu, kupiłbym już obydwie lampy europejskie, gołe bez osprzętu. I w ten sposób miałbyś światła europejskie asymetryczne, przekładając tylko osprzęt. A tak masz symetryczne. Żeby je przerobić trzeba przekładać środek od europejskiego auta. Chyba to się nie za bardzo kalkuluje. Podjedź do ściany autem z Usa i włącz światła, a potem jakimś autem z EU i zobaczysz różnicę. Ja przyjąłem kiedyś taką zasadę, że jak mam całe lampy w kupionym aucie to zostawiam, ale jak chociaż jedna jest do wymiany, to wymieniam już na europejskie.
-
Nie znam nikogo, kto się w to bawi.
- 170 odpowiedzi
-
- 1
-
- wymiana modułu sterowania bram
- wymiana modułu sos
- (i 6 więcej)
-
Czyli masz zrobione podstawowe rzeczy w radiu, ale bez nawigacji. Nie wiem czy to tak samodzielnie da się zrobić. Ja sprowadziłem auto w 2021 roku i wtedy kompleksowa zmiana w radiu wraz z mapami kosztowała 4 tys zł. Co do Audi Connect, to oczywiście ,że wszyscy tak mówią, dopóki, ktoś nie znajdzie rozwiązania. Wtedy wszyscy Ci właśnie, będą się ogłaszać, że np za 1500 zł uruchamiają ten program. Tak to wygląda. Co do wiedzy tych specjalistów, to jestem przekonany, że nawet na tym naszym forum znajdziesz więcej konkretnych informacji na ten temat, niż ich obecna wiedza.
-
Nie wiem. Wiem tylko, że mój gość od kodowań powiedział mi, że nie musiał nic robić, tylko zamienił radia i wszystko zadziałało. Od kilku innych słyszałem wcześniej, że zmiana radia na EU nic nie daje, a przynajmniej żadnych oszczędności finansowych, bo radio EU też trzeba przeprogramować itd. Okazało to się nie prawdą. W radiu z USA widniał zakres FM, w radiu z EU jest FM/DAB. DAB jeszcze nie jest uruchomiony. Temat jest cały czas do rozpracowania. W aucie z EU jest antena ze wzmacniaczem do radia cyfrowego DAB a w aucie z USA antena do radia satelitarnego Syrius. Dołożenie oryginału chyba jest i za kosztowne i zbyt pracochłonne, bo pewnie ta antena znajduje się w szybie, a wzmacniacz chyba w prawym tylnym słupku. Wzmacniacz to wg mnie 80A035225D. Ta część występuje tylko w ucie z EU, w aucie z USA jej nie ma. Rysunek na którym naniosłem symbole części z USA / EU w załączeniu. Jest pomysł, żeby dołożyć jakąś chińską antenę ze wzmacniaczem na sztukę , gdzieś pod deską, pod radiem. Tylko nie wiemy jaką itd. Jeżeli, ktoś pracuje nad podobnym rozwiązaniem, albo ciśnie w kierunku zrobienia oryginału, to będę wdzięczny za wskazówki. Może razem coś w końcu wymodzimy
-
Ja mam radio z USA przekodowane na EU, radio z EU i moduł SOS z USa i EU. Teraz będę kombinował z włożonym radiem z USA i modułem SOS z EU. Myślę, że moduł SOS z USA w Europie jest nie do uruchomienia. Teraz mam włożone radio z EU. Jak tylko znajdę czas i pokombinuje, to dam znać o efektach i ewentualnie co się zmieniało w trakcie zmian.
-
Sprawdziłem. Kluczy jest 10. Symbole to: DU; HO; HS; KR; KX; LK; RL: ST; TP; TV. Ja mam dwa. LK i HO. Po numerze Vin nic się w Aso nie wskóra, bo to jest wyposażenie dodatkowe, ktoś wziął zestaw relingów z półki i założył do auta. I tyle. A jaki był tam symbol, wie tylko ten co zakładał, o ile spojrzał i użytkownik. Symbol jest wybity i na kluczu i na śrubie. Poniżej zdjęcia. Niestety na śrubie jest wybity od środka. Trzeba śrubę wykręcić i jak już będziesz miał symbol, to możesz taki klucz zamówić w Aso. Koszt z tego co widzę, jakieś 120 zł. Na kluczu jest wybity też w mało widocznym miejscu. Symbol V jest przydatny do wkładania klucza na śrubę. W razie potrzeby mam LK i HO. Służę pomocą. Temat uważam za rozwiązany i wyczerpany
-
Chciałem trochę uporządkować sprawy z Audi Connect. Tzn sam jestem z tych osób, które nie lubią, jak mają coś w aucie co jest niesprawne albo z czego nie mogą skorzystać. Stąd też drążenie sprawy w kilku kwestiach, w tym z Audi Connect. Nabywca Audi z USA lub w EU po zakupie samochodu, przy pomocy dealera ustawia siebie jako głównego użytkownika i loguje się do auta przez aplikację i w ramach tej usługi może po ustanowieniu indywidualnego pinu otwierać zdalnie auto i zamykać, sprawdzać stan paliwa i pewnie parę innych mało istotnych rzeczy. Może też skorzystać z funkcji FOD ( Functions on Demand), czyli dokupić sobie coś czego w aucie nie ma, np na jakiś czas albo na stałe, np mapę do nawigacji itd. Nabywca w USA robi to przez kartę eSim umiejscowioną w jednostce radia (tak to nazwijmy) udostępnioną przez amerykańską sieć Verizon, nabywca z EU przez kartę eSim udostępnioną przez firmę telekomunikacyjną z Irlandii - Cubic Telekom. I najważniejsze. Obydwie firmy ze sobą nie współpracują. Jedna ma bazę VIN aut z EU, a druga z USA. Nie można dopisać do bazy EU auta z USA i odwrotnie. Czym to skutkuje. Otóż , chcąc mieć dostęp do wszystkich funkcji jakie daje Ci fakt nabycia Audi z USA, to musi być to auto w zasięgu sieci firmy Verizon. Jeżeli nawet uda nam się kiedyś znaleźć jakiś sposób na jednorazowe połączenie z siecią Verizon, będąc w Europie, po to tylko aby aktywować Audi Connect, to musicie mieć świadomość, że funkcje jakie daje ta aplikacja są generalnie moim zdaniem dość skromne, a po przeniesieniu auta do Europy i po ewentualnym połączeniu, będą jeszcze bardziej niż skromne. Moim zdaniem otrzymamy tylko możliwość otwierania i zamykania auta, sprawdzanie stanu paliwa. Myślę, że funkcja lokalizacji samochodu, to już jest dodatkowo płatna, a z racji przeniesienia auta do Europy, pewnie nie będzie dostępna. Jakieś serwisy pogodowe też odpadną , bo są dodatkowo płatne. Generalnie odpadną funkcje FOD. Bo z amerykańskich w Europie nie skorzystamy, a Europejskich nigdy nie dostaniemy w ofercie, bo nie ma naszego Viny w bazie EU. Ja osobiście cały czas coś tam działam w kierunku uruchomienia Audi Connect, ale myślę, że korzyści z tego będzie naprawdę nie za dużo. Chociaż miło jakby działało. Mieszkasz w bloku na 10 piętrze i nie jesteś pewny czy zamknąłeś auto stojące z drugiej strony bloku. Aplikacją mógłbyś to sprawdzić. Tak jak pisał kolega wyżej - Johnu. Aplikacja myaudi dla aut z USA się trochę różni od tej z EU. Mam konto zarówno na jednej jak i na drugiej. W obydwu mam swój status potwierdzony przez dealera w Polsce jak i w USA. W Usa pracownik dealera założył mi nawet numer pin, który po zalogowaniu pierwszym mam sobie zmienić na inny. Problem jest tylko z ostatnim etapem połączenia. Póki co nie można go wykonać. Jak widzicie jest mnóstwo zachodu i póki co nic w efektach. Kolega Johnu, ma lepiej bo w jego aucie z 2019 roku jest slot na kartę sim. My w nowych rocznikach mamy tylko eSim. Podsumowując. Nie demonizujmy korzyści z Audi Connect. Najprawdopodobniej nie uda nam się połączyć audi z USA z aplikacją Audi Connect z EU, napewno jeżeli uda się kiedyś zrobić jakieś połączenie omijające firmę Verizon, to będzie można połączyć z Audi Connect z USA. Tak dla ciekawości, aplikacja myAudi EU pokazuje mi, że mam do odebrania aktualizację mapy, oczywiście USA/Canada/Meksyk, a aplikacja USA nic mi w tym zakresie nie pokazuje. Może się kiedyś uda. Uzupełnię tylko jako dodatek, że po zmianie radia na EU, mam w końcu RDS i nie muszę szukać ręcznie co 150 km mocniejszego sygnału. Pracuje nad radiem cyfrowym DAB, ale idzie ciężko. Po zmianie modułu SOS na europejski mam połączenie alarmowe. Wykonane i sprawdzone. Moduł europejski pobiera dane internetowe między innymi do radia cyfrowego DAB. Pewnie pobiera też inne rzeczy, ale to jeszcze przed nami.
- 170 odpowiedzi
-
- 2
-
- wymiana modułu sterowania bram
- wymiana modułu sos
- (i 6 więcej)